محرومیت یک جلسه‌ای بیرانوند و یک سوال مهم/توضیحات وکیل علیرضا بیرانوند درباره محرومیتش



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علیرضا بیرانوند
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به واسطه حکم کمیته انضباطی دیدار تیمش با نفت آبادان در هفته سوم لیگ برتر را از دست داد اما برای بازی در دربی سرخابی مشکلی ندارد. این دروازه‌بان ملی‌پوش طی ۳ ماهه گذشته از سوی ۲ مرجع قضایی فدراسیون فوتبال با ۲ محرومیت متفاوت روبه‌رو شده است. 

کمیته اخلاق، چهارم خردادماه سال جاری به دلیل تخلف دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه دیدار پارس جنوبی جم و پرسپولیس وی را به ۳ جلسه محرومیت تعلیقی به مدت ۶ ماه و پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه و ۲۳ شهریورماه سال جاری نیز کمیته انضباطی این بازیکن را به دلیل تحریک تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقه رسمی و پرداخت مبلغ‌۱۰۰‌میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم کردند. حکم کمیته اخلاق مشروط بود و در صورت پرداخت جریمه نقدی و همچنین اعلام عذر‌خواهی رسمی و کتبی از پرسنل خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی محرومیت وی تعلیق و پس از انقضای مدت ۶ ماه به شرط عدم ارتکاب رفتار غیر‌اخلاقی از سابقه وی حذف می‌شود.

 

بیرانوند در‌حالی یک جلسه از همراهی پرسپولیس محروم شد که فیلم‌های منتشر شده از او در دیدار حساس پرسپولیس و تراکتور او را مشمول ماده ۶۰ آیین‌نامه انضباطی می‌کرد، جایی که قانونگذار تاکید کرده است: «هر‌کس که مبادرت به تحریک جمعیت در جریان برگزاری مسابقه نماید حداقل ۲ مسابقه محروم و حداقل یکصد میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد.

 

در صورت ارتکاب تخلف مذکور توسط باشگاه، باشگاه مذکور به پرداخت حداقل‌۲۰۰ میلیون رویان جریمه نقدی محکوم می‌شود.‌» اما کمیته انضباطی ظاهرا حتی از عمل به آیین‌نامه هم صرف‌نظر کرده و با حداقل جریمه و مجازات بیرانوند را تنبیه انضباطی کرده است. در‌حالی که با توجه به سابقه و حکم شدید کمیته اخلاق علیه بیرانوند اجرای کامل ماده‌۶۰ حداقل جریمه‌ای بود که فوتبال‌دوستان و کارشناسان حقوقی انتظارش را داشتند. با این حال به نظر می‌رسد ملاحظاتی چون دربی و عذرخواهی باشگاه پرسپولیس و شخص بیرانوند و البته صحبت‌های اخیر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره این‌که عذرخواهی بازیکن خطاکار بهتر از تنبیه اوست، در صدور این حکم بی‌تاثیر نبوده است.

 

البته همین حکم پدرانه هم به مذاق بیرانوند و هواداران پرسپولیس خوش نیامد و بیرانوند با ادبیاتی تند و اعتراضی اعلام کرد موبایل خود را خاموش می‌کند و به شهرستان می‌رود و فوتبال را کنار می‌گذارد! او در ادامه اعتراضاتش به کمیته انضباطی، استوری جدیدی را بارگذاری کرد و نوشت: «قانون بعضیا رو گرم می‌کنه و بعضیا رو می‌سوزونه!»

 

این جمله نشان می‌دهد که دروازه‌بان تیم ملی به شدت به رای صادره از سوی کمیته انضباطی معترض است و این حکم را ناعادلانه می‌داند. با این‌حال بحث خداحافظی او از فوتبال منتفی است و اطرافیان علیرضا در صحبت‌هایی که با او داشتند، سعی کردند او را متقاعد کنند و موفق به انجام این کار هم شده‌اند. علیرضا قصد داشت با انتشار ویدیویی دلایل تصمیم خود را برای هواداران تیم پرسپولیس تشریح کند که به توصیه دوستان فعلا از خداحافظی منصرف شده است. حال با حکم صادره از سوی کمیته انضباطی علیرضا بیرانوند بازی امروز با صنعت نفت را از دست داد اما می‌تواند در دربی ۳۱ شهریور مقابل استقلال بازی کند. در همین‌ راستا دروازه‌بان پرسپولیس عصر دیروز در تمرین تیمش حضور یافت تا عملا به شایعات خداحافظی‌اش پایان دهد.

 

وکیل بیرانوند: علیرضا در خصوص محرومیتش هیچگونه مصاحبه‌ای نکرده است/ لازم باشد از کسانی که چنین اخبار کذبی را منتشر می‌کنند شکایت می‌کنیم 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در خصوص محرومیت یک جلسه‌ای این بازیکن و نپذیرفتن آن از سوی بیرانوند اظهار داشت: ما اعتراضی به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نکردیم و علیرضا بیرانوند هیچگونه مصاحبه‌ای در این خصوص انجام نداده است.

 

او در ادامه افزود: یک سری اخبار در فضای مجازی منتشر شد که بیرانوند از فوتبال خداحافظی کرد، در حالی که اصلا چنین موردی صحت ندارد ما به حکم کمیته انضباطی احترام می‌گذاریم. بیرانوند در خصوص توهین‌های زیادی که به او در بازی مقابل تراکتور شد خیلی ناراحت بود.

 

سلیمانی ادامه داد: از مسئولان کمیته انضباطی یک سوال دارم و آن این است که پارسال وقتی که گادوین منشا حرکت غیر اخلاقی را با یکی از هواداران کرد، کمیته انضباطی چه تصمیمی در خصوص او گرفت، شعار‌های غیر فوتبالی که در استادیوم‌ها داده می‌شود کمیته انضباطی چه واکنشی نشان می دهد. یک فوتبالیست از دقیقه یک تا نود باید تمرکزش روی بازی باشد و اگر بیرانوند سرمایه ملی محسوب می‌شود باید از او حمایت شود نه اینکه در هر ورزشگاهی که می‌رود به او توهین شود و این کار‌ها اصلا درست نیست.

 

او در پایان تصریح کرد: بیرانوند دیشب بابت محرومیتش ناراحت بود و پیش من آمد و اصلا هم تلفن همراه خود را خاموش نکرده بود و اگر لازم باشد ما از کسانی که چنین اخبار کذبی را منتشر می‌کنند شکایت می‌کنیم. بیرانوند بازیکن بزرگی است و به نظرم کمیته انضباطی او را محروم کرد تا اگر فردا روزی بازیکنی را محروم کند کار به اعتراض کشیده نشود.

 

خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------