پیکر تراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک



پیکر تراشی پیشرفته, لیپوماتیک چیست, مزایای جدیدترین روش پیکر تراشی

پیکر تراشی پیشرفته

 

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک

پیکرتراشی یعنی از بین بردن چربی های موضعی بی آنکه به بافت ها، عروق و اعصاب قسمت حاوی چربی آسیب وارد شود. در پیکرتراشی هدف کاهش سایز است و بیمار در مدت کوتاهی به شکل بدنی دلخواه خود می رسد. این شیوه گزینه مناسبی برای اشخاص خیلی چاق نمی باشد و می تواند سلامت آن ها را به خطر بیندازد.

پیکرتراشی به روشهای مختلفی انجام می شود از جمه روش لیپوماتیک، روش ویزرلیپو و ... . در پیکرتراشی برای لاغری، پزشک با ایجاد سوراخ هایی به قطر سه تا پنج میلی متر در بدن بیمار، چربی های موضعی را با استفاده از حرکات ارتعاشی که به وسیله دستگاه های پیشرفته به وجود می آید، آزاد کرده و به وسیله ساکشن به بیرون از بدن راهنمایی می کند. بعد از پیکرتراشی و با گذراندن دوره نقاهت بیمار به شکل بدنی ایده آل خود خواهد رسید و با رعایت رژیم غذایی سالم چربی باز نمی گردد.

 

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک که پیکر تراشی به روش جدید است، شیوه ای غیر تهاجمی و تأییدشده توسط FDA برای خارج کردن چربی از بدن می‌باشد. این شیوه برای لاغری موضعی و همینطور، شکل دهی به قسمت های خاص بدن و پیکر تراشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لیپوماتیک به عنوان جدیدترین شیوه پیکر تراشی، شیوه ای پیشرفته و جدید برای خارج کردن چربی‌های بدن می‌داند که گاهی تنها براى شکل دهى و پیکر تراشی بدن انجام می‌شود. بر این اساس شیوه‌ی عملکرد این راه بر پایه‌ی خروج رسوبات اضافی چربی یا انتقال آن‌ها به جاهای مورد نظر دیگر است.

 

در عمل لیپوماتیک که جدیدترین شیوه پیکر تراشی حاضر است، جراح برای خروج چربی، شکاف‌هایی ۳ تا ۵ میلی‌متری در قسمت درمان به وجود می آورد. آنگاه، از تونل‌‌های به وجود آمده، دستگاهی به‌نام کانول را وارد بافت چربی بدن می‌کند. لوله کانول با حرکات نوسانی، چرخشی و ارتعاشی آغاز به شکستن بافت چربی در بدن بیمار می‌ کند. در آخر، چربی‌های شکسته‌شده به صورت محلول نیمه‌جامد با مکش از راه همان منفذهای ایجادشده، از بدن خارج می شود.

 

دستگاه مخصوص و مورد استفاده در جدیدترین شیوه پیکر تراشی مجهز به یک سیستم ایمنی پیشرفته است. هنگامی که این لوله با بافت غیر چربی در بدن برخورد کند، متوقف می‌شود و این مهم متضمن عدم صدمه به دیگر بافت‌های بدن می‌باشد.

 

این امر سبب شده لیپوماتیک به عنوان امروزی ترین شیوه پیکر تراشی بسیار ایمن شناخته شود، به شکلی که هیچگونه خسارتی به بقیه‌ی بافت‌ها وارد نمی‌کند. در لیپوماتیک به عنوان جدیدترین شیوه پیکر تراشی در طول یک جلسه مقدار زیادی چربی به همراه کمترین عارضه های از بدن خارج می‌شود.

 

وقتی چربی با کانول‌های لرزاننده شکسته و در آخر مکیده می‌شود، پوست و بافت ماهیچه‌ای، بسیار سریع‌تر و مفیدتر به یکدیگر می‌چسبند. در این شیوه، کاهش سایز و وزن در صورت رعایت تغذیه ماندگاری بالایی دارد. لیپوماتیک برای نابودکردن چربی به صورت سلولیت هم مفید می‌باشد. لیپوماتیک، در کل، به عنوان عملی بدون درد و خونریزی به حساب می آید.

 

این شیوه دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد به صورتی که رسیدن به التیام  بعد از این جراحی بین ۳ تا ۷ روز به طول می‌انجامد. در آخر، می‌توان از چربی‌های برداشته‌شده برای حجیم کردن قسمت‌هایی مثل لب، گونه و دست استفاده کرد.

 

پیکر تراشی پیشرفته, لیپوماتیک چیست, مزایای جدیدترین روش پیکر تراشی

مزایای جدیدترین روش پیکر تراشی

 

فواید جدیدترین شیوه پیکر تراشی

- کوتاه مدت بودن زمان عمل جراحی

- نقاهت کوتاه و بهبودی سریع

- عدم تخلیه‌ی چربی زیرپوستی

- بدون احتیاج به بستری در محیط درمانی

- قابل انجام با هر دو شیوه بی‌حسی موضعی و بیهوشی

- کاهش میزان سلول‌های چربی

- بدون خطر آمبولی

- تخلیه‌ی مقدار زیادی چربی، تنها در یک جلسه

- حداقل کبودی و عوارض بعد از عمل

- بدون درد

- بدون خطر

- کاهش وزن بدن به میزان ۶ تا ۸ کیلوگرم در یک جلسه

- کاهش چشمگیر سایز موضعی

- لاغری دائمی

 

مراحل پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

روز عمل لیپوماتیک بعد از خوردن صبحانه باید در کلینیک باشید. باند مخصوص به خود را همراه داشته باشید. پیش از درمان از شما عکس گرفته می شود. بعضی تست های پیش عملیاتی صورت می گیرد که ضربان قلب و فشار خون شما را اندازه گیری می کند. آنگاه دکتر به دقت جاهایی که باید درمان شوند را علامت گذاری می کند.

 

پیکر تراشی به شیوه لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرد و در صورتی که بخواهید از مسکن درون رگی استفاده می شود. محلول بی حس کننده از راه خراشی که حدوداً 3میلی متر طول دارد تزریق می شود. چربی ها متورم شده و مولکول های چربی به مایع تبدیل می شوند. آنگاه این چربی مایع شده با استفاده از سوزن مکیده می شود.

 

چربی از قسمت هایی که پیش از درمان پیش دکتر علامت گذاری شده بودند برداشته می شود. در صورت لزوم تا آخر آزمایش می توانید بایستید، این کار بر اثرات گرانشی غلبه می کند. خراش به وجود آمده به حدی کوچک است که احتمال وجود هرگونه جای زخم بسیار پایین می باشد.

 

بعد از آن برای مدتی در اتاق بازیابی باقی خواهید ماند و بر روی تخت مناسب استراحت خواهید کرد. تا ساعاتی بعد از لیپوماتیک حس بهتری پیدا می کنید و می توانید به سر کار بروید ولی به یاد داشته باشید بعد از لیپوماتیک تا چند روز رانندگی نکنید. همینطور توصیه می شود زمان شب تحت مراقبت باشید.

 

پیکر تراشی پیشرفته, لیپوماتیک چیست, مزایای جدیدترین روش پیکر تراشی

مراحل پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

 

لیپوماتیک شکم 

بعد از لیپوماتیک ناحیه درمان شده محکم با بانداژ بسته می شود تا جلوی خونریزی، تورم و درد را می گیرد. بسته به اینکه چه بخش هایی از بدن تحت درمان قرار گیرد، امکان دارد از بانداژهای گوناگونی استفاده شود. امکان دارد لازم شود 3-4 هفته بعد از درمان از بانداژ استفاده شود. جای زخم و تورم حداقل طی 7 الی 10 روز بعد از لیپوماتیک از بین می روند.

 

به علت اینکه امکان دارد از جای زخم تا چند روز خون بیرون بیاید بهتر است آنتی بیوتیک استفاده کنید تا از عفونت های احتمالی پیشگیری شود. در صورتی که قسمت بزرگ تری از بدن تحت درمان قرار گیرد احتیاج به بازیابی بیشتری است و دوران مراقبت طولانی تری خواهد داشت.

 

عارضه های احتمالی لیپوماتیک

 یکی از عوارض لیپوماتیک پس از عمل می باشد و سایر عوارض عبارتند از

- اشتباه پزشکی

- عفونت (که بسیار نادر است)

- واکنش آلرژیک

- سوختگی پوست

- تب و حالت تهوع

- بی حسی موقت در موضع

- آمبولی ریه در صورت عدم مهارت پزشک

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------