کالری سوز ترین ورزش ها برای یک کاهش وزن بدون بازگشت



بهترین ورزش برای کم کردن وزن دویدن می باشد‎

 

کالری سوزی یکی از روش های موفق برای کاهش وزن است. با ما همراه باشید تا با کالری سوزترین ورزش ها برای کاهش وزن آشنا شوید.

 

کالری سوزترین ورزش ها را بشناسید

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد دست به ورزش کردن می زنند کم کردن وزن و خلاص شدن از شر چربی های اضافی می باشد. درست است که بهترین ورزش برای کم کردن وزن دویدن می باشد اما اگر قرار باشد ما هر شب از همین ورزش استفاده کنیم، به سرعت برایمان تکرای می شود. 

 

شما می توانید از ورزش های دیگری به جای دویدن استفاده کنید، ورزش هایی که نه تنها به کالری سوزی کمک می کنند، بلکه مفرح نیز هستند. 

  

دوچرخه سواری

یکی از کالری سوزترین ورزش ها برای کسانی که قصد دارند وزن خود را کمک کنند دوچرخه سواری می باشد. اگر شما هم از دویدن در مسیر های تکراری خسته شده اید، می تواند از دوچرخه سواری استفاده کنید. شما با استفاده از این ورزش هم می توانید وزن خود را کمک کنید و هم از نقاط مختلفی از شهر دیدن کنید. امروزه بیشتر شهر ها مسیر هایی مخصوص دوچرخه سواران دارند. این موضوع به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری از این ورزش استفاده کنید.

  

طناب زدن

طناب زدن نیز یکی از ورزش های مفرح برای خلاص شدن از شر چربی ها می باشد. این ورزش نسبت به دویدن عصلات بیشتری را درگیر می کند و همین موضوع باعث شده است تا هر روزه به علاقه مندان این ورزش افزوده شوند. یکی دیگر از بهترین ویژگی های این ورزش این است که به امکانات زیادی نیاز ندارد. تنها چیزی که شما برای لذت بردن از طناب زدن احتیاج دارید، یک طناب است. تحقیقات نشان می دهد که روزی یک ساعت طناب زدن باعث می شود تا شما 750 واحد کالری بسوزانید. اگر در حین طناب زدن از موسیقی نیز استفاده کنید هم باعث مفرح شدن این ورزش می شوید و هم زمان برایتان سریع تر می گذرد.

  

شنا کردن

یکی دیگر از کالری سوزترین ورزش ها شنا کردن می باشد. بهتر است به شنا کردن اصلا به چشم ورزش نگاه نکنید چرا که این کار بیشتر به تفریح می ماند. یک ساعت شنا کردن در استخر در حدود 750 کالری می سوزاند در ضمن این ورزش از بس مفرح است که شما حتی متوجه گذشت زمان نمی شود. شاید از مهم ترین ایراداتی که بتوان به شنا کردن وارد کرد این باشد که شاید هر کسی نتواند هر روز به استخر بود یا حتی اینکه اصلا شنا بلد نباشد. با این اوصاف نمی توان از شنا به عنوان یکی از کالری سوزترین ورزش ها یاد نکرد.

  

ورزش زومبا

زومبا مخلوطی از کلاس های رقص و جلسات ایروبیک می باشد که به سرعت در حال محبوب شدن می باشد. این ورزش به شما کمک می کند تا جلسه ای 500 کالری نیز بسوزانید. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های زومبا این است که همیشه به صورت گروهی انجام می شود و شما بیشتر حس می کنید که در یک پارتی حضور دارید تا جلسه تمرینی. متاسفانه این ورزش مفرح و مفید یک سالی می شود که در ایران ممنوع شده است و در دسته بلند بالای حرام ها قرار گرفته است.

  

تمرین های اینتروال

یکی از جالب ترین ورزش ها برای وزن کم کردن استفاده از تمرینات اینتروال می باشد. این ورزش را می توان ورزش همه چیز دانست.شما می توانید در سی ثانیه دراز و نشت بروید و سپس در سی ثانیه بعدی شروع کنید به شنا رفتن. یکی از مهم ترین رموز موفقیت این ورزش همین گستردگی در طیف حرکات تمرینی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که 30 دقیقه حضور در تمرینات اینتروال باعث می شود تا شما چیزی در حدود 300 کالری مصرف کنید. اگر قصد دارید تا وزن کم کنید حتما از این تمرینات استفاده کنید.

 

منبع : rayandarman.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------