چلسی دربی لندن را به وستهام باخت/ بتیس نخستین شکست بارسلونا با ژاوی را رقم زد



دیدار چلسی و وستهام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس با ثبت دومین شکست در کارنامه آبی‌پوشان لندن در مصاف با رقیب همشهری‌شان آغاز شد.

به گزارش تسنیم، در اولین بازی از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز (شنبه) تیم فوتبال چلسی در خانه همشهری‌اش وستهام به میدان رفت و این بازی را با نتیجه 3 بر 2 به میزبانش واگذار کرد.

 

دومین شکست آبی‌پوشان لندن در حالی در کارنامه‌ این تیم به ثبت رسید که شاگردان توماس توخل با گلزنی تیاگو سیلوا در دقیقه 29 پیش افتاد. مانوئل لانزینی در دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی کار را برای وستهام به تساوی کشاند. میسون ماونت یک دقیقه به پایان نیمه نخست گل دوم را زد تا چلسی برنده به رختکن برود. نیمه دوم اما نیمه وستهامی‌ها بود، چرا که تیم تحت هدایت دیوید مویس ابتدا در دقیقه 56 با گلزنی جارود بوون در دقیقه 56 بازی را مساوی کرد و سه دقیقه به پایان کار هم با گلی که آرتور ماسواکو به ثمر رساند سه امتیاز را از آن خود کرد.

 

این نتیجه ضمن اینکه وستهام را 27 امتیازی و جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد، فرصت صعود به صدر جدول را برای تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول که به ترتیب تنها یک و دو امتیاز با چلسی صدرنشین فاصله دارند را فراهم آورد.

 

 ***

 

بتیس نخستین شکست بارسلونا با ژاوی را رقم زد

رئال بتیس در نوکمپ بر بارسلونا غلبه کرد و اولین شکست این تیم را با هدایت ژاوی رقم زد.

 

بارسلونا از ساعت 18:45 امشب (شنبه - به وقت ایران) در ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لالیگای اسپانیا، در ورزشگاه نوکمپ میزبان رئال بتیس بود و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

 

در این مسابقه آبی‌واناری‌ها فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند که نتوانستند از این موقعیت‌ها بهره ببرند. بتیس هم در ضدحمله‌ای سریع توسط خوانمی، دروازه بارسا را در دقیقه 79 گشود.

 

بارسلونا که دو دیدار قبلی خود را در لالیگا با پیروزی پشت سر گذاشته بود، نخستین شکست خود را با هدایت ژاوی ارناندس متحمل شد و با 23 امتیاز، در جایگاه هفتم جدول باقی ماند. شاگردان مانوئل پیگرینی هم با 30 امتیاز، خود را به جایگاه سوم جدول لالیگا رساندند.

 

***

 

میلان با شکست قعرنشین، صدرنشین شد

شاگردان استفانو پیولی با کسب یک پیروزی خارج از خانه در هفته شانزدهم سری A به صدر جدول رده‌بندی صعود کردند.

 

در آغاز هفته شانزدهم سری A ایتالیا، امروز (شنبه) یک بازی برگزاری شد که در آن تیم فوتبال میلان در ورزشگاه سن‌سیرو میهمان خود سالرنیتانا را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

 

فرانک کسیه در دقیقه 5 و الکسیس ساله‌ماکرز در دقیقه 18 دو گل روسونری را به ثمر رساندند تا این تیم دوازدهمین پیروزی فصلش را جشن بگیرد و با 38 امتیاز، موقتاً به صدر جدول رده‌بندی سری A صعود کند. میلان اکنون دو امتیاز بیشتر از ناپولی رده دومی که امشب در یک مصاف سخت میزبان آتالانتا خواهد بود. تیم سالرنیتانای قعرنشین هم که متحمل یازدهمین شکستش در این فصل شد همچنان با 8 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

 

***

 

لورکوزن با پوکر «شیک» قعرنشین را تحقیر کرد/ ولفسبورگ مغلوب ماینتس شد

هفته چهاردهم رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی قاطع بایرلورکوزن در یک بازی خانگی برابر تیم گروتر فورث و شکست گرگ‌ها در خانه ماینتس دنبال شد.

 

در ادامه بازی‌های هفته چهاردهم بوندس‌لیگا، امروز (شنبه) پنج دیدار همزمان از ساعت 18 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرلورکوزن با نتیجه پرگل 7 بر یک میهمان خود گروتر فورث، تیم قعرنشین جدول رده‌بندی را در هم کوبید.

 

آمین آدلی در دقیقه 12، ادموند تاپسوبا در دقیقه 17، پیرو هینکاپیه در دقیقه 45 و پاتریک شیک چهار بار در دقایق 49، 69، 74 و 76 گل‌‌های بایرلورکوزن را به ثمر رساندند و ژرمی دوژیاک در دقیقه 33 تنها گل گروتر فورث را زد.

 

با این نتیجه لورکوزنی‌ها 27 امتیازی شدند و جایگاه خود را در رده سوم جدول بوندس‌لیگا تثبیت کردند.

 

در دیگر بازی مهم امشب بوندس‌لیگا، تیم فوتبال ولفسبورگ با قبول شکست 3 بر صفر مقابل میزبانش ماینتس، جایگاه خود در جدول رده‌بندی را به این تیم تقدیم کرد و یک پله پایین‌تر در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت. جاناتان بورکارت در دقیقه 2، آنتون استاخ در دقیقه 4 و ماکسنس لاکوران در دقیقه 90 (گل به خودی) را در این بازی به ثمر رساندند.

 

در سایر بازی‌ها هوفنهایم با نتیجه 3 بر 2 از سد میهمانش اینتراخت فرانکفورت گذشت، بوخوم با همین نتیجه بر میزبانش آگزبورگ غلبه کرد و مصاف خانگی آرمینیا بیلفلد با کلن هم با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

 

***

 

لیورپول با گلی دیرهنگام صدر جدول را از چلسی گرفت

پیروزی دیرهنگام در خانه گرگ‌ها، شاگردان یورگن کلوپ را به صدر جدول رده‌بندی لیگ‌ برتر انگلیس رساند.

 

بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) با سه بازی همزمان از ساعت 18:30 به وقت تهران پیگیری شد که مهمترین آنها نبرد خانگی ولورهمپتون با لیورپول بود، دیداری که با پیروزی یک بر صفر لیورپول پایان یافت.

 

لیورپول با این پیروزی که به لطف گلی دیرهنگام توسط دیووک اوریگی در دقیقه 4+90 رقم خورد، دو پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و صدرنشین شد.

 

همزمان با این بازی نیوکاسل قعرنشین با تک گل دقیقه 40 کالوم ویسلون از سد برنلی گذشت. مصاف خانگی ساوتهمپتون با برایتون نیز با تساوی یک - یک خاتمه یافت. آرماندو بروخا در دقیقه 29 گل نخست این بازی را برای ساوتهمپتون زد و نیل مائوپای در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده نیمه دوم گل تساوی برایتون را در این مسابقه به ثمر رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------