کوچک کردن سریع باسن و ران با 5 تمرین ساده!!



داشتن اندامی متناسب

کوچک کردن باسن و ران از مهم ترین کارها برای داشتن اندام متناسب و زیبا

 

 کوچک کردن باسن

باسن و ران یکی از قسمت هایی از بدن است که علاوه بر شکم، به سرعت دچار چاقی ميشود . از آن جایی که ورزش یکی از موثرترین شیوه های لاغري به شمار میرود ، جهت کوچک کردن باسن و ران هم میتوان از تمرین های ورزشی موثری بهره گرفت.

یکی از موثرترین روشهای لاغری و رسيدن به اندام زیبا و سالم، ورزش کردن میباشد. بعضی از اشخاص دارای چربی بیشتری در قسمت پائین تنه خود ميباشند . با انجام بعضی از تمرینات ورزشی میتوان عضلات پائین تنه را سفت و لاغر نمود.

 

اگر شما هم به دنبال راه هایی سریع براي کوچک کردن باسن و ران های تان هستید حتماً 5 تمرین زیر را انجام دهید.

 

تمریناتی برای کوچک کردن باسن و ران 

لاغر کردن باسن و رانها در درجه نخست اولویت آنهایی قرار دارد که براي تناسب اندام می اندیشند. در مرتبه دوم اهمیت لاغري پهلو ها و شکم قرار دارد و این هنگامی است که در بعضی از عقاید زن خوب باید اندکی شکم هم داشته باشد. تمام این مسایل اموری سلیقه ای هستند و اصلاً قانون و مقررات خاصی ندارد. برای این که به لاغر شدن موضعی و لاغر کردن قسمت خاصی از بدن برسید باید یک قانون متابولیکی بدن را بشناسید این قانون به قرار ذیل است:

 

بدن انسان در طی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها آخرین چربی تولید شده را از بین می برد و رفته رفته با اولویت و ترتیب شکل پذیری چربی های زاید بدن به ترتیب معکوس چربی سوزی ميکند . یک فرد هنگامی که می بیند که شکمش قبل از ران و باسن چاق شده است وقتی می خواهد تا شکم را آب کند باید برنامه را اصولی شروع کند ولی عجله نکند در نخستین گام ران و باسن و بعد از پایان آن چربی های شکم از بین خواهد رفت. استفاده از چربی سوزهای گیاهی در تسریع این فرآیند میتواند تأثير گذار باشد.

 

به نظر میرسد که این مسئله این روزها محبوبیت زيادي پیدا نموده است . به ویژه خانم‌ها این روزها خيلي نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسی که تن ميکنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند. در این مقاله می خواهیم چند راه بسیار مؤثر براي شکل دادن و لاغر کردن باسن های چاق عنوان کنیم. نام علمی باسن، عضلات سرینی بزرگ میباشد. این عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران است که در کلیه حرکات پاها شرکت دارند.

 

عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده میشوند که قدرتمند ترین آن ها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که براي ساختن یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی آن کار کنیم.

  

کار کردن روی عضله باسن 

یکی از قسمت های بدن که نسبت به سایر قسمت های ديگر، بیش تر دچار چاقی ميشود ، باسن است. این مسأله به خصوص در خانم‌ها بیش تر اتفاق می افتد. ورزش ها و تمرین های زيادي براي کوچک کردن باسن وجود دارند که تأثير فوق العاده ایی بر تناسب اندام هم می گذارند.

 

تمرین کردن روی عضله باسن آنقدرها هم که فکر می کنید دشوار نیست. تقریبا هر زمانیکه از پاهایان استفاده می کنید روی این عضله کار ميشود ولی براي شکل دادن به عضله باید همه آن روش ها را اندکی سخت تر و شدیدتر از معمول انجام دهید.

 

حرکات و تمرینات زیر به خوبی روی عضلات باسن کار می کنند :

_ پله نوردی

_ دویدن در کوه

_ دوچرخه سواری

_ دو سرعت

_ ترامپولین

_ لانگز

_ اسکات

 

ولی با انجام اسکات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفتن عادی از چند پله هم همين‌ طور. در خصوص این عضله هم درست مانند تمامی عضلات ديگر براي رشد باید با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرین های خود استقامت را بالا ببرید. یکی از بهترین نمونه ها حمل کردن یک ساک سنگین حین پله نوردی به مدت نیم ساعت است. این حرکت آنقدر روی عضلات باسنتان کار ميکند که فردای آن مسلما پا درد خواهید داشت.

 

ولی اینهم کمکی افراطی است. بهترین و قدیمی ترین راه براي شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرین های بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.

 

ساختن یک باسن شکل گرفته و زیبا کاری کاملا احساسی است. مدت زمان زيادي می برد و نتيجه هم خيلي کند عایدتان ميشود. ولی، با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهیم، آب کردن چربی های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد بود. براي از بین بردن چربی های باسن به سرعت هرچه تمام تر باید به موردهای زیر توجه کنید:

 

کاهش وزن عمومی بدن

بله، احتمالاً حدس می زدید. برای فرم دهی به عضلات باسن و چنانچه می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش نموده است را از بین ببرید. این هم مانند هر ماهیچه ديگر بدن است. چنانچه می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید. این جا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلا باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آن ها زيبايي خودشان را دارند. این مقاله مربوط به کسانی است که می خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما تنها روی این تمرکز می کنیم.

 

نکته ای که باید مانند همیشه یادآور شویم این است که شما نمی توانید تنها چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. چنانچه می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پائین بیاورید.

 

داشتن اندامی متناسب

اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید

 

برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید

_ رژیم غذایی مناسب

_ تمرینات بدنسازی

_ تمرینات ایروبیک یا هوازی

 

تمرینات شدید کاردیو ( هوازی )

براي کاهش وزن باید بیش تر از آنچه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با افزایش متابولیسمتان با خوردن غذاهای مناسب و انجام درست تمرین های هوازی میتوانید تقویت کنید.

 

تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ یقیناً اینطور نیست. این اشخاص آن قدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می‌دهند که ديگر چربی روی باسنشان نمی ماند. چنانچه شما هم می خواهید باسنتان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.

 

بهترین نوع تمرینات هوازی مطلوب براي باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکات با پرش و امثال آن. می بینید هنگامی که شیب سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث ميشود بیش تر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسنتان استفاده بیشتری ميشود . پس چنانچه می خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرین های هوازی را انتخاب کنید.

  

تمرینات بدنسازی

تمرین های بدنسازی براي باسن آنقدرها هم سخت نیست ولی ضروری است. تمرین های بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم ميدهد بلکه سوخت وساز بدنتان را هم بالا می برد و سرانجام کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. تمامی اینها براي شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.

 

بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن :

همان طور که گفتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است . در زیر به بهترین تمرین های بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم:

 

_ اسکات پرشی :اسکات پرشی حرکتی چند مفصلی است که عضلات چهار سر ران را مورد هدف قرار ميدهد ، ولی به علت ماهیت آن عضلات پشت، عضلات سرین( باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ( پشت پا) را هم درگیر ميکند . این حرکت آنچنان روی پائین تنه تان کار ميکند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خيلي سریع نتيجه ميدهد .

 

_ لانگز با وزنه : اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر این صورت حرکتی بسیار عالی براي شکل دادن به عضلات باسن است.

 

_ استپ با وزنه : اول با وزنه سبک آغاز کرده و آرام آرام آن را سنگین تر کنید. این تمرین براي افردی که در نیمه ی پایینی کمر مشکل دارند و نمی توانند حرکت ددلیفت با پای صاف را انجام دهند، مناسب است.

 

_ دویدن روی کوه : یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.

 

_ دستگاه پرس پا : پرس پا یکی از تمرین های با وزنه است که در آن فرد به وضعیت خوابیده دراز کشیده و با کف پاهای خود وزنه ای را از خود دور کرده و با خم کردن زانوهایش به طرف خود می آورد. کلمه پرس پا به دستگاهی که این حرکت بر روی آن انجام ميشود هم اشاره دارد.

 

این دستگاه بدنسازی اغلب کم تر توسط خانم‌ها در باشگاه استفاده ميشود . با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین میتوانید خيلي خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.

 

اینها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برایتان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتيجه عالی نصیبتان خواهد شد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------