آسانترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی



فواید پیاده روی

پیاده روی آسانترین ورزش برای کاهش وزن و چربی سوزی می باشد‎

 

بی تحرکی، سلامت افراد را به طور جدی تهدید می‌کند که مشکلاتی مانند چاقی، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها و پوکی استخوان را ایجاد می کند.

 

شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی  با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های بدنی از جمله پیاده روی موجب سلامت قلب و ریه می‌شود، اظهار کرد: پیاده روی کردن علاوه بر کاهش کلسترول خون،  از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند.

 

وی پیاده روی را آسانترین ورزش برای کاهش وزن و چربی سوزی عنوان کرد و افزود: بدن انسان علاوه بر مواد غذایی سالم نیازمند تحرک بوده و فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، پارک کردن ماشین دور‌تر از محل کار و استفاده از پله‌ها به جای آسانسور را از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت روزانه توصیه می‌شوند.

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کردن را برای بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مفید دانست و گفت: فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های هوازی (دوچرخه سواری و شنا) هفته‌ای ۳ تا ۵ بار و به مدت ۳۰ دقیقه انجام شوند که حتما گرم کردن و سپس خنک کردن تدریجی بدن نیز باید مد نظر افراد قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تغذیه سالم به همراه فعالیت بدنی می‌تواند به سلامت روح و جسم افراد کمک شایانی کند، تصریح کرد: اگر افراد فرصت رفتن به کلاس‌های ورزشی و انجام فعالیت‌های بدنی را به صورت حرفه‌ای ندارند می‌تواند فعالیت‌هایی مانند رسیدگی به گیاهان، تمیز کردن خانه و ورزش‌های کششی را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهند.

 

شادنوش اظهار کرد: به منظور بهبود شاخص‌های سلامتی نظیر میزان فشار خون، کلسترول خون و وزن بدن، انجام فعالیت‌های کوتاه مدت که مجموع آن‌ها حداقل ۳۰ دقیقه می‌شود؛ مفید بوده و به سلامت روح و جسم افراد کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه زندگی ماشینی امروز سبب شده تا افراد تغذیه ناسالم و تحرک کافی نداشته باشند، یادآور شد: با توجه به این مهم افراد باید فعالیت‌هایی مانند تماشاکردن تلویزیون و نشستن‌های طولانی را به حداقل برسانند.

 

منبع: yjc

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------