سیل پیام‌های تاکتیکی و فنی به اینستاگرام مربیان پرسپولیس



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

دراگان اسکوچیچ گفته مردم در ایران دیوانه فوتبال هستند که البته طبیعتاً این مربوط به گروه چند ده میلیونی علاقه‌مند به فوتبال است کما اینکه برخی هم در شهر و روستا به فوتبال و جذابیت‌هایش اصلاً نزدیک نمی‌شوند یا فوتبال داخلی را اصلاً دنبال نمی‌کنند و هیچ تعصب و حساسیتی هم نسبت به تیم‌های باشگاهی ندارند.

 

اما اگر تصور کنیم مردم علاقه‌مند به فوتبال در ایران تعدادشان کم نیست و میزان هواداری و تعصب آنها مثل برخی کشورهای صاحب فوتبال در دنیا نظیر ندارد، اغراق نکرده‌ایم.

با این حال شاید هواداران فوتبال در ایران یک تفاوت اساسی و فاحش با هواداران فوتبال در کشورهای دیگر مثل ایتالیا، برزیل، آلمان،انگلیس و ... داشته باشند تا جایی که آنها را از سایر هواداران فوتبال در دنیا متمایز می‌کند! البته تمایزی که مثبت نیست و یک وجه منفی به حساب می‌آید.

 

این روزها برخی هواداران پرسپولیس که تعدادشان کم هم نیست از سر دلسوزی و علاقه از طریق صفحات اینستاگرام مربیان این تیم و از طریق دایرکت برای آنها، سیستم، ترکیب و کلی مسأله و نکته فنی دیگر می‌فرستند و از آنها تقاضا دارند به آنچه خودشان فکر می‌کنند راه درست و غلبه بر حریف قدرتمند عربستانی است توجه کنند.

 

از این رو هر روز و هر ساعت این مربیان با سیل پیام‌هایی مواجهند که در آن به سیستم‌ها و جزئیات عجیب فنی اشاره شده. پیام‌هایی که هواداران ترکیب و سیستم مد نظرشان را اعلام کرده‌اند و خواستار اجرایی شدن‌شان در روز مسابقه هستند. سیستم‌هایی که بعضاً عجیب و غریب است و آنقدر عدد و رقم دارد که بعید است حتی یورگن کلوپ و پپ گواردیولا و گروه فنی‌شان هم درگیر این اعداد و جزئیاتش باشند!

 

این مسأله حتی در مورد بازیکنان هم مصداق دارد و هر روز از سمت هواداران پیام‌هایی به دست‌شان می‌رسد که بعضاً آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و برایشان مشکل‌ساز می‌شود. نمونه‌اش قبل از بازی جام حذفی مقابل استقلال که این پیام‌های عجیب و غریب به وضوح شرایط تیم را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

حالا و در آستانه بازی مهم و حیاتی با الهلال عربستان دوباره این مسأله شدت گرفته و برخی هواداران متعصب پرسپولیس دوست دارند به مربیان تیم محبوب‌شان راه و روش شکست دادن پرافتخارترین تیم آسیا را در خانه‌اش نشان بدهند و البته هر فردی تصور می‌کند بهترین ایده را در ذهن دارد. این اتفاق البته در حالی رخ می‌دهد که هواداران پرسپولیس به شدت پای این کادر فنی و تصممیات‌شان ایستاده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند اما عجیب است که چرا در چنین مواقعی از قالب هواداری خارج شده و خودشان را در‌قامت یک مربی و آنالیزور می‌بینند که طرح و نقشه‌های تازه و بدیعی در ذهن دارد که فقط به ذهن او رسیده و با همان ترکیب و سیستم حتماً می‌شود برنده شد.

 

این عده از هواداران در حالی هر روز به مشاوره‌های فنی‌شان ادامه می‌دهند که همین کادر فنی موفق شده دو بار تیم‌شان را در لیگ برتر قهرمان کند و به فینال لیگ قهرمانان برساند اما کاری که این هواداران دلسوز انجام می‌دهند و در آن مصر هم هستند مصداق بارز عدم اعتماد به کادر فنی و مداخله در امور فنی تیم است. اتفاقی که در هیچ جای دنیا و هیچ کدام از تیم‌های باشگاهی پرطرفدار نظیر ندارد یا حداقل در این حجم رخ نمی‌دهد.

 

بعید است هواداران لیورپول، میلان، من یونایتد، رئال مادرید، بایرن مونیخ ، بارسلونا و حتی تیم‌های پرطرفدار لیگ‌های درجه 2 و 3 اروپایی چنین جسارتی داشته باشند که برای اعضای کادر فنی تیم محبوب‌شان ارنج و سیستم بفرستند یا برای آنها خط مشی فنی شامل استراتژی بازی، تعویض‌های حین بازی و ... تعیین کنند.اساساً این قبیل مسائل در هیچ جای دنیا در حوزه امور مربوط به هواداران قرار نمی‌گیرد‌.

 

هوادار همان‌طور که از عنوانش پیداست تنها وظیفه حمایت و ساپورت تیمش را دارد و در هر حال به عنوان پشتیبان انسانی آن باشگاه شناخته می‌شود که می‌تواند این حمایت را با حضور در ورزشگاه، محل تمرین، خرید اقلام هواداری، شرکت در کمپین‌های هواداری و موارد اینچنینی نشان دهد اما چیدن ترکیب و پیشنهاد سیستم به کادر فنی در این دایره قرار نمی‌گیرد. شاید بهتر باشد هواداران دلسوز و متعصب پرسپولیس نیز با نزدیک شدن به مسابقه دشوار مقابل الهلال به دانش کادر فنی و تصمیمات آنها اعتماد کنند و مثل همیشه پشتیبان‌شان باشند که در این صورت حتماً به ایجاد حس آرامش در تیم کمک خواهند کرد و بیشتر به آنها کمک می‌کنند.

 

محمدقراگزلو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------