منصور غلامی: وزارت علوم نمی خواهد در حریم خصوصی دانشجویان دخالت کند



اخبار,اخبار دانشگاه,منصور غلامی

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که اصلاحات آئین‌نامه انضباطی دانشجویان جزئی و در حد دو تا سه کلمه است، خاطر نشان کرد: نگرانی در مورد ورود به حریم شخصی افراد در فضای مجازی وجود ندارد و بررسی‌ها تنها مربوط به تخلفات در دوران دانشجوبودن فرد و در حوزه دانشجویی از جمله هک کردن بعضی سایت‌ها و دسترسی به مستندات و مدارک دیگران است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر منصور غلامی در حاشیه همایش بین المللی آینده جهان اسلامی در افق ۱۴۱۴ شمسی و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اصلاحات آئین نامه انضباطی دانشجویان که اظهار نطرهای زیادی پیرامون آن صورت گرفته، تاکید کرد: اصلاحات این آئین نامه هنوز تصویب نشده، بلکه پیشنهاد اصلاحیه آئین نامه قبلیذ و افزودن عبارتی تحت عنوان بررسی تخلفات حرفه‌ای مطرح بود.

 

وی با بیان اینکه عبارت "تخلفات حرفه‌ای" در آئین نامه قبلی مشمول تخلفات در برخی رشته‌ها از جمله پزشکی، دامپزشکی و غیره بود اظهار کرد: در قالب اصلاحیه حدود دو تا سه کلمه به این بخش اضافه شد و آن اینکه با توجه به رایج شدن استفاده از کامپیوتر و فعالیت‌های حوزه کامپیوتری و اینترنتی، تخلفاتی همچون هک کردن بعضی سایت‌ها یا دسترسی به مستندات و مدارک دیگران نیز مورد توجه قرار گرفته و تحت عنوان "تخلفات رایانه‌ای" به آئین نامه قبلی اضافه شود.

 

وزیر علوم، با تاکید بر آنکه بحثی تحت عنوان اینکه کسی تخلفی در فضای مجازی بکند مطرح نیست، افزود: قطعاً دلیلی برای نگرانی در مورد رفتن به فضای شخصی افراد وجود ندارد چرا که با توجه به حقوق شهروندی که در کشورها وجود دارد چنین مسئله‌ای تحت عنوان مراقبت از حوزه خصوصی افراد دیده شده و آئین نامه فوق در نظر ندارد به چنین بخش‌هایی ورود پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه این اصلاحات در تخلفاتی که در حین دانشجو بودن فرد و در حوزه دانشجویی اتفاق می‌افتد متمرکز شده است، گفت: متأسفانه بعضی سایت‌ها و گروه‌ها از این موضوع سوء استفاده کردند و راجع به آئین نامه‌ای که هنوز تصویب نشده بحث کرده و توجهات را به مواردی که در این آئین نامه دیده نشده هدایت کردند.

 

غلامی خاطر نشان کرد: قطعاً در جلسه‌ای که همین اصلاحات جزئی (حدود دو تا سه کلمه‌ای) بخواهد در آئین نامه قبلی درج شود، مراقبتهای لازم صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اصلاحیه مورد نظر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نشده است گفت: هر زمان که آئین نامه به شورای عالی ارسال شده و تصویب شود، همان زمان نیز ابلاغ خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه مصاحبه بی موقع همکاران ما این شبهه را به وجود آورده بود که این آئین نامه تصویب شده و همچنین راجع به آن صحبتهای غیرمرتبطی صورت گرفت.

 

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به یکی از خبرنگاران به جایگاه دانش در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه بستر تحولات مبتنی بر دانش و فناوری و حضور افراد متخصص و تحصیل کرده که در کشورهای اسلامی و چه سایر کشورها می‌تواند در خدمت توسعه و فراهم کردن رفاه و آسایش مردم قرار گیرد.

 

غلامی در پایان با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکید بر استفاده از جوانان تحصیل کرده وجود دارد، گفت: در این فرمایشات هم آمده که تحقق گام دوم انقلاب در سایه دانش و فناوری خواهد بود و آینده متعلق به جوانان است. وظیفه ما نیز کمک به این جوانان است تا با انتقال آنچه در اختیار داریم به آنها موجبات اقتدار علمی در آینده را فراهم آوریم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------