بازگشت گزینشی بانوان تماشاگر به ورزشگاه آزادی!



حضور بانوان در دیدار ایران و روسیه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با وجود فعال‌شدن امکان خرید بلیت برای تماشاگران زن برای مصاف دوستانه تیم ملی ایران مقابل روسیه وجود ندارد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) سوم فروردین‌ماه در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی روسیه خواهد رفت؛ مسابقه‌ای که از ساعت ۲۰:۳۰ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد و طبق اعلام رسمی مدیران فدراسیون فوتبال، این مسابقه قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود و حتی وعده حضور تماشاگران زن داده شده تا بعد از مدت‌ها بار دیگر آن‌ها بتوانند با حضور در ورزشگاه، از نزدیک یک مسابقه فوتبال را تماشا کنند.

 

ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره محل حضور زنان در ورزشگاه، مطرح شود؛ به‌ویژه آنکه طبقه دوم ورزشگاه امکان ارائه خدمات به تماشاگران را ندارد و در بخشی از طبقه اول هم که پیشتر تماشاگران زن حضور پیدا می‌کردند، تعمیرات در حال انجام است و همین موضوع به علامت سوال بزرگی در ذهن هواداران فوتبال تبدیل شده بود که قرار است در مصاف دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه، کدام بخش از ورزشگاه در اختیار تماشاگران زن قرار گیرد.

 

سامانه بلیت‌فروشی و سهمیه‌ای که وجود ندارد!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته با تاکید دوباره بر حضور زنان در ورزشگاه آزادی گفت: «بازی پنج‌شنبه با حضور هواداران به ویژه زنان ایرانی و روسی است. با وجود این که اکنون تعطیلات است و حتی تهران هم خلوت است، شرایطی را فراهم کردیم که همه بتوانند از حضور در ورزشگاه استفاده کنند و فقط امیدواریم شرایط بازی ورزشی پیش رود و اتفاق خاصی از سوی هواداران رخ ندهد».

 

تاج در شرایطی از حضور زنان در ورزشگاه صحبت کرده، که سامانه بلیت‌فروشی هم از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اما به جز ضلع روبروی جایگاه و طبقه اول جنوبی، در سایر موقعیت‌های مکانی امکان خرید بلیت وجود ندارد و برخلاف گذشته که در دیدارهای لیگ برتر، یک بخش ویژه زنان در سامانه بلیت‌فروشی قرار داشت، اما برای مصاف دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه این گزینه در دسترس نیست! نکته مهم دیگر، درباره قیمت بلیت‌ها است که برخلاف مسابقات لیگ برتر، مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته‌اند که بلیت‌ها با قیمت ارزان‌تری در اختیار هواداران قرار گیرد و مبلغ 25 هزار تومان برای هر تهیه هر بلیت در نظر گرفته شده است.

 

دوباره فشار فیفا، دوباره تماشاگران سفارشی؟

مدیران فدراسیون فوتبال سال گذشته تلاش کردند تا زیرساخت‌های لازم برای حضور تماشاگران زن در مسابقات لیگ برتر به وجود بیاید و این اتفاق رخ داد. ابتدا تماشاگران زن در طبقه اول ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند و سپس به طبقه دوم رفتند و در شرایطی که تصور می‌شد، حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه پیدا کند، اما این اتفاق رخ نداده و از آخرین حضور آن‌ها در ورزشگاه آزادی، بیش از 6 ماه می‌گذرد.

 

فیفا بارها نسبت به عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها هشدار داده و سال گذشته بود که در فیفادی ماه مارچ، اتفاقات تلخ و جنجالی در مشهد و در حاشیه بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان رخ داد. حالا مجدداً در فیفادی ماه مارچ، معمای حضور زنان در ورزشگاه آزادی مطرح شده و در شرایطی که امکان خرید بلیت برای تماشاگران زن وجود ندارد، به نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال آن هستند تا بازهم با استفاده از تماشاگران گزینشی بتوانند سهمیه محدود اختصاص پیدا کرده برای حضور تماشاگران زن در دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه را پر کنند!

 

گفتنی است که در روزهای گذشته بارها موضوع حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای 2 مسابقه تیم ملی ایران مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا مطرح شده اما مدیران فدراسیون فوتبال توضیحی درباره چگونگی حضور آن‌ها در ورزشگاه اعلام نکرده‌اند و حالا عدم ارائه بلیت در سامانه نشان می‌دهد که برخلاف تصورات، امکان خرید بلیت مستقل از سوی تماشاگران زن وجود ندارد و باید در انتظار تکمیل بخش زنان ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران سفارش‌شده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------