رسول خطیبی: باید سقوط و صعود تیم‌ها در زمین فوتبال مشخص شود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,رسول خطیبی
سرمربی تبریزی آلومینیوم اراک که شانس زیادی برای دستیابی به سهمیه صعود داشت، اکنون با بلاتکلیفی لیگ سرنوشت نامشخصی دارد. 

به گزارش ایلنا، وقتی بحث شیوع کرونا در ایران جدی شد، اکثر تیم‌ها درخواست دادند مسابقات تعطیل شود تا به سلامتی بازیکنان، کادرفنی و عوامل آسیبی نرسد. در آن زمان هیچ‌کس فکر نمی‌کرد شیوع این ویروس تا الان طول بکشد و احتمال می‌دادند بعد از عید مسابقات ادامه پیدا کند اما اینطور نشد. حالا که نزدیک ۲ ماه است از تعطیلی لیگ‌های فوتبال می‌گذرد، شرایط عجیبی پیش آمده. هیچ تیمی نمی‌داند تکلیف مسابقات چه می‌شود و آیا ادامه پیدا می‌کند یا نه. الان یکسری تیم‌ها طبق شرایطشان در جدول درخواست تعطیلی لیگ را دادند و ۳ تیم لیگ برتری از جمله پرسپولیس که مدعی اصلی قهرمانی است و همچنین فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان که مدعیان کسب سهمیه آسیا هستند، نسبت به تعطیلی لیگ معترضند و از فدراسیون فوتبال خواستند مسابقات را ادامه دهد.

 

فدراسیون هم ظاهراً بدش نمی‌آید مسابقات ادامه پیدا کند و در تلاش برای برگزاری بازی‌هاست اما تا الان ستاد مبارزه با کرونا مانع شده. این در حالی است که لیگ کره‌جنوبی شروع شده و لیگ‌های اروپایی هم قرار است از هفته آینده کارشان را شروع کنند. با این شرایط به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای ادامه لیگ در نظر گرفت که طبق آن قرار بود تمرینات تیم‌ها از ۲۷ اردیبهشت شروع شود و ۴ هفته بعد، یعنی اواخر خرداد هم مسابقات به صورت فشرده ادامه پیدا کند.

 

این برنامه نیاز به تأیید ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان داشت که در جلسه دیروز باز هم ستاد مبارزه با کرونا دستور به ادامه تعطیلی مسابقات داد. با توجه به اینکه به شروع فصل جدید هم نزدیک می‌شویم دیگر کمتر کسی امیدی به ادامه مسابقات دارد و خیلی‌ها فکر می‌کنند لیگ با این شرایط به پایان می‌رسد. فصل آینده هم با ۱۸ تیم که شامل ۱۶ تیم کنونی لیگ برتر و ۲ تیم صعود کننده از لیگ یک است، ادامه پیدا خواهد کرد. این اتفاقات حالا یکسری حرف و حدیث به دنبال داشت. مثلاً گفته می‌شود سازمان لیگ به تیم‌های مس رفسنجان و مس کرمان قول داده، در صورتی که مسابقات ادامه پیدا نکند آنها لیگ برتری می‌شوند. اینکه این مسأله صحت دارد یا نه، مشخص نیست اما ظاهراً باعث اعتراض تیم آلومینیوم اراک شده. آلومینیومی‌ها با رسول خطیبی در نیم فصل دوم لیگ یک نتایج خوبی گرفتند و خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود معرفی کردند. آنها انگیزه زیادی برای صعود داشتند و فکر می‌کنند بازی‌های راحت‌تری هم به نسبت دیگر مدعیان در پیش دارند و به هیچ‌وجه موافق تعطیلی لیگ به این صورت نیستند.

 

رسول خطیبی سرمربی تیم لیگ یکی آلومینیوم اراک در رابطه با بحث‌های پیش آمده، می‌گوید: «ویروس کرونا این میهمان ناخوانده چند ماهی است که زندگی مردم سراسر دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و در مورد ورزش به ویژه فوتبال هم این ویروس تأثیرات بسیار زیادی داشته اما اگر نیم نگاهی به لیگ‌های مطرح خارج از کشور بیندازیم می‌بینیم به تدریج تمرینات و بازی‌ها در حال پیگیری است. معتقدم با تمهیداتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا، فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی سازمان لیگ در نظر خواهند گرفت و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استارت مسابقات می‌تواند دوباره بعد از ماه‌ها زده شود. در صورت عدم برگزاری مسابقات و ناتمام ماندن لیگ‌های فوتبال به ویژه لیگ یک که ۶ الی ۷ تیم مدعی صعود به لیگ برتر و تیم‌های پایین جدول هم با اختلاف بسیار کم نسبت به هم در جدال برای بقا هستند، هزینه‌ها و سرمایه‌های باشگاه‌ها به هدر خواهد رفت و بایستی صعود و سقوط تیم‌ها در زمین مشخص شود تا حقی از تیمی ضایع نشود و می‌توان بازی‌های باقی مانده را بدون تماشاگر برگزار کرد.»

 

از صحبت‌‌های خطیبی کاملاً می‌توان متوجه شد که آلومینیوم اراک به هیچ وجه راضی به تعطیلی لیگ و ماندن در لیگ یک نیست. در همین راستا حمید محرابی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هم می‌گوید: «چنانچه مسئولین ذیربط با اتخاذ تصمیمات نادرست و نسنجیده باعث سرمایه‌سوزی باشگاه‌ها شوند، سرمایه‌گذاران صنعتی دیگر از هزینه و تیم‌داری در لیگ یک امتناع خواهند کرد و این امر باعث متضرر شدن باشگاه‌ها و جامعه ورزش کشور خواهد شد و تیم آلومینیوم اراک در صورت ناتمام ماندن لیگ، با توجه به اینکه در شرایط فعلی جدول و بازی‌های پیش روی این تیم، از بخت‌های مسلم و بالای صعود به لیگ برتر به شمار می‌رود نیز از این قاعده مستثنی نیست..»

 

با این شرایط به نظر می‌رسد حتی اگر تیم‌های لیگ برتری با تعطیلی لیگ یک کنار بیایند اما لیگ یک ماجراهای مختص به خودش را دارد و بدون شک بعضی از تیم‌ها با این مسأله مخالفت خواهند کرد چون فکر می‌کنند مدعی صعود هستند و می‌توانند به لیگ برتر برسند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------