اولیایی: سلطانی فر فکر می کند بهترین کارشناس فوتبال در دنیا است / حرف های حجت نظری زشت بود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است که وزارت ورزش با انتصاب های غلط و غیر ورزشی در استقلال این باشگاه را با یک ناکامی بزرگ روبرو کرده است. 

کاظم اولیایی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال به خبرنگار سایت فردا می‌گوید: هر کسی که وزیر ورزش می شود باید بداند که ریاست همزمان در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار دشواری است. جدا از دشوار بودن، این کاری غیرقانونی است که وزیر ورزش همزمان رییس مجمع دو باشگاه رقیب باشد. هم غیر قانونی است و هم غیر ورزشی.

 

وی ادامه می دهد: به نظرم امروز این نقد به وزیر ورزش وارد است که تحت تاثیر برخی مشاوره های غلط میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تبعیض هایی قائل شد. در خوش بینانه ترین حالت باید بگوییم که عملکرد این وزیر در یکی از این باشگاه ها ضعیف بود و نتوانست تصمیمات درستی برای باشگاه استقلال بگیرد. شاید این تصمیمات دلیل روشنی هم دارد.

 

اولیایی در مورد اتهام جانبداری به وزیر ورزش هم اینگونه اظهار نظر می کند: حتما به آقای وزیر گفته بودند که پرسپولیس باشگاهی است که طرفداران بیشتری در کشور دارد و می توان روی این باشگاه حساب ویژه ای باز کرد. کارها در وزارت ورزش که ابدا کارشناسی شده و طبق معیارهای حرفه ای نبوده. بنابراین اصلا بعید نیست که با چنین ذهنیت غیر ورزشی به اداره دو باشگاه نگاه کرده اند و نتیجه این عملکرد هم امروز پیش روی همه ما قرار دارد.

 

اولیایی اطرافیان وزیر ورزش را نیز مورد انتقاد قرار می دهد و تصریح می کند: از این گذشته اطرافیان وزارتخانه نیز امروز به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به چشم سهم خودشان نگاه می کنند. حتی روابط عمومی این وزارتخانه هم علاقه مند است روابط عمومی استقلال را همسو با خودش بچیند. این همان چیزی است که ما سال ها نگرانش بودیم؛ یعنی بی خاصیت شدن هیات مدیره و مدیر عامل باشگاه. وقتی اطرافیان هم به دنبال سهم خواهی در انتصاب های این دو باشگاه هستند نباید خیلی وضع موجود برای مان عجیب و غریب باشد.چون همان طور که گفتم امروز هر مدیر کل یا معاونتی سعی می کند آدم نزدیک به خودش را به استقلال برساند.

 

وی با اشاره به مصاحبه مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان می کند: آقای سعادتمند مصاحبه می کند و می گوید ما برای همکاری با افراد جدید ابتدا مدتی را به صورت آزمایشی کار می کنیم و در صورتی که این افراد به درد باشگاه ما بخورند آنها را حفظ می کنیم. نه. چنین خبری نیست. ما می دانیم که ماجرا چیست. اصل ماجرا سفارش برخی افراد است که به گروه اجرایی یا تصمیم گیر باشگاه راه پیدا کنند.این مصاحبه نشان می دهد که ایشان تصمیم گیرنده نهایی نیست و تنها دستورات بالادستی را اجرا می کند.

 

اما این پایان انتقادهای اولیایی به سلطانی فر نیست. او تاکید می کند: وزیر ورزش حافظه خیلی خوبی دارد. بسیار خب. صرف داشتن حافظه تاریخی ورزشی برای کسی که قرار است ورزش یک مملکت را اداره کند کفایت می کند؟ خیر. ایشان متاسفانه مشاوران بدی دارد. مشاورانی آن قدر ضعیف که ایشان را دچار سوءتفاهم کرده اند طوری که آقای وزیر فکر می کند بهترین کارشناس فوتبال در آسیا و کل دنیا است. دقیقا آسیبی که مشاوران ضعیف به ایشان و فوتبال ما وارد کرده اند همین است. اینکه ایشان به نقطه ای رسیده که اساسا میان مدیریت ستاد و صف هیچ تفکیکی قائل نیست. به همین دلیل است که امروز وزارتخانه تحت مدیریت ایشان را نه در برنامه ریزی و نه در اجرا قدرتمند نمی بینیم.

 

اولیایی به اظهارنظر حجت نظری عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که گفته بود "پرسپولیسی ها بروند از منیریه جام قهرمانی بخرند و خودم هزینه اسنپ را می دهم" نیز اینگونه واکنش نشان می دهد: اظهارنظر زشتی بود. من برای شما دو نفر را مثال می زنم که همواره مورد احترام هواداران استقلال و پرسپولیس بوده اند؛ آقای پورحیدری و آقای پروین. خدا آقای پورحیدری را بیامرزد. روحشان شاد.

 

حتی یک بار هم در دوران پر افتخارش در باشگاه استقلال به خودش اجازه نداد علیه پرسپولیس یا هواداران این تیم کلمه بیجا یا زشتی را بگوید. آقای پروین هم همیشه درباره استقلال با احترام خاصی صحبت کرده است. خب وقتی شما به عنوان وزیر ورزش یک فردی را به هیات مدیره استقلال می آورید که هنوز در حال و هوای اظهارات سکونشینی است باید هم این اتفاقات رخ بدهد. همه ما وظیفه داریم به رقبای یکدیگر در فوتبال و به طور کلی ورزش احترام بگذاریم.

 

این تعصب نیست که شما با ادبیات بدی در مورد قهرمانی حریف صحبت می کنید. کلمات هواداری و رجزخوانی های هواداری مخصوص سکوها است که البته شدت و ضعف این کری خوانی ها هم باید مورد بررسی قرار بگیرد اما معلوم است که شما با فرهنگ و ادبیات هواداری آمده اید و صندلی مدیریتی را اشغال کرده اید.شما اگر تعصب دارید باید از پیشکسوتان این باشگاه دفاع کنید. وقتی یک رسانه نزدیک به وزارت ورزش آن طور علیه آرش برهانی نوشت و به این بازیکن با سابقه استقلال تاخت این پیشکسوتان باشگاه بودند که از برهانی حمایت کردند نه شما. به طور کلی مدیران استقلال همواره طی سال های اخیر پیشکسوتان را فقط برای زمان هایی نیاز داشته اند که با آنها عکس یادگاری بیندازند و بگویند ما هوای پیشکسوتان را داریم در حالی که همیشه نسبت به این عزیزان کم لطفی کرده اند.

 

وی خیلی ها که امروز سال ها در رسانه های ورزشی کار می کنند حتی نام اعضای هیات مدیره باشگاه بارسلونا یا رئال مادرید را نمی دانند. می دانید چرا؟ چون فقط در فوتبال ایران است که یک عضو هیات مدیره برای مطرح کردن خودش مرتب در مورد همه چیز باشگاه اظهارنظر می کند یا از طریق طرح ادعاهای جنجالی سعی می کند خودش را در رسانه ها مطرح می کند. این هم البته از نقطه ضعف وزارت ورزش است و خیلی هم نمی توان از این دست افراد دلخور بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------