چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنیم؟



سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری, شل شدن پوست بعد از لاغری, افتادگی پوست بعد از لاغری

شل شدن پوست بعد از لاغری

 

سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری

یک بدن چروکیده و شل زیبا نیست. یک بدن زیبا، باید سفت باشد. حال چگونه می توان بدنی سفت و زیبا داشت. با ما همراه باشید.

چرا پس از کاهش وزن، پوست بدن شل و چروکیده می شود؟

از آنجا که وقتی ما حرکت می کنیم، رشد می کنیم و مانند کاهش وزن.  پوست یک اندام زنده بسیار الاستیکی است. بله، درست است، پوست تنها یک تکه بزرگ از لاستیک نیست که همه بدن را می پوشاند، بلکه یک عضو است و درست مانند همه اندام های بدن شما تشکیل شده از سلول ها می باشد.

 

لایه های گوناگون پوست شما انواع مختلفی از سلول ها را دارند و با این که سلول های پوست در قسمت بیرونی پوست شما (اپیدرم) به صورت همیشگی از بین می روند و با سلول های جدید جایگزین می شوند، سلول های پوست زیر اپیدرم تا حدودی همیشگی هستند.

 

این لایه های پوست، که لایه درم و زیردرم نامیده می شوند، از بافت های پیوندی الاستیکی، فیبرها، رگ های خونی و انواع اجزایی تشکیل شده اند که بسته به شیوه درمان آن ها، می توانند منقبض شوند یا کش بیایند.

 

سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری, شل شدن پوست بعد از لاغری, افتادگی پوست بعد از لاغری

افتادگی پوست بعد از لاغری

 

عوامل موثر بر از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست

طول زمان اضافه وزن: به طور کلی، کسی که زمان طولانی اضافه وزن یا چاقی داشته است پوست وی بعد از کاهش وزن به دلیل از دست دادن الاستین و کلاژن شل تر خواهد بود.

 

سن: کلاژن در پوست اشخاص مسن تر کمتر از پوست جوان ترها است و میل به شل تر شدن در اثر کم کردن وزن بیشتر است.

 

مقدار وزن از دست داده: کاهش وزن از 100 پوند ( 46 کیلوگرم ) یا بیشتر به طور معمول شل بودن پوست در اثر کم کردن پوست، بیشتر از کاهش وزن متوسط است.

 

ژنتیک: ژن امکان دارد پوست شما را در پاسخ به افزایش وزن و کم کردن تاثیر بگذارد.

 

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن باعث کاهش تولید کلاژن و صدمه به کلاژنی که وجود دارد و در نتیجه باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود.

 

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب: قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید نشان داده شده است که تولید کلاژن و الاستین پوست را کاهش می دهد و امکان دارد به شل پوست کمک کند.

 

سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری, شل شدن پوست بعد از لاغری, افتادگی پوست بعد از لاغری

چگونه پوست شکم را از بین ببریم

 

مشکلات مربوط به پوست شل و اضافی

شل شدن پوست به وجود آمده از کاهش وزن شدید امکان دارد شخص را با چالش‌های جسمی و روحی روبرو کند:

 

ناراحتی فیزیکی

داشتن پوست شل و آویزان می‌تواند اذیت کننده باشد و فعالیت طبیعی شخص را مختل سازد.

 

مطالعه انجام شده در ۳۶۰ فرد بزرگسال نشان می‌دهد که این مشکل بیشتر در افرادی به وجود می آید که کاهش وزن ۵۰ کیلوگرم به بالا دارند.

 

کاهش فعالیت بدنی

در یک مطالعه انجام شده از ۲۶ زن، ۷۶٪ از زنان گزارش دادند که پوست شل سبب کم شدن تحرک و ورزش می ‌شود.

 

علاوه بر این، ۴۵٪ از این زنان به این علت که پوست شل آنها موقع تحرک باعث جلب توجه مردم می ‌شود، انجام ورزش را متوقف کرده‌اند.

 

سوزش پوست و اختلال عملکرد آن

یک مطالعه نشان داد که ۴۴ درصد از ۱۲۴ نفری که متقاضی جراحی پلاستیک برای سفت شدن پوست پس از جراحی چاقی بودند، تجربه درد پوست، زخم یا عفونت ناشی از پوست شل در آنها وجود دارد.

 

تصویر نامناسب بدن

پوست شل به وجود آمده از کاهش وزن می‌تواند تاثیرات منفی بر تصویر شخص از بدن خود و احساسات و خلق و خوی شخص داشته باشد.

 

سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری, شل شدن پوست بعد از لاغری, افتادگی پوست بعد از لاغری

چگونه پوست شل شکم را جمع کنیم

 

درمان طبیعی برای سفت کردن پوست شل وافتاده

تغذیه مناسب داشته باشید

دو ماده ضروری که پوست را پُر و ارتجاعی نگه می‌دارند، کلاژن و الاستین هستند. حتماً از غذاهای آکنده از پروتئین استفاده کنید. پنیر کوتاژ، شیر، حبوبات، پنیر سویا (توفو)، لوبیا، انواع دانه‌ها، آجیل‌ها و ماهی‌ها همه حاوی اجزای تشکیل‌دهنده‌ای مانند کلاژن و الاستین و همینطور روغن‌هایی برای کمک به حفظ سلامت پوست هستند.

 

هیدراته بمانید

برای اینکه پوست شما دوباره حالت ارتجاعی و انعطاف خود را به دست بیاورد؛ باید آب کافی به بدن برسانید، آن هم همیشه! یک یا دو لیتر آب به طور روزانه استفاده کنید و بعد از آن خواهید فهمید که همین راه حل ظاهرا ساده، اثرات فوق العاده ای بر پوست شما خواهد گذاشت.

 

انجام تمرین مقاومتی 

ورزش منظم قدرتی یکی از مفیدترین راهها برای ساخت توده عضلانی در بزرگسالان جوان و مسن تر است.

 

علاوه بر کمک به شما در سوزاندن کالری بیشتر، افزایش در توده عضلانی هم امکان دارد به بهبود ظاهر پوست شل کمک کند.

 

همیشه ورزش کنید

چنانچه در حال انجام یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنامه‌ی ورزشی را هم داشته باشید. ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا زودتر وزن کم کنید، بلکه سبب خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد و آنرا صاف‌ و نرم و سالم‌تر خواهد کرد.

 

آب زیاد بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. به همین علت همیشه باید یک بطری آب در نزدیکی تان باشد تا بتوانید مرتب از آن بنوشید. همینطور اطمینان پیدا کنید که از نوشیدنی‌های ناسالم مانند نوشابه پرهیز می‌کنید، چرا که آن‌ها حاوی مواد شیمیایی ناسالمی هستند.

 

مراقبت از پوست

از پوست خود مواظبت کنید. روزانه لایه برداری انجام دهید چون کمک به حذف سلولهای مرده پوست و گردش خون پوست را افزایش می دهد. حمام با نمک دریا و مواد معدنی مفید است استفاده از کرم با فرمول گیاهی و مواد تشکیل دهند مثل ( اسید هیالورونیک، آلوئه ورا، عصاره مخمر، پروتئین سویا، و ویتامین های A، C، E می تواند به هیدارته و افزایش کلاژن و الاستین در پوست کمک کند مواد شوینده خشن مثل سولفات ها در صابون، شامپو و مایعات ظرفشویی را کم کنید از برنزه کردن پوست خود با نور آفتاب اجتناب کنید.

 

از قرار دادن پوست خود در آب گرم و کلردار دوری کنید. پیش از حمام رفتن پوست بدن خود را با یک برس نرم به آهستگی ماساژ دهید این کار کمک به پوسته پوسته شدن پوست نموده و گردش خون را افزایش، مواد مغذی حیاتی را به پوست رسانده و کیفیت کلاژن و الاستین پوست را بهتر می کند. از یک کرم سفت کننده پوست در هر روز برای کمک به داشتن پوست قابل انعطاف و صاف استفاده کنید.

 

سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار پوست شما را خراب می کند. مطالعه ای از محققان در انجمن بین المللی پوست اکولوجیک پوست 64 سیگاری ایتالیایی را برای خطوط، بافت آوندی و رنگ دانه ها، الاستیسیته، روشنایی و بافت آنالیز کرد.

 

آزمایش اولیه نشان داد که میانگین سن زیستی مطالعه کنندگان 9 سال از سن زمانی آن ها بزرگ تر بوده است. با این حال، بعد از 9 ماه سیگار نکشیدن، میانگین کاهش در سن بیولوژیکی پوست 13 سال بود.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------