آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

ادعای باشگاه پرسپولیس: دیاباته به اندازه‌ای که بازی کند پول می‌گیرد!



  باشگاه پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

سال‌هاست یکی از معضلات فوتبال ما و مخصوصا سرخابی‌ها جذب بازیکنان خارجی نه‌چندان با‌کیفیت و یا مورد‌دار است. بازیکنانی که با نظر سرمربیان به تیم‌ها می‌آیند اما اگر بی‌کیفیت باشند یا اینکه به مشکل دیگری بربخورند، مدیران متهم می‌شوند. البته مدیران عامل باشگاه‌ها هم به سهم خود در این انتقال‌های ناموفق نقش دارند اما صرفا نمی‌شود همه‌چیز را از چشم آنها دید.

 

در پرسپولیس خیلی نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم و بازیکنانی نظیر اوساگونا و استوکس را مثال بزنیم، هرچند آنها هم در زمان حضور یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس آمدند؛ فقط در همین یک‌سال اخیر سرخپوشان 4 خرید ناموفق خارجی داشتند. ضمن اینکه قبل از آن هم سرخابی‌ها به نوعی برای یک فصل از جذب بازیکن محروم بودند، در غیر این صورت حتما چند بازیکن به خدمت می‌گرفتند.

 

 اصرار بیش از حد برای جذب تاجیک‌ها

پرسپولیس از اواخر تعطیلات نیم‌فصل گذشته بود که پنجره نقل‌و‌انتقالاتش باز شد و در همین راستا به اصرار یحیی گل‌محمدی دو بازیکن تاجیکستانی برای اولین‌بار به لیگ برتر ایران پیوستند.

 

سرخپوشان برای خرید این دو بازیکن آنقدر عجله داشتند که قبل از باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات با آنها قرارداد امضا کردند و نزدیک به دو ماه آنها صبر کردند تا مجوز بازی‌شان برای پرسپولیس صادر شد. منوچهر صفروف و وحدت هنانوف در شرایطی راهی پرسپولیس شدند که مدیریت وقت این باشگاه با نظر یحیی گل‌محمدی با آنها قرارداد سه ساله امضا کرد. برای خیلی‌ها عجیب بود که چرا پرسپولیس برای تقویت خود به سراغ بازیکنانی از تاجیکستان رفته است. عجیب‌تر اینکه در همان مقطع گل‌محمدی علیه مدیریت باشگاهش موضع گرفت که چرا قرارداد تاجیک‌ها امضا نمی‌شود تا بتواند از آنها استفاده کند.

 

مجید صدری هم در آن زمان سخت درگیر پرداخت طلب گابریل کالدرون بود تا بتواند پنجره نقل‌و‌انتقالاتی تیمش را باز کند. در هر صورت این اتفاق رخ داد و تاجیک‌ها این فرصت را پیدا کردند تا برای پرسپولیس به میدان روند. همان‌طور که انتظار می‌رفت هر دو عملکرد کاملا معمولی‌ای در ترکیب سرخپوشان داشتند و خیلی زود هم به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شدند. در این میان منوچهر صفروف که کلا فرصت بازی را پیدا نکرد و در پایان فصل هم قراردادش فسخ شد. هنانوف هم با وجود اینکه بازیکن خاصی نشان نداد برای این فصل در جمع سرخپوشان ماندنی شد و به یک نیمکت‌نشین محض در این تیم تبدیل شده است.

 

شاید باشگاه پرسپولیس در کل 250 هزار دلار هم برای این نفرات تا الان هزینه نکرده است اما هنوز برای خیلی‌ها عجیب است که چرا پرسپولیس از تاجیکستان بازیکن آورد. بدون تردید اگر به جای این دو بازیکن تاجیک به بازیکنان جوان داخلی بها داده می‌شد ارزش بیشتری برای پرسپولیس داشتند. دیر یا زود هنانوف هم از پرسپولیس رفتنی خواهد شد و این یعنی اینکه پرسپولیس کلا از جذب دو بازیکن تاجیک تقریبا دستاوردی نداشته است.

 

 خرید ناموفق دیگر این ‌بار از ازبکستان

پرسپولیس در اواخر فصل گذشته یک خرید ناموفق و عجیب دیگر این بار از ازبکستان داشت. شرزود تمیروف که سابقه بازی در پاختاکور ازبکستان را یدک می‌کشید به این هدف به پرسپولیس آمد تا مشکل گلزنی این تیم را در 10 هفته پایانی لیگ برطرف سازد که در کل موفق به زدن یک گل برای پرسپولیس شد. نکته جالب اینکه مدیریت باشگاه پرسپولیس با این بازیکن قرارداد یک‌ساله و نیمه امضا کرد اما چند ماه بعد در تابستان به دنبال این بود تا بتواند با انتقالش به یک تیم دیگر خدمتی بزرگ به پرسپولیس کند! درنهایت پیکان تصمیم به خرید تمیروف گرفت اما نه با رقمی که این بازیکن سرخپوش شده بود. قرارداد تمیروف برای یک فصل و چهار ماه با پرسپولیس تقریبا 200 هزار دلار بود که تقریبا یک‌سوم آن را گرفت و رفت. پیکان هم برای جذب تمیروف 120 هزار دلار هزینه کرده که واقعا پشیمان است. احتمال اینکه این باشگاه در نیم‌فصل عذر بازیکن ازبک خود را بخواهد زیاد است.

 

 شیخ دیاباته؛ خریدی که سوژه استقلالی‌ها شده است

اما پرسپولیس برای این فصل اگرچه دو خرید خارجی خوب از جمله یورگن لوکادیا و گئورگی گولسیانی داشت اما در خرید سوم مرتکب اشتباهی بزرگ شد. لوکادیا و گولسیانی در مجموعه حدود دو میلیون دلار هزینه برای مدیریت باشگاه پرسپولیس داشتند اما با این حال سرمربی این تیم اصرار داشت که شیخ دیاباته هم جذب شود.

 

آن هم در شرایطی که پرسپولیس در خط حمله غیر از لوکادیا، مهدی عبدی و حامد پاکدل را داشت و عیسی آل‌کثیر هم بعد از جام‌جهانی شرایط بازی کردن را پیدا می‌کرد. شیخ دیاباته که دو فصل پیش، به خاطر مصدومیت‌های متوالی و بی‌انضباطی‌ها (تاخیر زیاد در بازگشت از سفر) از استقلال کنار گذاشته شد، در الغرافه هم نتوانست بیشتر از یک فصل دوام بیاورد و حتی ادامه حضور آندرا استراماچونی در این تیم هم کمکی به ماندن شیخ در تیم قطری نکرد. در این میان چند ایجنت ایرانی تلاش زیادی کردند تا شیخ را به پرسپولیس بیاورند که درنهایت این اتفاق هم رخ داد. انتقالی که حسابی نزد استقلالی‌ها هم سوژه شد؛ از این جهت که هواداران این تیم عقیده داشتند شیخ روزهای خوبش در فوتبال ایران را در همان یک سال اول حضورش در استقلال سپری کرد و در سال دوم نشان داد به ته خط رسیده است.

 

 ادعای پرسپولیسی‌ها؛ قراردادی محکم با شیخ بسته‌ایم

شیخ که علاقه‌مند بود با قراردادی دو‌ساله به پرسپولیس بیاید درنهایت با قراردادی یک‌ساله سرخپوش شد. قراردادی به مبلغ 380 هزار دلار بدون در نظر گرفتن آپشن‌ها. در واقع در قرارداد شیخ آمده است که به ازای هر گل پاداش جداگانه دریافت خواهد کرد و اگر موفق به کسب عنوان آقای گلی شود نیز پاداش جدا می‌گیرد. اما یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس که دوست نداشت نامش فاش شود با تایید این موضوع به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به اینکه می‌دانستیم شیخ زیاد مصدوم می‌شود تمایلی برای جذب این بازیکن نداشتیم.

 

حتی یکی از مدیران سابق باشگاه استقلال هم با ما تماس گرفت و اعلام کرد که شیخ به خاطر بالا رفتن سنش زیاد مصدوم می‌شود و بازیکنی بی‌انضباط هم است. به این خاطر هم فرهاد مجیدی او را کنار گذاشت. اما با این حال با اصرار سرمربی تیم با شیخ قرارداد امضا کردیم. البته نه قراردادی که باب میل او و ایجنتش در فرانسه باشد. در قرارداد دیاباته بندی وجود دارد مبنی بر اینکه باید تعداد مشخصی بازی برای پرسپولیس انجام دهد در غیر این صورت مبلغ قابل توجهی از قراردادش کسر خواهد شد.»

 

 پرداخت 40 درصد از قرارداد شیخ

باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل نزدیک به 40 درصد از قرارداد 380 هزار دلاری شیخ را به وی پرداخت کرده و فقط 30 هزار دلار از پیش‌قرارداد اول فصل شیخ باقی مانده است؛ مبلغی که اخیرا شیخ بارها برای دریافت آن به باشگاهش پیغام داده بود. در حال حاضر هم زمان پرداخت قسط سوم از 5 قسط قرارداد شیخ فرار رسیده است. اگر قرار باشد قسط سوم هم بدون کسری به شیخ پرداخت شود آن وقت او 60 درصد قراردادش را دریافت کرده است. آن هم در شرایطی که تا الان سه بازی نصفه‌و‌نیمه برای پرسپولیس به میدان رفته و احتمالا قرار نیست تا یک ماه آینده هم بازی کند.

 

فرهیختگان 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------