فدراسیون های ورزشی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فدراسیون های ورزشی
رئیس فدراسیون سه گانه گفت: تصور اشتباهی که فدراسیون های ورزشی در خصوص اظهارنامه های مالیاتی داشتند موجب شد که فدراسیون های ورزشی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشته باشند. 

مهدی گودرزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واقعیت امر این است که استان اصفهان پایگاه دیرینه ای در ورزش کشور دارد و در رشته سه گانه هم این قضیه نهادینه شده است و پیشکسوتان و صاحب نظران بسیاری در این استان وجود داشته و دارند. طی ۳۰ سال، فدراسیون جهانی این رشته در ۱۷۴ کشور دارای نماینده است.

 

وی افزود: با صراحت می گویم، رشته ای هستیم که تمام محدودیت ها را پست سر گذاشته و به دنبال پیشرفت هستیم، در سراسر کشور با توجه به امکانات و داشته هایمان برای رشد و توسعه این رشته برنامه ریزی کردیم. در مناطقی که دسترسی به آب وجود دارد طراحی مسابقات به گونه ای دیگر است، اگر شرایط دوچرخه کورسی نداریم برای کراس طراحی کردیم، اگر محیط باز برای رقابت ندارند برای آن ها در فضای بسته و با توجه به امکانات، طراحی تمرین و مسابقه داشتیم تا بتوانیم این رشته را توسعه دهیم.

 

وی ادامه داد: هفته قبل اتحادیه جهانی این رشته در بین ۱۰ فدراسیون برتر جهان از لحاظ ساختار مدیریتی و حاکمیتی قرار گرفت. اگر شما قدمت ورزش های دیگر را نگاه کنید این رشته هشتمین جایگاه را دارد. کاملا فصل خواستن در اتحادیه این رشته صرف شده و ما هم که نماینده این رشته در ایران هستیم از این قاعده مستثنی نیستیم، به عنوان نماینده این رشته وظیفه رشد، توسعه و ترویج این رشته  در ایران را دارم. ترویج و توسعه این رشته با آموزش شروع، با کلاس های تمرینی ادامه پیدا می کند و با مسابقات حفظ می شود.

 

رئیس فدراسیون سه گانه گفت: شرط عضویت ما در اتحادیه و فدراسیون جهانی گزارش مسابقات و عملکرد، تراز مالی و حق عضویت است که ارائه می شود، پس اگر در کشور مسابقات قهرمانی، کلاس های آموزشی و... نداشته باشیم، بیلان مالی و کاری ما درست نمی شود و این در مورد هیئت های استانی هم اتفاق می افتد.

 

وی با اشاره به وظایف فدراسیون خاطر نشان کرد: فدراسیون باید بتواند وظایفی که در اساسنامه آمده است را به درستی و خوبی انجام دهد، ما این کار را در سال گذشته بر اساس وظیفه در مجمع عمومی فدراسیون برای هیئت ها نیز ارسال کردیم و گفته شد هر هیئتی که می خواهد به حیات خود ادامه دهد باید طبق اساسنامه هیئت های ورزشی عمل کند.

 

گودرزی اظهار کرد: برای نظارت و اجرای این مساله، فدراسیون یک پروژه سنگین در نظر گرفت و زمان زیادی برای تهیه آن صرف شد، چرا که پیدا کردن الگوها و استانداردها سخت است، برنامه ریزی برای استان قم و تهران سخت است و شاخصهایی هم چون تعداد شهرستانها و جمعیت را باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفت تا حق استانی ضایع نشود.

 

وی تصریح کرد: امروز هیئت های استانی بر اساس وظایف آن ها ارزشیابی می شوند و خوشبختانه برای اولین بار هیئت استان اصفهان ۵۰درصد وظایف خود را انجام داده و رتبه یک کشور را دارد. محورهایی چون توسعه و ترمیم، فعال بودن شهرستان ها، بخش آموزش در دو محور انتقال و آموزش به کودکان و دوره های مربیگری، استعدادیابی و تست های مربوط به آن، اردوهای مستعدین، مسابقات و جذب منابع مالی و... در گرفتن امتیاز و ارزشیابی عملکرد استانها تاثیر دارد.

 

رئیس فدراسیون سه گانه گفت: بر اساس قانون، فدراسیون می تواند ۱۰ درصد بودجه را به هیئت های استانی کمک کند، بنابراین استانها باید در جذب منابع مالی پرتوان و قوی عمل کنند تا بتوانند برنامه های خود را به خوبی انجام دهند، همچنین هیئت ها باید ثبت مالیاتی داشته باشند و تا مشکلی ایجاد نشود. در حال حاضر فدراسیون های ورزشی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند زیرا آنها  فکر می کردند هیچ وقت نباید پاسخگوی مباحث مالیاتی باشند و الان با این مشکل روبرو شدند.

 

فدراسیون ما هم با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی سال گذشته حسابهایش را بستند و تا ممنوع الخروجی رفتیم که با پیگیری های انجام شده گشایش هایی صورت گرفته، پس این که می گوییم اظهارنامه های مالیاتی را انجام دهید به خاطر این است که کشور برای این بحث برنامه های سختی در نظر دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------