کفاشیان : ۹۹ درصد مردم به مربی داخلی اعتقاد ندارند/ موافق مربی خارجی هستم



 کفاشیان  ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باید با سرمربی بعدی تیم ملی قرارداد بلندمدت امضا شود، گفت: موافق بازگشت کارلوس کی‌روش یا انتخاب یک مربی شبیه به او برای تیم ملی هستم. 

به گزارش مهر، با بالا گرفتن بحث برکناری دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اختلاف نظرها و شایعات متعددی درباره سرنوشت نیمکت تیم کشورمان شکل گرفته است. مخالفان و موافقان اسکیچ در طیف‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند و هر کدام نظرات خاص خودشان را ارائه می‌دهند.

 

در این میان، مطرح شدن نام کارلوس کی روش هم حساسیت‌ها را نسبت به انتخاب جانشین اسکوچیچ افزایش داده است؛ به ویژه با موضعگیری نفراتی چون علی کریمی و خداداد عزیزی که از مخالفان اصلی مربی پرتغالی محسوب می‌شوند و علیه سرمربی سابق تیم ملی کشورمان اظهار نظر می‌کنند.

 

از سوی دیگر این امکان هم وجود دارد که فدراسیون فوتبال نیمکت تیم ملی را به یک مربی ایرانی بسپارد تا این وضعیت به سمتی پیش برود که ایران با یک مربی داخلی جام جهانی را پشت سر بگذارد.

 

خبرنگار مهر برای بررسی این شرایط گفتگویی را با علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال انجام داد؛ فردی که در زمان حضورش در فدراسیون سابقه کار با کارلوس کی روش را داشت و دوران پر فراز و نشیبی را با این مربی پرتغالی پشت سر گذاشت.

 

به اعتقاد کفاشیان، برکناری و تغییر سرمربی تیم ملی تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به صلاح نیست و در صورت قطعی بودن این تصمیم، باید با مربی بعدی قراردادی چهار ساله امضا بشود. رئیس سابق فدراسیون همچنین تاکید کرد که ۹۹ درصد مردم ایران به مربی داخلی اعتقاد ندارند و شخصاً موافق بازگشت کی روش یا یک مربی شبیه به او است.

 

مشروح گفتگوی کفاشیان در ادامه می‌آید:

 

*این روزها بحث تغییر سرمربی تیم ملی ایران بالا گرفته است. آیا موافق برکناری دراگان اسکوچیچ و انتخاب سرمربی جدید هستید؟ 

- علی کفاشیان: تغییر سرمربی تیم ملی تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به صلاح نیست. باید اجازه بدهیم ابتدا رئیس فدراسیون مشخص بشود و دست آنها برای تصمیم گیری باز باشد. اگر هم تصمیم به تغییر است، باید با مربی بعدی قراردادی چهار ساله امضا بشود. هیچ مربی‌ای حاضر نیست با قرارداد دو، سه ماهه روی نیمکت بنشیند.

 

* چقدر احتمال می‌دهید اسکوچیچ به کارش در تیم ملی ادامه بدهد؟ 

- به نظرم این حق اسکوچیچ است که در جام جهانی مربی ایران باشد. اگر تصمیم به مربی دیگری است، همانطور که گفتم باید تا انتخابات فدراسیون صبر کرد.

 

 

* شما خودتان در فدراسیون فوتبال تجربه فشارهای بیرونی برای گرفتن تصمیمات مختلف را داشته‌اید. در حال حاضر هم به نظر می‌رسد این فشارها و دخالت‌های بیرونی بخصوص از سمت وزارت ورزش و دولت است که فدراسیون فوتبال را در مسیر تغییر سرمربی قرار داده است. 

- الان فدراسیون رئیس ندارد که فشار روی او بیاورند. هیچکس مسئولیت ندارد. ممکن است شهریورماه و بعد از انتخابات این فشارها ایجاد بشود. هر مربی‌ای می‌آید دولت باید نگاه حمایتی داشته باشد؛ چیزی که قبلاً هم وجود داشت. باید از تصمیم فدراسیون حمایت کنند و بودجه بدهند.

 

* یعنی منکر فشارها و دخالت‌های فراتر از فدراسیون می‌شوید؟ 

- نمی دانم این فشارهای فراتر و بیرون از فدراسیون چه هستند ولی در حال حاضر فدراسیون فوتبال یک مقدار وضعیت نامشخصی دارد.

 

* یکی از اسامی مطرح شده برای تیم ملی، کارلوس کی روش است. شاید در ایران هیچکس به اندازه شما از این مربی شناخت نداشته باشد. آیا این مربی می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند؟

 - تیم فعلی ایران حاصل کار کی روش است. او می‌تواند کمک کند و بچه‌های تیم ملی حساب دیگری می‌کنند. اگر کی روش می‌آید باید قرارداد بلندمدت با او امضا بشود چرا که بعد از جام جهانی قطر، جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و بعد از آن هم باید برای جام جهانی بعدی آماده بشویم.

 

* در مورد کی روش یک دو قطبی بسیار شدید وجود دارد. عده‌ای او را به شکل عجیبی حمایت می‌کنند و عده‌ای هم مثل علی کریمی و خداداد عزیزی مخالف سرسختش هستند. فکر می‌کنید علت این مخالفت‌ها با کی روش چیست؟ 

- به هر حال هرکسی نظری دارد و می‌تواند نظرش را اعلام کند. یک عده موافق مربی داخلی هستند ولی ۹۹ درصد مردم اعتقادی به مربی داخلی ندارند و از مربی خوب خارجی استقبال می‌کنند.

 

* موافق بازگشت کی روش به تیم ملی هستید؟ 

- بله. حتی اگر او نشد، موافق یک مربی توانمندتر از کی روش یا شبیه به او هستم.

 

* شما ارتباط نزدیک و صمیمانه ای با کی روش داشتید و ظاهراً بعد از جدایی او از ایران، با او در ارتباط بودید. آیا در روزهای اخیر با او بر سر بازگشتش به ایران تماسی داشتید؟ 

- خیر تماسی نداشته‌ام.

 

* به عنوان سئوال پایانی. انتخابات فدراسیون فوتبال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ پیش بینی کرده بودید مهدی تاج برای انتخابات اقدام نکند ولی ظاهراً او امروز ثبت نام خود را انجام داده است. 

- در جریان ثبت نام او نیست. اجازه بدهید تا فردا همه چیز مشخص می‌شود. آن وقت می‌توان درباره انتخابات صحبت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------