ادعای جنجالی درویش: برنامه‌ریزی کرده‌اند که تیمی خاص قهرمان شود | گل محمدی: اتفاقات بازی‌های پرسپولیس فوتبالی نیست



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مدیرعامل پرسپولیس مدعی شد که لیگ برتر فوتبال "برای قهرمانی یک تیم خاص، برنامه‌ریزی شده است."

 به گزارش تسنیم، رضا درویش پس از تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل آلومینیوم که در ورزشگاه آزادی رقم خورد، اظهار داشت:کسی که خودش به خواب زده، محال است بتوان بیدارش کرد. باید تبریک بگویم به آن طراحانی که برنامه‌ریزی کردند تا پرسپولیس طی ۶ هفته به حقش نرسد و از حق مسلم خود دور باشد. بنای‌شان این است که یک تیم خاص قهرمان شود و پرسپولیس نشود. من قبلا هم گفتم اگر ملاک فوتبالی باشد، هیچ تیمی به لحاظ فوتبالی قادر به شکست دادن ما نیست و من هم قادر به اختیار گرفتن ماورای فوتبال را ندارم.

 

وی افزود: هفته قبل اعضای هیئت رئیسه فدراسیون را در مجلس دیدم و آنها و رئیس رئیس این مسائل را گفتم، آنها پاسخ دادند که «حق با تو است». من می‌گویم ۶ تا حق با من به آنها می‌دهم و ۲ امتیاز به من بدهند. باید از آنهایی که این طراحی را کرده‌اند، بپرسند این الگو و طرحی که قرار است پرسپولیس قهرمان نشود و تیم دیگری به قهرمانی برسد، چیست؟

 

درویش ادامه داد: اگر یک هفته، دو هفته، سه هفته، چهارم هفته، پنج هفته و شش هفته اتفاقات داوری باشد، غیر طبیعی به نظر می‌رسد. حتماً یک دلیلی دارد و باید از آنها پرسید. متاسفانه در فدراسیون هم کسی پاسخگو نیست. اگر بخواهیم شکایت هم کنیم، چه کسی قرار است به آن رسیدگی کند؟

 

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: به نظر شما نباید اعتراض کرد؟ در صحنه مربوط به اخراج بیرانوند اولاً آن صحنه آفساید بود، دوماً صحنه خطرناک نبود که کارت قرمز بدهد، سوما چهار بازیکن تیم ما جلوتر از بیرانوند بودند.

 

وی با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی روی دیاباته و ترابی گفت: چرا داور آن صحنه‌ها را پنالتی نگرفت؟ طفلک داور هم مقصر نیست، شاید به او می‌گویند و تابع اوامری است که به او ابلاغ می شود. این داور اشتباه کرد، داور بازی قبلی و داور دیدار جام حذفی چه؟ هر دو گل حریف ما در جام حذفی یا آفساید بود یا خطا. چگونه ممکن است که رئیس فدراسیون به این مسائل رسیدگی نکند؟ یا فوتبال اولویت‌شان نیست یا این اولویت روی چیزهای دیگر است. اگر اولویت فوتبال و هواداران باشد، یک کاری انجام می‌دهند. واقعاً چه کاری در این مدت انجام شد؟

 

درویش در پاسخ به این سوال که «آیا نگران داوری دیدار جام حذفی با سپاهان نیستید؟» گفت: احتیاجی نیست که نگران باشم، چون بنا نیست اجازه برد بدهند. فکر کردم به لحاظ فوتبالی می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و بازیکن بگیریم، ولی وقتی قرار است نتایج به صورت غیر فوتبالی رقم بخورد، کاری نمی‌توان کرد. الان از گل‌محمدی چه توقعی می‌توان داشت؟ او چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟ اگر بناست که زحمات او را با ۲ سوت به باد بدهند، مربی و مدیر و بازیکن که نقشی ندارند. وقتی قرار است جای دیگری تصمیم‌گیری شود، داور و سایر عوامل هم تابع هستند. من به آنها و تا قبل از اینکه جام تمام نشده، تبریک می‌گویم.

 

وی درباره لزوم استفاده از VAR خاطرنشان کرد: این مسئله به باشگاه‌ ربطی ندارد. وقتی استادیوم را اجاره می‌کنیم، ابزارش هم اجاره می‌شود. انحراف فوتبال این است که افکار را به سمت وار معطوف کنند. اگر داور هم ببیند که پنالتی است، باید خطا بگیرد و اگر نباشد، آیا می‌تواند پنالتی بگیرد؟ تو را به خدا اینگونه نگویید که اگر VAR باشد، همه دردها مداوا می‌شود. مگر وقت اضافه را VAR تعیین می‌کند؟ من نمی‌گویم VAR نباشد، این از الزامات است، ولی می‌گویم که اساساً تصمیم این است که اجازه ندهند کسی تیمی که فوتبالش بهتر است، برنده بیرون بیاید. وقتی این اساس باشد، خب بود و نبود VAR فرقی ندارد.

 

درویش در پایان گفت: اگر باز هم VAR آمد و اوضاع به همین‌گونه بود،  باید بگوییم که این بار چه چیزی بیاوریم؟ باید از آن کسی را تصمیم‌ساز است و می‌خواهد بازی‌ها به این شکل باشد، در اول فصل بپرسیم که تصمیم چیست و تکلیف خودمان را بدانیم که در چه سطحی مسابقه بدهیم.

 

 گل محمدی: اتفاقات بازی‌های پرسپولیس فوتبالی نیست 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اتفاقات بازی های ما فوتبالی نیست.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: یک سال هم از داوری شکایت کنیم فایده ای ندارد. قضیه اصلا فوتبالی پیش نمی‌رود. متاسفانه اتفاقاتی می افتد که خیلی بودار و مشکوک است. شاید اگر من سرمربی پرسپولیس نبودم، شاید این اتفاقات نمی‌افتاد. 

 

وی افزود: یک سال و نیم با پرسپولیس قرارداد دارم و هیچکس هم نمی‌‌تواند مرا از این تیم تکان بدهد. نه هیات مدیره مان و نه درویش. مردم پشت پرسپولیس هستند. از تک تک هواداران عزیز عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم چه حس و حالی دارید. 

 

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: از هفته آینده با نفرات امید به مسابقات می‌روم. متاسفانه در هفته‌‌های اخیر از داخل و بیرون تیم اتفاقاتی می‌افتد. این هم وضعیت داوری است که می‌دانند چه کسی را بگذارند. وقتی منصوریان آمد، یک نفر از من پرسید که او چه داوری است و فقط سر تکان دادم.

 

گل‌محمدی اضافه کرد: می‌دانند چه داورانی برای ما بگذارند. برای همه آن‌هایی که تصمیم گرفتند این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد، جای تاسف دارد. برخی چیزها بین مردم و پرسپولیس وجود دارد که آن‌ها را نمی‌توانید بگیرید. 

 

وی عنوان کرد: همین طور ادامه می‌دهیم و با تیم امید به مسابقات می‌رویم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

سرمربی پرسپولیس درمورد اظهارات رضا درویش پس از بازی امروز، توضیح داد: هیچکس اراده ندارد یک تیم خاص قهرمان شود بلکه اراده این است به این دلیل که من سرمربی پرسپولیس هستم، تیم ما قهرمان نشود. خیلی واضح و روشن است.

 

گل‌محمدی درمورد اینکه آیا تصور نمی‌کند قهرمانی لیگ نوبتی شده حاضر به پاسخگویی نشد.

 

رحمتی: اگر پرسپولیس ۱۰ نفره نمی‌شد، برنده می‌شدیم

 به گزارش ایسنا، مهدی رحمتی، سرمربی آلومینیوم اراک پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:‌ بازی را خیلی خوب شروع کردیم. زمانی که پرسپولیس ۱۱ نفره بود، هدف ما مشخص بود و روی مسائل خود کار کردیم و نگذاشتیم بازی پرسپولیس شکل بگیرد. من صحنه مشکوک به آفساید را ندیدم و شرایطی پیش آمد که بازی تحت تاثیر اخراج بیرانوند قرار گرفت. نیمه دوم را خوب شروع نکردیم و با تعویض‌هایمان خواستیم شرایط را عوض کنیم اما این اتفاق رخ نداد. شاید بخشی از این مساله تقصیر من بود. در ۲۰ دقیقه آخر بازی را از دست دادیم و نتوانستیم به حریف فشار بیاوریم. پرسپولیس تیم خوبی دارد و به این تیم خسته نباشید می‌گویم و به تیم خودمان هم خسته نباشید. اگر پرسپولیس ۱۰ نفره نمی‌شد، برنده بازی، تیم ما بود.

 

او ادامه داد: وقتی یک تیم ۱۰ نفره می‌شود و یک تیم ۱۱ نفره می‌ماند، انگیزه تیم ۱۰ نفره بیشتر می‌شود. تیم پرسپولیس از حمایت هواداران هم بهره می‌برد.  ما در بین دو نیمه به بازیکنان گوش‌زد کردیم که  داور به خاطر آن صحنه مشکوک به آفساید، ممکن است به بازیکنانی که یک کارت زرد دارند، کارت قرمز بدهد. این مسال ما را محتاط‌تر و دست به عصاتر کرد و انگیزه باقی ماندن پرسپولیس در صدر جدول باعث شد که ما نتوانیم موقعیت‌های زیادی خلق کنیم.

 

سیستمVAR از نان شب هم واجب‌تر است

 

رحمتی با اشاره به نبود سیستم کمک داور ویدیویی در ایران افزود: VAR از نان شب واجب‌تر است. هر چه جلوتر می‌رویم، این مساله حساس‌تر می‌شود و اتفاقات بیشتری رخ می‌دهد. در بازی‌های گذشته از داوری کم ضرر نکردم. آقا یحیی می‌گفت بازیکن ۴ متر در آفساید بود اما در بازی ما با هودار، ۲ متر پشت ۱۸ قدم خطا شده اما داور به ضرر ما پنالتی گرفت. در بازی با فولاد، ما گل آفساید خوردیم و سه امتیاز از دست دادیم. تیم‌های دیگر هم متضرر شده‌اند. فکر می‌کنم اصلی‌ترین کار فدراسیون فوتبال، آوردن VAR است تا به جامعه داوری کمک شود. اشتباه جزئی از فوتبال است. بازیکنان هم اشتباه می‌کنند اما چیزی که به خروج داوران از فشار کمک می‌کند، بحث VAR است. من صحنه مشکوک به آفساید را ندیدم و نمی‌دانم چه بگویم ولی به داور تبریک می‌گویم که تحت تاثیر این فشارها قرار نگرفت و بازی در نیمه دوم از دستش نرفت. شاید کس دیگری بود، تحت تاثیر آن اشتباه،‌ کلا روند نیمه دوم را تغییر می‌داد. ما به VAR در فوتبال‌مان نیاز داریم و از مسئولان خواهش می‌کنم با هر هزینه‌ای و هر طور که شده این سیستم را بیاورند چون دلخوشی مردمی که در سکو یا خانه هستند، فوتبال است و این برای ما مهم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------