فتح الله زاده: دولت به ما دلار بدهد بعدا پس می‌دهیم/ تاج: فصل آینده باید VAR داشته باشیم



فتح الله زاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: دولت پولی را که نزد AFC داریم به ما بدهد تا ما آن را پس از وصول به آنها برگردانیم.

به گزارش مهر، علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که همراه با مدیران فدراسیون فوتبال و تنی چند از باشگاه ها به مجلس شورای اسلامی رفته بود درباره مشکلات آبی پوشان به اعضای فراکسیون ورزش مجلس گفت: من درخواست دارم که برخی کمک ها در مجلس به تصویب برسد . این بودجه در تمام کشورهای دنیا هم داتفاق می افتد. بخشی از تقاضای ما تخصیص اعتبار مستقیم به فدراسیون فوتبال است.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: در مورد باشگاه ها هم مشکلات ما فراتر از این حرف هاست. استقلال باید تا فروردین ۱۴۰۲ حدود ۲۱۰ میلیارد تومان بدهد تا مجوز حرفه ای بگیذد. واقعا قادر به پرداخت این مبالغ کلان نیستیم.

 

وی ادامه داد شما با وضعیتی که کرونا به وجود اورده است با وجود اینکه باشگاه ها درآمدزایی می کنند باز هم دولت کمک می کند. آنوقت اندک درآمد ما بابت حق فروش بلیت هم از ما گرفته شد.

 

فتح الله زاده در پایان پیشنهاد داد و گفت: ما مثل پرسپولیس دو تا سه میلیون دلار طلب از فیفا به خاطر تحریم ها داریم. ما از شما دولتی ها خواهش می کنیم این پول داده شود و سپس شما از طریق مراجع قانونی وقتی پول گرفته شود ان را بردارید.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال پس از پایان جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره جذب بازیکن برای استقلال گفت: یک نفر را خالی کردیم و در صدد هستیم مهاجم بزرگ خارجی جذب کنیم.

 

او درباره مشکلات عقد قرارداد استقلال افزود: مشکلی برای عقد قرارداد نداریم. موضوع مربوط به شکایت آقای استراماچونی نیز به این دلیل که هنوز در کمیته انضباطی قطعی نشده است پرونده باز است و فیفا با توجه حکم قطعی مانع از جذب می شود.

 

***

 

درویش: نمی‌توانیم شب‌ها VAR را به خانه ببریم!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواستار تعیین تکلیف درخصوص چگونگی خریداری سیستم کمک‌داور ویدئویی شد.

 

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون ورزش گفت: «می‌گویند وی‌ای‌آر آمده؛ اما هنوز معلوم نشده متولی این سیستم چه کسی است؟ فدراسیون بیاورد یا خود باشگاه و‌ حتی شرکت تجهیز که استادیوم آزادی زیر نظر آن‌هاست؛ شاید هم باید وزارت ورزش آن را وارد کند. می‌گویند اول وجود، بعداً سجود. اول این را بگویید که چه کسی متولی آوردن وی‌ای‌آر است، تقبل هزینه آن برعهده چه کسی است، بعد از آن صحبت کنیم که چه زمانی و چگونه آورده شود.»

 

او در ادامه گفت: «در جلسه‌ای که خدمت آقای وزیر بودیم، آقای تاج و شرکت تجهیز حضور داشتند و پیرامون این قضیه بحث شد که چگونه می‌شود باشگاه استقلال و پرسپولیس که اجاره به استادیوم آزادی می‌دهند، دستگاه وی‌ای‌آر بیاورند؟ ما که جا نداریم و نمی‌توانیم شب آن را به خانه ببریم یا در باشگاه بگذاریم. باید در استادیوم کار گذاشته شود. به نظر من، اول فکر کنیم آوردن تجهیزات و هزینه‌اش برعهده کجاست و بعد پیرامون باقی قضیه‌ها بحث کنیم.»

 

درویش درباره بحث حق پخش تلویزیونی گفت: «من می‌گویم چه خوب است این جلسات فقط برای آرشیو نباشد و پایان سال بگوییم ۵ جلسه برگزار کرده‌ایم‌ برای باشگاه‌های لیگ برتری. ان‌شاءالله نتیجه داشته باشد و نه این‌که فقط خدمت بزرگواران برسیم و صلۀ رحم کنیم. باشگاه پرسپولیس نزدیک‌ به ۳/۵ میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار است. مسیرهای مختلفی هم رفته‌ایم؛ اما نتیجه نداشته است. آن پول بسیار برای ما ارزشمند است. یکی دو سال قبل نامه زده‌ایم که پول را به حساب‌های دولت که خارج از کشور است و بلوکه شده، واریز کنیم. این پول برای دولت، پول زیادی نیست. حداقل طلب ما در حساب دولت باشد و ما بتوانیم این پول را از بانک مرکزی دریافت کنیم و طلب خود را پرداخت کنیم.»

 

***

 

مهدی تاج: فصل آینده باید VAR داشته باشیم

رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی ایران گفت: با گزینه ای که در فضای مجازی از آن نام برده شده بود هیچ مذاکره ای از سوی فدراسیون صورت نگرفته است.

 

مهدی

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست امروز فراکسیون ورزش با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت VAR گفت: شرکتی که اکنون با آن وارد مذاکره شده‌ایم با صدا وسیما، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان قرارداد دارد و دوربین‌های آن‌ها را تامین کرده که مهم این است این شرکت تایید شده و ما باید کمک داور ویدیوئی (VAR) را به هر طریقی که شده راه‌اندازی کنیم و نباید شرایط به نحوی پیش برود که تاجیکستان و ترکمنستان در AFC کمک داور ویدیوئی (VAR) داشته باشند و ما هنوز به دنبال آن باشیم که با چه شرکتی قرارداد ببندیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: سال آینده باید در لیگ برتر کمک داور ویدیوئی داشته باشیم تا اشتباهات داوری نیز به حداقل برسد. این موضوع حق تماشاگران فوتبال است.

 

او در پاسخ به این سوال که حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها چه زمانی حداکثری خواهد شد؟ گفت: این موضوع آهسته آهسته انجام خواهد شد.

 

تاج درباره اتفاقات ناگوار رخ داده در فوتبال پایه مشهد، گفت: این موضوع را باید از طریق دادستان مشهد پیگیر شوند چرا که آن‌ها به صورت تخصصی روی این موضوع کار می‌کنند. آن چه که در رسانه‌ها مطرح شده، همه‌ی واقعیت نبوده است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نیز، گفت: در این زمینه نیز ضرورت‌هایی وجود دارد که ما آن‌ها را دنبال خواهیم کرد و این مساله یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون فوتبال است.

 

وی درباره مطرح شدن برخی گزینه‌ها و طی شدن روند گذشته و نگرانی‌ها بابت تکرار ماجرای ویلموتس، گفت: اخیرا دیدم در فضای مجازی گزینه‌ای مطرح شده و بسیاری در مورد آن اظهارنظر کردند در حالی که از طریق فدراسیون فوتبال هیچ مذاکره‌ای با وی انجام نشده بود.

 

تاج در مورد وضعیت تیم ملی المپیک فوتبال کشورمان نیز، گفت: تصمیم مشترکی مبنی بر انتخاب آقای کاشانی برای سمت مدیر تیم ملی امید گرفته شده که این تصمیم مشترک از جانب فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است. سرمربی این تیم نیز به‌زودی انتخاب خواهد شد چرا که یک سال و هفت ماه دیگر باید در المپیک حاضر شویم ولی اولویت اصلی فدراسیون فوتبال تیم ملی بزرگسالان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------