حامد لک در آستانه محرومیت/ شکوری: جلسه کمیته انضباطی نباید قبل از تعطیلات کرونایی برگزار شود



حامد لک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به مصاف تراکتور تبریز می‌رود که حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس به احتمال زیاد در این مسابقه محروم خواهد بود.

به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر تلاش می‌کند که در فاصله دو دیدار مانده تا پایان این رقابت‌ها با دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان اصفهان در صدر جدول قرار دارد.

 

سرخپوشان پایتخت پس از پیروزی پر گل پنج بر صفر مقابل ماشین سازی در تبریز به تهران بازگشته تا این بار در ورزشگاه آزادی مقابل نماینده دیگر تبریز، تراکتور بازی کنند؛ دیداری که نتیجه آن تأثیر زیادی در قهرمانی لیگ برتر فصل جاری خواهد داشت. سرخ‌ها در صورت پیروزی مقابل تراکتور و شکست احتمالی سپاهان در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن به قهرمانی زودهنگام بازی‌ها دست پیدا می‌کنند.

 

با این حال پرسپولیس در آستانه این دیدار حساس با دردسری ناخواسته از سوی دروازه‌بان اصلی خود روبرو شده است.

 

حامد لک که در جریان دیدار با ماشین سازی تبریز با توپ جمع کن پشت دروازه این تیم دچار درگیری لفظی شد و به او توهین کرد، به احتمال فراوان با محرومیت و جریمه نقدی سنگین روبرو خواهد شد.

 

طبق اعلام فدراسیون فوتبال لک تا امروز فرصت داشت به کمیته انضباطی برود و دلایلش را برای انجام این رفتار ارائه بدهد.

 

براساس پیگیری‌ها، محرومیت حامد لک برای بازی با تراکتور قطعی است تا یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس چاره‌ای جز استفاده از بوژیدار رادوشوویچ در چارچوب دروازه تیمش نداشته باشد.

 

دروازه‌بان نیمکت نشین کروات سرخ‌ها در حالی با این چالش روبرو شده که ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه با او درگیری لفظی پیدا کرده بود تا کار به دخالت یحیی و اعتراض شدید او به شکوری بابت صحبت‌هایش علیه رادو بکشد.

 

دروازه‌بان دوم سرخپوشان نیز پس از دفاع تمام قد سرمربی این تیم تصمیم به بازگشت از کرواسی گرفت تا در تمرینات این تیم شرکت کرده و حالا آماده حراست از دروازه پرسپولیس در بازی با تراکتور تبریز شود.

 

***

 

شکوری: جلسه کمیته انضباطی نباید قبل از تعطیلات کرونایی برگزار شود/ برخی پرونده‌ها نسبت به ماجرای لک اولویت دارد

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: اگر قرار باشد جلسه رسیدگی به پرونده حامد لک، قبل از اتمام تعطیلات کرونایی برگزار شود، غیرقانونی و در تضاد با بخش‌نامه‌ ستاد مقابله با کرونا است.

 

ابراهیم شکوری در گفت و گو با فارس، درباره اینکه آیا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در نامه خود به باشگاه پرسپولیس برای ارائه توضیحات حامد لک نسبت به حاشیه‌ای که در بازی با ماشین‌سازی ایجاد شد، فرصت 48 ساعته را پس از به اتمام رسیدن تعطیلات کرونایی در نظر گرفته یا این فرصت امروز به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: طبق نظر مقامات بالادستی، ستاد کرونا و مسئولان ارشد کشور در حال حاضر تهران و برخی شهرهای دیگر تعطیل هستند. واحدهای حقوقی، اداری، ورزشی،دبیرخانه و سایر بخش‌های باشگاه پرسپولیس هم به دلیل اینکه حضور در ساختمان باشگاه را غیرقانونی اعلام کردند، تعطیل است و کسی در باشگاه برای دریافت این نامه حضور نداشت.

 

وی افزود: فکر می‌کنم کمیته انضباطی هم برای این فرصت 48 ساعته زمان کاری را در نظر گرفته و ان‌شاءالله روز دوشنبه هفته آینده که اولین روز کاری پس از اتمام تعطیلات کرونایی است، دفاعیه لازم را می‌فرستیم. البته تصور می‌کنم کمیته انضباطی و سایر نهادهایی که به این موضوع ورود کرده‌ و مشغول بررسی هستند، بد نیست برخی پرونده‌هایی که یک سال یا یکی دو ماه از آن گذشته مثل حمله به اتوبوس پرسپولیس در اصفهان، درگیری بازیکنان یک تیم در فرودگاه، توهین به عیسی آل کثیر در رختکن را هم بررسی کنند زیرا در این صورت تمام مشکلات حل می‌شود و مشکلی در فوتبال وجود ندارد.

 

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره شکایت از توپ‌جمع کن‌بازی با ماشین سازی، گفت: برای مردم عزیز تبریز و تمام هم‌میهنان خود احترام قائل هستیم. من هم آذری‌زبان هستم ولی اینکه یک نفر طرفدار رقیب هفته بعدی  ما است و در صفحه مجازی اش هم مشخص است که با پرچم کشور دیگری خود را معرفی کرده به ورزشگاه آمده و پشت درواز‌ه با ادبیاتی بد توهین ‌می‌کند هم نیاز به رسیدگی دارد. باید مشخص شود چگونه وی وارد ورزشگاه شده و صلاحیتش برای حضور در ورزشگاه تایید شده است؟ این مسائل برای ما جای سوال دارد و در دفاعیه‌ای که برای کمیته انضباطی می‌فرستیم، می خواهیم این فرد و برخی اشخاص که صلاحیت چنین توپ‌جمع‌کنی را تایید کرده پاسخگو باشند. 

 

شکوری ادامه داد: باید معلوم شود فردی که در صفحه شخصی‌اش علیه کشورمان کار می‌کند، چگونه می تواند توپ‌جمع کن یک ورزشگاه شود و به راحتی به دروازه‌بان تیم ما توهین کند. برای تمام‌ترک زبان‌ها احترام قائل هستیم زیرا خودم هم جزئی از آنها هستم اما شاید خود مردم این خطه هم رفتار توپ جمع کن و البته اتفاقاتی که در بیرون زمین رقم می‌خورد را قبول نداشته باشند. 

 

وی افزود: باز هم تاکید می کنم درخواست می‌کنیم همانگونه که کمیته انضباطی پس از دیدار تیم ما با ماشین‌سازی در شرایط تعطیلی رسمی و کرونایی به این سرعت وارد عمل شده و چنین نامه ای را به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده، به سایر پرونده‌هایی که از آنها نام بردم هم برای برقراری عدالت رسیدگی کند.قطعا حساسیت و شدت برخی پرونده‌ها که با جان انسان ها در تماس بوده خیلی بیشتر از پرونده حامد لک است اما ما و مردم پاسخ مناسبی نسبت به آنها نگرفته‌ایم. قطعا اگر براساس زمانبندی‌به پرونده‌ها رسیدگی کنند، زمان لازم برای رسیدگی به پرونده لک وجود دارد. 

 

معاون باشگاه پرسپولیس درباره احتمال برگزاری جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده حامد لک قبل از بازی با تراکتور گفت: بار دیگر به نظر مقامات عالی رتبه کشوری و ستاد کرونا استناد می‌کنم. پرسپولیس یک باشگاه دولتی است و طبق این دستورالعمل کلیه شرکت‌ه و به خصوص دولتیها  از چهارشنبه تا یکشنبه تعطیل هستند. قطعا دوستان‌مان در کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال هم این موضوع را لحاظ کرده اند که با توجه به این تعطیلی، برای دسترسی به نامه و ارسال دفاعیه نیاز است اسناد و مستندات تهیه نفرات متعددی جمع آوری شود.

 

شکوری افزود: باید واحدهای مختلف باشگاه روی این موضوع کار کنند و دفاعیه خوبی ارسال شود و اگر قرار باشد جلسه ای قبل از اتمام تعطیلات کرونایی برگزار شود، غیرقانونی و در تضاد با بخش‌نامه‌ ستاد مقابله با کرونا است. سعی داریم در روز دوشنبه دفاعیه خوبی را ارسال کنیم. ضمن اینکه برداشت اشتباهی از صحبت‌های قبلی من شده است. هیج وقت نگفتم روی فیلم منتشر شده از لک صداگذاری شده است بلکه گفتم با توجه به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای که وجود دارد، ممکن است این اتفاق هم افتاده باشد و به همین دلیل نیاز به بررسی بیشتر توسط یک تیم متخصص دارد.  

 

وی درباره آخرین شرایط تیم پرسپولیس بعد از بازی با ماشین‌سازی گفت: اکنون تیم ما شرایط خوبی دارد اما این برد را کاملا فراموش کرده‌ایم زیرا می‌دانیم باید تمام 90 دقیقه‌هایی که با برد پرسپولیس تمام می‌شود، به خاطرات بسپاریم و فکر دیدار بعدی باشیم. اکنون هم تمام تمرکز ما باید روی دیدار با تراکتور و سپس بازی با پیکان باشد. 

 

 ***

 

حامد لک برای دفاع از خودش ۵ روز فرصت دارد نه ۲ روز!

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی بعد از دریافت دفاعیه حامد لک می‌تواند به موضوع محرومیت احتمالی او رسیدگی کند.

 

به گزارش مهر به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، ایمان حسین‌پور در خصوص لزوم ارسال لایحه دفاعیه حامد لک دروازه بان پرسپولیس اظهار داشت: فرصت دو روزه اعطایی باید یک فرصت واقعی باشد به شکلی که حامد لک از طریق باشگاه بتواند پاسخ خود را به سازمان لیگ جهت تسلیم به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارسال کند. بند ۲ ماده ۲۰ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال نیز موید همین موضوع است و کمیته انضباطی تنها زمانی می‌تواند به موضوع رسیدگی نماید که فرصت دفاع را به بازیکن داده باشد.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: کلیه ابلاغ‌های مربوط به بازیکنان باید از طریق اتوماسیون به باشگاه ارسال شود و اطلاع‌رسانی در سایت فدراسیون و موارد مشابه، فاقد آثار حقوقی است. با توجه به اینکه باشگاه نیز باید ابلاغیه را به بازیکن تسلیم کند، مطابق ماده ۲۱ مقررات انضباطی، موارد یک روز بعد از ارسال اخطاریه به باشگاه، ابلاغ شده تلقی می‌شود. یعنی از تاریخ ارسال نامه به باشگاه، دو روز فرصت اضافه می‌شود. از سوی دیگر، مطابق بند ۸ ماده ۱۱۴ مقررات انضباطی، روز ابلاغ و اقدام نیز جز مدت محسوب نمی‌شود و از این بابت نیز دو روز دیگر به فرصت اضافه می‌شود. به عبارت دیگر غیر از دو روز فرصت ارائه پاسخ، سه روز دیگر نیز مطابق مقررات انضباطی به دو روز اضافه خواهد شد و فرصت واقعی ارائه پاسخ، ۵ روز خواهد بود.

 

حسین‌پور تاکید کرد: برخلاف تصور عمومی و صرف‌نظر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلات اجباری که سبب عدم امکان ارائه پاسخ می‌شود، حامد لک برای ارائه دفاعیه، از تاریخ ابلاغ، ۵ روز فرصت خواهد داشت و نه دو روز.

 

وکیل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: مطابق بند ۷ ماده ۱۱۴ مقررات انضباطی، وقتی روز آخر موعد، مصادف با روز تعطیل باشد، روزی که فدراسیون و رکن قضایی آن، بعد از روز تعطیل آغاز به کار می‌کند، آخرین روز موعد محسوب می‌گردد؛ در نتیجه برای ارائه دفاعیه حداقل تا اولین روز بعد از تعطیلات فرصت وجود دارد و فرصت ارائه دفاعیه از سوی حامد لک، حداقل تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

 

حسین‌پور بیان داشت: مطابق بخشنامه‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، کلیه مکاتبات باید از طریق اتوماسیون و با سازمان لیگ انجام شود؛ اما دفتر باشگاه به خاطر دستور مقامات عالی کشور و همچنین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل است و برای کارمندان، ممنوعیت‌هایی در نظر گرفته شده است. از این رو، عملاً و به صورت منطقی نیز ارسال پاسخ امکان‌پذیر نیست. همه ما باید واقع‌بین باشیم و شرایط را درک کنیم.

 

معاون باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: درخواست باشگاه از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، رعایت مقررات مربوطه و مصوبات فدراسیون فوتبال و قائل شدن فرصت واقعی دفاع برای حامد لک است. همچنین شایسته است در رسیدگی به موضوع، به رفتار سایر اشخاص و انتساب به باشگاهی خاص و تحریک بازیکن به انحای مختلف نیز توجه شود. شاید به جای بررسی یک عکس‌العمل، باید مانع برخی رفتارهایی شد که تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی شده است و با هدف آسیب رساندن به مباحث و مبانی فرهنگی هواداران رخ می‌دهند. همچنین لازم است به رفتارهای بعدی آن شخص و توهین‌های مکرر وی نیز توجه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------