کارشناسی داوری دیدار استقلال و نساجی/ آیا پنالتی استقلال سوخت شد؟



داوری دیدار استقلال و نساجی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یک کارشناس داوری فوتبال ضمن ابراز رضایت از عملکرد علیرضا فغانی در دیدار استقلال و نساجی گفت: داور می‌توانست دانشگر را اخراج کند اما این کار را نکرد تا بازی را خراب نکند.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در گفت و گو با ایسنا درباره عملکرد علیرضا فغانی در دیدار استقلال و نساجی و برخورد ژستد و حقیقی در اواخر نیمه نخست گفت: بعضی ها اعتقاد داشتند که ژستد باید اخراج می شد اما چون شدت خطا زیاد نبود و توپ بین دو بازیکن قرار داشت، به نظرم اخطاری که فغانی داد، درست و کافی بود.

 

او درباره برخورد توپ به دست بازیکن نساجی در داخل محوطه جریمه این تیم در دقیقه ۶۰ که استقلالی‌ها اعتقاد به اعلام پنالتی داشتند، گفت: چون دست کاملا در امتداد بدن بازیکن نساجی بود و هیچ فضایی در حد دو سانتی متر هم بین دست و بدن وجود نداشت، بنابراین ادامه بازی درست بود.

 

این کارشناس داوری فوتبال درباره خطای دانشگر روی مهاجم نساجی در اواخر مسابقه و جلوگیری از ضد حمله این تیم که می‌توانست منجر به دادن کارت زرد دوم و اخراج این مدافع شود گفت: خطای دانشگر مانع حمله نساجی شد و نیازمند یک اخطار بود اما چون دانشگر در نیمه اول کارت زرد گرفته بود، فغانی این صحنه را مدیریت کرد و به دانشگر کارت زرد دوم را نداد. داورها معمولا در دادن اخطار دوم یک مقدار مدیریت به خرج می‌دهند. اگر دانشگر اخطار اول را نگرفته بود، در این صحنه کارت زرد می‌گرفت.

 

سلیمانی در واکنش به اینکه مدیریت داور در ندادن کارت زرد دوم به دانشگر محل اختلاف نظر خواهد شد گفت: طبق شرایط بازی و استقرار مدافعان استقلال و حمله حریف، دانشگر باید کارت زرد می‌گرفت اما کارت زرد جزو اختیارات داور است که در این صحنه فغانی خواست مدیریت کند و بازی خود و دو تیم را خراب نکند. به نظرم تصمیم درستی گرفت.

 

عسگری: بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد/ پنالتی در محوطه جریمه نساجی رخ نداد

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: علیرضا فغانی داور بزرگ و معتبر فوتبال است اما در اواخر مسابقه باید بازیکن استقلال را اخراج می‌کرد.

 

حسین عسگری در گفت و گو با فارس در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی استقلال و نساجی مازندران اظهار داشت: فغانی داور بزرگ و معتبر فوتبال است و به همین دلیل هم در اواخر مسابقه که کارت زرد دوم را به محمد دانشگر نشان نداد کسی به او معترض نشد.

 

وی تاکید کرد: در آن صحنه دانشگر با خطا مهاجم تیم نساجی را متوقف کرد و همین خطا باعث شد که یک موقعیت خوب حمله از این تیم گرفته شود و بر این اساس باید کارت زرد دوم به دانشگر نشان داده می‌شد. البته این اتفاق در دقایق 88 و 89 رخ داد و اواخر مسابقه بود. به هر حال فغانی داور بزرگ و با روزمه‌ی است اما هر داوری ممکن است مرتکب اشتباه شود.

 

این کارشناس داوری در مورد برخورد توپ به دست مدافع نساجی در محوطه جریمه اظهار داشت: در آن صحنه توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد اما این خطای پنالتی نبود و دست در حالت طبیعی قرار داشت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------