شير بخوريد تا عضلاني شويد



 

شیر بخورید تاعضلانی شوید

 

قسمتي از مطالعات انجام شده در رابطه با خوردن شير پس از تمرينات سنگين با وزنه نشان مي دهد که شير باعث مي شود تمرين کنندگان چربي بيشتري از دست بدهند (بسوزانند).

 

محققان ، 55 جوان بين 18 تا 30 سال را در 3 گروه قرار دادند و آنها را به مدت 12 هفته و در هر هفته 5 روز تحت تمرينات سخت با وزنه قرار دادند و تمريناتشان را مطابق برنامه دنبال کردند. در حين تمرين شرکت کنندگان گروه اول از 2 فنجان شير رقيق شده و بسيار کم چربي ، گروه دوم از جوشانده سبوس با همان مقدار پروتئين و انرژي و گروه سوم از نوشيدني هاي کربوهيدراتي با همان مقدار پروتئين استفاده مي کردند که تقريبا معادل 600 تا 700 ميلي ليتر از نوشابه هاي نمونه مشابه ورزشي است.

 

به محض پايان يافتن مطالعات ، محققان دريافتند گروهي که در حين تمرين شير مي خورند 2 برابر بيشتر چربي از دست داده اند (حدود 2پوند). اين در حالي بود که گروه مصرف کننده نوشيدني هاي کربوهيدراتي يک پوند از چربي شان کم شده و گروه مصرف کننده جوشانده سبوس هيچ چربي از دست نداده بودند.همچنين گروه مصرف کننده شير نسبت به 2 گروه ديگر در همان مدت بيشتر عضلاني شده بودند.پروفسور فيليپس مي گويد: از دست دادن چربي بيش از چيزي بود که ما فکر مي کرديم.

 

من فکر مي کنم مفاهيم سودمند اين تحقيق کاملا روشن و آشکار است.اگر مي خواهيد بدني عضلاني داشته باشيد و چربي هايتان را از بين ببريد، هنگام ورزش و تمرين شير کم چربي بنوشيد.نکته ديگري که در اين تحقيق روشن شد اين بود که براساس حجم عضله ، مصرف کنندگان شير در صدر اين فهرست قرار داشتند و حجم عضلاتشان حدود 40 درصد (2.5 پوند) نسبت به مصرف کنندگان نوشيدني هاي کربوهيدراتي و 63 درصد (3.3 پوند) نسبت به گروه مصرف کنندگان جوشانده سبوس بيشتر بود.شايد شير به خاطر کلسيم و نقشي که در حمايت از سلامت استخوان ها ايفا مي کند، شناخته شود، اما محققان قويا قدرت شير را براي کمک به رشد عضلات و افزايش ميزان دفع چربي از بدن يادآوري مي کنند.به طور کلي شير يک نوشيدني مطلوب و ايده آل براي کساني است که تمرينات ورزشي منظمي را دنبال مي کنند.

منبع:khanevadeyema.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------