آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

زننده رویایی‌ترین گل‌هاي فوتبال چه کسانی هستند



زننده رویایی‌ترین گل‌هاي فوتبال چه کسانی هستند

در يک مسابقه فوتبال گل هايي که به صورت آکروباتيک به ثمر مي رسد براي علاقه مندان و تماشاگران از زيبايي دوچنداني برخوردار است، البته شايد يادآوري مشهورترين و زيباترين و رویای ترین گل هاي آکروباتيک تاريخ فوتبال نيز به اندازه تماشاي آن ها لذت بخش باشد:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

گل زلاتان به انگليس

وقتي استيون جرارد، کاپيتان تيم ملي انگلستان، که ۱۰۰بازي براي تيم ملي کشورش انجام داده مي گويد اين بهترين گلي است که تا امروز ديده...

حتماً اين گل بايد گل زيبايي باشد که اين همه تعريف و تمجيد را به همراه داشته است... اين روزها بحث اين است براي توصيف اين گل چه بخشي از زمان را انتخاب کنند، بهترين گل سال؟ بهترين گل دهه؟ بهترين گل بيست سال اخير؟ بهترين گل تمام تاريخ؟... فرقي نمي کند کدام گزينه را انتخاب مي کنيد، در هر صورت گل چهارم سوئد به انگلستان را بايد به مجموعه گل هايي اضافه کرد که هيچ گاه از خاطر نمي رود، يک گل بي نهايت ديدني... آن روز، روز زلاتان بود.

سوئدي ها در حالي که ۲-۱ عقب افتاده بودند با گل هاي زلاتان بازي را با نتيجه ۴-۲ به سود خودشان به پايان بردند. به اين ترتيب زلاتان اولين بازيکن تاريخ فوتبال جهان است که در يک ديدار چهار گل به تيم ملي انگلستان زده است.

پيش از اين مارکوفان باستن در سال ۱۹۸۸ سه گل به انگليسي ها در يک بازي زده بود، اما گل چهارم زلاتان واقعاً قابل توصيف نيست و چند چهره مشهور فوتبال انگلستان از جمله آلن شدر، گلن  هادل، تري ونبلز و حتي روي هاجسون، مربي تيم ملي انگلستان اين گل را يکي از بهترين گل هاي تاريخ فوتبال جهان دانسته اند که حتي تصور به ثمر رساندنش براي بازيکنان عادي سخت است.

اگر بخواهيم اين گل را به صورت کلمه توصيف کنيم بايد چيزي مثل اين بنويسيم: در دقايق پاياني بازي يک پاس عمقي بلند براي زلاتان فرستاده شد، اما جوهارت زودتر از دروازه بيرون آمد و از ترس زلاتان، دفع توپ ناقصي داشت تا توپ روي هوا سرگردان شود. اين اشتباه هارت باعث شد دو مدافع تيم ملي انگليس بلافاصله به طرف دروازه خودي بروند، اما ايبرا با حرکت به سوي توپ از فاصله اي بيش از ۲۰متر و در زاويه اريب با ضربه قيچي برگردان توپ را به سوي دروازه انگليس شليک کرد و گلي تاريخي در دروازه انگليس روييد.

گل ريوالدو به والنسيا

ريوالدو در آخرين بازي فصل لاليگا اين گل را به والنسيا در دقيقه ۹۲ بازي زد و باعث شد بارسلونا جايگاه چهارمي والنسيا را تصاحب کند.

اين گل براي باشگاه بارسلونا که توانسته بود سهميه جام باشگاه هاي اروپا را بگيرد ميليون ها دلار ارزش داشت. ريوالدو با يک ضربه آکروباتيک که هنوز تيتراژ بعضي از برنامه هاي ورزشي است، دروازه والنسيا را باز کرد.

گل وين روني به منچسترسيتي

روي يکي از حرکات ناني در سمت راست و ارسال زيباي او، وين روني يکي از به يادماندني ترين گل هاي تاريخ دربي منچستر را به ثمر رساند. ضربه قيچي برگردان مهاجم شياطين سرخ در حالي که جوهارت تنها نظاره گر صحنه بود در گوشه دروازه سيتي جاي گرفت. اين گل به عنوان گل برتر تاريخ ليگ برتر انتخاب شد.

گل کلاوس فيشر به تيم ملي سوئيس

کلاوس فيشر در سال ۱۹۷۷ در ديدار مقابل تيم ملي سوئيس که با برتري ۴ بر يک آلمان ها به پايان رسيده بود با ضربه اي استثنايي موفق به گل زني شد. اين گل به عنوان گل سال، گل دهه و گل قرن انتخاب شد و به اين اسطوره باشگاه شالکه هدايايي نيز اختصاص داده شد.

گل رونالدينيو به ويارئال

رونالدينيو که در محوطه جريمه «ويارئال» در کمين توپ بود،پاس ژاوي را با سينه کنترل کرده و پس از چرخشي به سمت دروازه با يک ضربه قيچي برگردان، زيبا توپ را از بالاي سر باربوسا دروازه بان «ويارئال» به تور دروازه رساند. رونالدينيو بعد از اين گل گفت:«من از زمان کودکي هميشه خواب به ثمر رسيدن گل اين چنيني را مي ديدم، هيچ گاه اين گل را فراموش نخواهم کرد.»

گل مارکوفان باستن به دن بوش

پاييز سال ۱۹۸۶ آژاکس با حساب ۱-۲ از دن بوش عقب بود. اين يک بازي از ليگ فوتبال هلند بود و در آن زمان يوهان کرويف معروف آژاکس را مربيگري مي کرد. درچنان ديداري يان و وترز،هافبک وسط وقت آژاکس پاسي را براي مارکوفان باستن به درون محوطه ۱۸قدم فرستاد و او با يک ضربه قيچي برگردان عالي گل مساوي را به ثمر رساند.

اما به غير از گل هاي آکروباتيک گل هاي زيباي ديگري نيز در مسابقات فوتبال به ثمر رسيده است که تا مدت ها بخشي از تيتراژ برنامه هاي ورزشي است. اين ۵ گل زيباي تاريخ فوتبال را به انتخاب مجله مثلث در ادامه می خوانید:

گل مارادونا به انگلستان

ديه گويک کار خارق العاده کرد، او تک تک بازيکنان انگلستان را دريبل زد و در حالتي نامتعادل دروازه پيتر شيلتون معروف را باز کرد. مارادونا در زمين خود توپ را گرفت و وارد زمين انگليس شد و با پشت سر گذاشتن پنج مدافع انگليس گلن هادل، پيتر ريد، کني سانسام، تري بوچر و تري فنويک و همچنين دروازه بان اين تيم گل دوم تيمش را به ثمر رساند و در نظرسنجي فيفا در سال ۲۰۰۲ اين گل به عنوان برترين گل قرن بيستم انتخاب شد.

گل روبرتو کارلوس به فرانسه

ضربه آزاد روبرتو کارلوس برزيلي در سال ۱۹۹۷ در برابر فرانسه را به ياد داريد؟ضربه اي که با سرعتي بالا مسيري منحني را طي کرد به شکلي که فابيان بارتز، دروازه بان را به شکلي ميخکوب در جاي خود باقي گذاشت و وي تنها با دهاني باز شاهد ورود توپ به دروازه بود. اين گل به اندازه اي زيبا و تماشايي و عجيب بود که بسياري نتوانستند براي به ثمر رساندن آن هيچ فن و تکنيکي تصور کنند.

گل دنيس برکمپ به نيوکاسل

گل استثنايي دنيس برکمپ در بازي مقابل نيوکاسل به عنوان زيباترين گل اين دهه باشگاه آرسنال انتخاب شده است. او پس از اين که پاس رابرت پيرس را دريافت کرد، با يک حرکت هوشمندانه هم استپ کرد و هم حريف را دريبل زد و خودش را در موقعيت تک به تک قرار داد.

گل مارکوفان باستن به شوروي

فينال جام ملت هاي اروپا ۱۹۸۸ در مونيخ آلمان يادآور گل هنرمندانه مارکوفان باستن هلندي است؛ گلي که با ضربه اي روپا و سر ضرب از زاويه اي بسته دروازه داسايوف، دروازه بان نامدار شوروي سابق را فرو ريخت.

گل زيدان به باير لورکوزن

فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ دو تيم رئال مادريد اسپانيا و باير لورکوزن آلمان به فينال اين رقابت ها راه يافتند. دو تيم فوتبال برابري به نمايش گذاشتند اما در نهايت ستاره هاي کهکشاني رئال مادريد به پيروزي رسيدند. زيباترين صحنه بازي، گل تماشايي زين الدين زيدان به بوت، دروازه بان سابق لورکوزن بود؛ اين گل روي سانتر روبرتو کارلوس از جناح چپ و شوت زيباي زيدان از فاصله ۱۸ متري به گوشه سمت راست دروازه به ثمر رسيد./باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------