بند‌های جالب در قرارداد برخی بازیکنان پرسپولیس؛ تعیین تاریخ پرداخت پول!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس

 

همه چیز از زمانی شروع شد که برخی رسانه‌های عربستانی مذاکره برانکو ایوانکوویچ با تیم الاهلی این کشور را منتشر کردند؛خبری که هضم آن برای هواداران پرسپولیس بخصوص بعد از قهرمانی در جام حذفی بسیار سخت بود.

 

حالا تجسم کنید تیمی که مربی‌اش پس از هت‌تریک قهرمانی مطالباتش را دریافت نکرده و قصد جدایی دارد و بازیکنانش هم در شوک این اتفاق هستند چقدر مدیریتش از سوی هواداران تحت فشار قرار دارد. او باید همزمان سه کار مهم را انجام دهد؛ سه کاری که آنقدر اهمیت داشت که نمی‌شد یکی از آنها را در الویت قرار داد.

 

ایرج عرب، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس باید همزمان با برانکو برای ادامه همکاری مذاکره می‌کرد، گزینه‌های احتمالی را مورد بررسی قرار می‌داد و از طرفی هم مطالبات بازیکنان را پرداخت می‌کرد. اتفاق اول با وجود وعده‌هایی که عرب به هواداران می‌داد نیفتاد و برانکو رسماً با الاهلی عربستان قرارداد بست. تعدادی از هواداران هم واکنش‌هایی را مقابل ساختمان باشگاه نشان دادند اما فایده‌ای نداشت چون برانکو تصمیمش را گرفته بود. در این شرایط طبیعی بود که دو گزینه دیگر را به موازات هم پیش ببرند، اما آنچه در عمل بیشتر به چشم می‌آمد مذاکره با بازیکنان برای تمدید قراردادشان بود. این دم‌دست‌ترین کار مهمی بود که می‌توانستند انجامش دهند.

 

در جریان این مهم چند اتفاق افتاد؛ اول اینکه باشگاه باید مطالبات فصل گذشته‌شان را می‌داد و چه کاری بهتر از پرداخت آن از پولی که برای برانکو کنار گذاشته بودند. بازیکنان به پول‌شان رسیدند و اگر تا امروز هیچ حرف و اعتراضی نداشته‌اند به همین دلیل بود، اما تمدید آنها هم کار آسانی برای عرب نبود. او می‌دانست باید برای بدتر نکردن اوضاع بعد از رفتن برانکو، بازیکنان اصلی را حفظ کند.

 

از طرفی تعدادی از بازیکنان هم با علم به همین موضوع بندهایی را در قراردادشان گنجاندند که شرایط را برای‌شان بهتر می‌کرد. اول اینکه قرارداد بعضی از آنها و حتی تازه‌واردها نسبت به فصل قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرد و شاهد بودیم که تعدادی از بازیکنان فصل قبل دیرتر از بقیه قراردادشان را تمدید کردند.

 

اما حالا شنیده می‌شود در قرارداد آنها زمان دریافت مطالبات‌شان هم قید شده که اگر از سوی باشگاه پرداخت نشود قطعاً مشکلاتی را برای آنها به‌وجود خواهد آورد. در این خصوص نباید از بازیکن ایراد گرفت و در واقع باید حق طبیعی‌شان دانست که بهترین شرایط را برای خودشان هنگام عقد قرارداد فراهم کنند. گنجاندن این بند در نوع خود اگرچه کار جدیدی نبوده اما خیلی هم سابقه نداشته است.

 

اما امروز انصاری‌فرد چطور باید این موضوع را مدیریت کند؟ در خبر‌ها داشتیم که مذاکراتی را با یکی از اپراتورها برای اسپانسرینگ باشگاه انجام داده‌اند و حتی به بازیکنان همزمان گفته به‌محض دریافت پول از اسپانسر، مطالبات‌شان را بدهد. بدون شک مبالغی که او باید به کادر فنی و بازیکنانش بدهد خیلی بیشتر از فصل قبل خواهد بود، اما تکلیف آن تعدادی که تاریخ برای دریافت پول‌شان مشخص کرده‌اند چه می‌شود؟ به احتمال بسیار زیاد و به‌دلیل در پیش بودن دربی، آنها مصاحبه‌ای نمی‌کنند چون خوب می‌دانند این بازی تا چه اندازه برای هواداران‌شان اهمیت دارد.

 

این اتفاقات شرایط باشگاه و مدیریت آن را برای محمدحسن انصاری‌فرد بسیار سخت می‌کند. او همزمان باید مطالبات تیمش را بدهد و نگران وضعیت شکایت برانکو هم باشد. در این شرایط تنها چیزی که می‌تواند تا حدودی آرامش را برای حل کردن مشکلات برقرار کند پیروزی‌های تیم است. به‌طور حتم در حال حاضر نقدینگی باشگاه آنقدر نیست که بتوانند این مسائل را پشت سر بگذارند.

 

 

 ایران/جعفر برزگر 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------