حمله حمید سوریان به معاون وزیر ورزش: آقای پولادگر! وزارت ورزش مثل تکواندو نیست



حمید سوریان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بعد از مصاحبه پولادگر با سایت وزارت ورزش، حالا نوبت به حمید سوریان نایب رییس فدراسیون کشتی رسید که پاسخ او را بدهد.

به گزارش ورزش سه، ترکش های بالا گرفتن اختلافات وزارت ورزش و فدراسیون کشتی همچنان ادامه دارد. بعد از درگیری لفظی دیروز علیرضا دبیر با معاون وزیر ورزش، امروز پولادگر با سایت وزارت ورزش مصاحبه کرده و بار دیگر به انتقاد از رییس فدراسیون کشتی پرداخته است. 

 

از سوی دیگر حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران و نایب رییس فدراسیون کشتی در مصاحبه ای با سایت فدراسیون کشتی پاسخ پولادگر را داده است.

 

کشتی واقعا در عمل هم ورزش اول بوده؟
موفقیت ها و افتخارآفرینی های کشتی بر کسی پوشیده نیست و کسب63 درصد مدال های ایران در ادوار المپیک به تنهایی گویای همه چیز است و جای شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که کشتی ورزش اول کشور است. البته مسئولان ارشد ورزش چه در وزارت و چه کمیته ملی المپیک، هم در مصاحبه ها و سخنرانی هایشان هم بر اینکه کشتی ورزش اول کشور تاکید کرده اند، اما آیا چنین تاکیدی در میدان عمل هم عملی شده است؟

 

صفر کردن بودجه کشتی نشانه چیست؟
بر خلاف صحبت هایی که درباره توجه به کشتی می شود اما در عمل آشکار است که کشتی را ورزش اول کشور نمی دانند! در نظر گرفتن بودجه صفر برای کشتی از سوی وزارت ورزش برای سال جاری نشانه چه چیزی است؟ نشانه توجه به اهمیت جایگاه کشتی است یا نشانه بی توجهی به ورزش اول کشور نامیدن کشتی؟

نتیجه کار پولادگر چیزی جز نابودی ورزش نیست
در حالی امروز آقای پولادگر به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش روبروی کشتی ایستاده است و کمترین حق قانونی کشتی را از این رشته دریغ می کند که آقای سجادی همین چند روز پیش در حاشیه مسابقات کشتی جام تختی وعده داده بودند که از هیچ حمایتی از کشتی فروگذار نخواهند کرد. آقای پولادگر برای توجیه کار غیر کارشناسی‌ که کرده، عملا فدراسیون های دیگر را در مقابل کشتی قرار می‌دهد. نتیجه این کار چیزی جز نابودی ورزش نیست.


بازهم بار مدال آوری روی دوش کشتی است
این تناقض در رفتار و عمل وزارت ورزش می تواند ورزش قهرمانی را در رقابت های پیش رو به خصوص در المپیک پاریس با مشکلات زیادی روبرو کند. دو سال تا المپیک پاریس باقی مانده و مانند تمامی دوره های قبل، باز هم بار مدال آوری روی دوش کشتی است و همه انتظار دارند که کشتی خوش رنگ ترین مدال ها را بگیرد. در برابر این انتظارها اما مسئولان وزارت ورزش باید پاسخ دهند که چه هزینه ای قرار است بکنند؟ وقتی شما از یک رشته مدال می خواهید، بدیهی ترین کار ممکن در سیستم مدیریتی این است که از این رشته به اندازه انتظاری که دارید، حمایت کنید.


کشتی هیچ وقت به اندازه مدال هایش بودجه نگرفته
آیا وزارت ورزش به اندازه انتظاری که از کشتی دارد، حمایت کرده است؟ به جرات می توان گفت که کشتی هیچ گاه به اندازه مدال هایی که به دست آورده است، بودجه دریافت نکرده است. گفته آقای دبیر درست است که چانه بودجه ورزش را کوچک گرفته اند و به همین خاطر بودجه کشتی هم به آن اندازه ای باید باشد، نیست. با وجود بودجه غیرواقعی که برای ورزش در نظر گرفته شده اما معتقدم از همین چانه کوچک بودجه ورزش هم هیچ وقت حق واقعی کشتی ادا نشده است. مسئولان وزارت ورزش با دستاویز قراردادن کمک 70 میلیاردی مجلس به کشتی که سایر فدراسیون ها هم از آن بهره برده اند، برای سال جدید بودجه ای برای کشتی در نظر نگرفته اند. در حالی که همان طور که رئیس فدراسیون هم اشاره کرده اند، کمک مجلس ارتباطی به بودجه سالیانه فدراسیون که باید وزارت ورزش تامین کند، ندارد و این دو موضوع جداست.

 

پولادگر سعی در تحریک سایر رشته ها علیه کشتی دارد
وقتی وزارت ورزش همان بودجه حداقلی سال گذشته را که 38 میلیارد بود و در سال جدید باید افزایش پیدا می کرد، صفر می کند، نشان می دهد که بزرگی و افتخاراتی که کشتی در تاریخ ورزش ایران داشته را مسئولان درک نکرده اند.بر خلاف صحبت های آقای پولادگر، همچنان کشتی با 4 با طلا، یک نقره و دو برنز و مجموع 7 مدال، بهترین نتیجه را در بین رشته های دیگر در المپیک لندن داشته است. با وجود این آمار اما معتقدم که همه فدراسیون ها و همه قهرمانان ورزشی برای کسب موفقیت در مسابقات المپیک و جهانی، یک دل هستند و کشتی و سایر رشته ها یک هدف مشترک دارند و آن بالا بردن پرچم ایران است و آقای پولادگر نباید با چنین اظهارونظرهای خلاف واقع، سعی در تحریک رشته های دیگر علیه کشتی داشته باشد.

 

کارنامه پولادگر در تکواندو مشخص است!
با ادامه روند مدیریتی که آقای پولادگر در پیش گرفته، آینده روشنی برای ورزش پیش بینی نمی کنم. معاون توسعه ورزش قهرمانی باید بداند وزارت ورزش، فدراسیون تکواندو نیست که همه چیز قائم به شخص باشد و خودشان بدون توجه به واقعیتی که در ورزش قهرمانی وجود دارد، تصمیمات خلق الساعه و بدون کار کارشناسی بگیرند. کارنامه ایشان در فدراسیون تکواندو در سال های آخر کاملا مشخص است و نباید بگذاریم اتفاقی که بر سر تکواندو آمد، سر ورزش بیاید. آقای سجادی باید به این تصمیم غیرکارشناسی ورود کنند، فدراسیون در سه ماه گذشته از سال جاری، 40 میلیارد تومان هزینه کرده است و زیر بار بدهی و قرض است و دیگر با این وضعیت بودجه ای و اعزام هایی که پیش رو داریم، نمی شود کشتی را اداره کرد.

 

سجادی بی تفاوتی نشان ندهد
آقای سجادی نباید نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی که در معاونت ورزش قهرمانی وزارت گرفته می شود، بی تفاوت باشد و باید در یکی دو روز آینده تصمیم لازم را در این رابطه بگیرد و اجازه ندهد ورزش ایران هم به سرنوشت تکواندو دچار شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------