سهمیه ایران در لیگ قهرمانان 3+1 شد/ استقلال سهمیه مستقیم گرفت؟



اخبار,اخبار ورزشی,سهمیه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا
سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 بود و تیم های قهرمان لیگ و جام حذفی به صورت مستقیم راهی رقابت ها می شدند و دو تیم دیگر باید در پلی آف به مصاف رقبا می رفتند اما این اتفاق برای فصل 2021 رقابت ها تغییر کرده است.

 

به دلیل اینکه تیم کلاب لایستسینگ ترکمنستان موفق به احراز سهمیه خود نشده، این سهمیه به ایران تعلق گرفت.چند سال پیش نیز این اتفاق رخ داده بود و سهمیه تیم عراقی به ایران (تیم سوم منطقه غرب) تعلق گرفت.

 

براین اساس تیم استقلال بدون حضور در پلی آف و به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و فولاد تنها تیم ایرانی حاضر در این مرحله خواهد بود.

 

تیم های پرسپولیس، تراکتور و استقلال سه تیمی هستند که سهمیه مستقیم به آن تعلق گرفته است.

 

***

 

واکنش مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تاکنون اطلاعی از ابلاغ ایمیل حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ندارم.

 

سهیل مهدی در گفت و گو با فارس، درباره خبر مطرح شده  نسبت به حضور استقلال در مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا به جای نماینده ترکمنستان اظهار داشت: معمولا به این دلیل که تعداد سهمیه‌ها را در همین ایام اعلام می‌کنند، اگر تیمی کناره گیری کرده یا شرایط حضور در مسابقات را نداشته باشد، طبیعی است که سهمیه آن کشور جا به جا شود.

 

وی افزود: اگر سهمیه ایران 1+3 شده باشد، تیم سوم لیگ برتر ایران که استقلال است راهی مرحله گروهی می‌شود اما به دلیل تعطیلی امروز از ابلاغ این موضوع بی اطلاع هستم و فردا دقیق تر می توانم درباره‌اش اظهار نظر کنم.

 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: اگر نماینده ترکمنستان مجوز کسب نکرده باشد، اصول این است سهمیه‌ها کم یا زیاد شود. سهمیه کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان هر 2 سال یک بار شناور است و می تواند تغییر کند. البته اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، ایمیل آن برای روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارسال می شود و این کمیته به ما ابلاغ می‌کند. امیدوارم این اتفاق رخ داده باشد اما فردا باید دید چنین نامه‌ای از سوی ‌AFC ارسال شده است یا خیر؟

 

***

 

ابهام در سهمیه آسیایی استقلال

بهاماتی در زمینه سهمیه آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که صبح امروز برخی از رسانه‌ها از تغییر سهمیه آسیایی فوتبال ایران خبر می‌دادند، اما ظاهرا این موضوع صحت ندارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکنون در رابطه با کاهش سهمیه‌های کشور ترکمنستان اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

 

در همین خصوص سایت فدراسیون فوتبال ترکمنستان نوشت: آلتین اسیر و آخال قهرمان و نایب قهرمان ترکمنستان، مجوز حرفه‌ای برای شرکت در AFC CUP را گرفته اند و کوپتداغ تیم چهارم این کشور راهی دور گروهی لیگ قهرمانان می‌شود. ظاهرا مجوز حرفه‌ای برای ۳ تیم اول در لیگ قهرمانان صادر نشده است و کوپتداغ در مرحله گروهی حاضر می‌شود.

 

در صورت حضور تیم استقلال در دور گروهی، تیم فولاد خوزستان حریف تیم العین امارات در بازی پلی آف می‌شود.

 

با پیگیری‌های صورت گرفته از مدیران استقلال، مشخص شد که هنوز نامه‌ای رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به این باشگاه بابت سهمیه آسیایی نرسیده است و تا فردا مشخص خواهد شد که آبی‌ها مستقیما در مرحله گروهی حضور خواهند داشت یا باید در پلی آف شرکت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------