بهترین ورزش برای شکم



آب کردن چربی شکم,بهترین ورزش برای شکم,تقویت عضلات شکم

بهترین ورزش برای شکم
lز آنجایی که بسیاری از شما، مایل به کوچک کردن شکم خود به روشهایی صحیح هستید و قطعا تا حالا سوالاتی نیز در ذهن شما در این خصوص ایجاد شده است، ما قصد داریم در این مطلب، به آنها پاسخ دهیم:
 سوال اول:
آیا می‌توان عضلات بالا و پایین شكم را جداگانه ورزش داد؟
ممكن است اینطور به نظر برسد كه شما می‌توانید عضلات بالا و پایین شكم را جداگانه ورزش دهید. اما حقیقت این است كه نمی‌توانید قسمتی از یك عضله را جدا از قسمت دیگر منقبض كنید. تحقیقاتی بر روی نحوه ی فعال شدن عضله شكم ،‌ در حركت دراز نشست انجام شده و نشان می‌دهد كه در دراز نشست معمولی ، شما ممكن است كشش و انقباض بیشتری در قسمت بالای عضله ی مستقیم شكمی‌احساس كنید.

 

درست است كه فیبرهای عضلانی كه در قسمت بالایی این عضله قرار دارند ، هنگام انجام درازنشست ساده كوتاهتر از فیبرهای پایینی می‌شوند ، اما در واقع كل عضله در هنگام حركت فعال است.
هنگامی‌كه شما درازنشست معكوس یا دراز نشست با بالا آوردن لگن و پاها را انجام می‌دهید ، برعكس می‌شود و كشش و انقباض ، را بیشتر در  قسمت پایینی عضله مستقیم شكم احساس می‌كنید. اما در این حالت فیبرهای قسمت بالایی عضله هم منقبض می‌شوند و فعال هستند.


 در واقع در دراز نشستی كه لگن ثابت باشد و تنه بالا آورده شود علاوه بر تحرك بیشتر قسمت بالایی عضله مستقیم شكم ، عضله مایل داخلی نیز فعال می‌شود و شما احساس می‌كنید كه بالای شكم بیشتر تحت كشش قرار دارد.
 در درازنشست معكوس قسمت پایینی عضله مستقیم شكم فعال است و همچنین عضله ی مایل خارجی نیز فعال می‌شود و به همین دلیل احساس می‌كنید كه پایین شكم تحت كشش و انقباض بیشتری قرار گرفته است.


سوال دوم:
آیا با درازنشست زیاد می‌توانم چربی شكم را از بین ببرم؟
متاسفانه باید بگویم كه نه. نمی‌توانید.
واقعیت این است كه انجام تعداد زیادی دراز نشست،  چربی شكم را از بین نمی‌برد. در واقع بهتر است بدانید كه این تفكر كه فقط با انجام ورزش خاصی،  می‌توانید چربیهایی كه در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید،  یك افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات شده است.

حتی سالها پیش محققان نشان داده اند كه ورزشهای شكمی‌، میزان چربی شكم را كاهش نمی‌دهند.


در یك مطالعه،  مردانی كه در مطالعه شركت كردند در شرایطی برابر،  در مدت 27 روز 5000  دراز نشست انجام دادند. محققان در این مطالعه میزان چربی شكم،  باسن،  و قسمت بالایی پشت تنه را اندازه گیری كردند.
 اگر لاغری موضعی وجود داشت،طبیعتا باید در این افراد میزان چربی شكم كاهش می‌یافت. چون در انجام درازنشست،  قسمتهای بالای پشت تنه و باسن به كار گرفته نمی‌شوند. مطالعه نشان داد كه تغییری در ضخامت چربی شكم یا در اندازه ی دور كمر ایجاد نشده است.نمونه برداری بافتی نیز نشان داد كه تغییر مهمی‌در قطر لایه ی سلولهای چربی شكم ایجاد نشده است.


در واقع ورزشهای شكمی‌تنها عضلات دیواره ی شكم را استوار و محكم می‌كنند و با شكل گیری و استوار شدن عضلات شكم، ظاهر شكم بهتر می‌شود.شما برای كاهش چربی شكم خود به چیزی بیشتر از درازنشست نیاز دارید.شما به یك برنامه ی تناسب اندام منظم روزانه نیاز دارید كه شامل یك رژیم غذایی معقول و مناسب،  ورزشهای قلبی عروقی و نرمشهای استقامتی باشد.


سوال سوم:
بهترین ورزش برای داشتن شكمی‌متناسب  كدام است؟
مطالعه‌ای كه برای یافتن بهترین ورزش شكمی‌انجام شده، نشان می‌دهد كه بهترین ورزشهای شكمی‌شامل این موارد هستند:
- درازنشست دوچرخه‌ای :
این حركت بهترین ورزش برای تقویت عضله مستقیم شكمی‌است. در این ورزش علاوه بر فعالیت عضله مستقیم شكم، پاها نیز با حركت دوچرخه فعال هستند. دستها را باید به حالت كاملا مستقل كنار سر قرار دهید و با دستها هیچ نیرویی به سر وارد نكنید. سپس یكی از زانوها را 90 درجه خم كرده و به طرف شكم بیاورید و آرنج دست مخالف و زانو را به هم نزدیك كنید. سپس این كار را برای طرف دیگر با دست و پای مخالف تكرار كنید. باید مراقب باشید كه هنگام نزدیك كردن آرنج یك دست به زانوی پای مخالف، با دستها به گردن هیچ فشاری وارد نكنید چون در این صورت ممكن است مهره های گردن آسیب ببیند.

 

آب کردن چربی شکم,بهترین ورزش برای شکم,تقویت عضلات شکم

    دراز نشست دوچرخه‌ای

 

- صندلی كاپیتان :
این تمرین بهترین ورزش برای تقویت عضله مایل داخلی و مایل خارجی شكم است. در این ورزش فرد به حالت نشسته قرار دارد و زانوها و لگن با بدن زاویه 90 درجه دارند. سپس به كمك دستها بدن از زمین جدا می‌شود. در این حالت به عضله مایل داخلی و خارجی شكم نیرو وارد می‌شود.

 

آب کردن چربی شکم,بهترین ورزش برای شکم,تقویت عضلات شکم

 

نكته‌ی مهم این است كه به خاطر داشته باشید كه ورزش منفردی وجود ندارد كه بتواند همه‌ی عضلات شكمی ‌راتقویت كند. بهترین راه برای داشتن شكمی ‌متناسب این است كه ‌از انواعی از ورزشهای شكمی‌استاده كنید تا همه‌ی عضلات شكم را فعال كرده و آنها را تقویت كند.

منبع:seemorgh.com

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------