معاون وزیر علوم: ظرفیت دکتری دانشگاه ها تغییر نکرده است



اخبار,اخبار دانشگاه

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو دکتری سالانه با احتساب بخش دولتی بالغ بر 22 هزار نفر است که در سال جاری این ظرفیت در دانشگاه ها تغییر نکرده است.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عدم استقبال آزمون دکتری و کاهش 40 هزار نفری دانشجویان در ثبت نام به دلیل کاهش ظرفیت دانشگاه ها نیست. 

 

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تصریح کرد: با در نظر گرفتن زیاد بودن دانشجویان دکتری در کشور، کاهش ثبت نام متقاضیان موضوع مطلوبی است. 

 

شریعتی نیاسر ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در کنکور و میزان ظرفیت دانشگاه ها دو موضوع جداگانه است و کاهش ثبت نام تاثیری بر ظرفیت دانشگاه ها ندارد. 

 

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: اگر متقاضیان مسیر دیگری برای رشد خود انتخاب کرده و در کنکور ثبت نام نکنند، نگران کننده نیست و حتی به صلاح کشوراست. 

 

وی با بیان اینکه کاهش ثبت نام اگر ناشی از کاهش ظرفیت دانشگاه ها باشد، مشکل دارد، گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مثل سال گذشته ثابت است اما باید وضعیت کنترل شود. 

 

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تاکید کرد: حدود 100 هزار نفر دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد که بیشتر از نیاز جامعه است و باید تعداد متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص دکتری هدفمند و متناسب با نیاز بازار برنامه ریزی شود. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------