ورزشهای مناسب کبد چرب



ورزشهای مناسب کبد چرب,کبد چرب را با ورزش شکست دهید,ورزش کوتاه ترین و مهم ترین راه در درمان کبد چرب

کبد چرب را با ورزش شکست دهید

 

درمان کبد چرب با ورزش

شخص دیابتی علاوه بر درمان دارویی به وسیله پزشک و رژیم غذایی با فعالیت های بدنی و ورزش منظم میتواند دیابت خویش را کنترل کند و با کنترل این بیماری از بیماری کبد چرب هم رهایی پیدا می کند.حدود ۸۰ درصد مبتلایان به کبد چرب با ورزش بهبود پیدا می کنند.نکته ای که در اثر ورزش برای درمان کبد چرب وجود دارد،منظم بودن آن است.

نظم داشتن در برنامه تمرینی بسیار مهمتر از شدت تمرین برای بیماران مبتلا به کبد چرب است. کبد چرب در واقع یکی از تظاهرات سندروم متابولیک است و در اشخاص چاق یا دیابتی زیاد دیده میشود. درمان دارویی برای کبد چرب وجود ندارد ولی تغيير در شیوه زندگی مانند عوض کردن رژیم غذایی یا ورزش کردن و کاهش وزن می تواند به بهبود آن کمک کند.

 

ورزش چه ورزش های هوازی و آئروبیک و چه ورزش های مقاومتی می تواند چربی را چه در اندام ها و چه در درون شکم و یا کبد کم کند.

 

بیماران باید بدانند که ورزش باید مداوم انجام شود تا تاثیرگذار باشد نه این که ۲ روز آنرا انجام دهند و ۳ روز انجام ندهند. ضمن این که لازم نیست این ۲۰ دقیقه یا یک ساعت، مداوم باشد، بیمار میتواند ۲ تا ۱۰ دقیقه یا ۴ تا ۱۵ دقیقه ورزش کند.

 

بهترین زمان ورزش برای مبتلایان به کبد چرب 

زمان مطلوب برای ورزش در مبتلایان به کبد چرب صبح زود، عصر ها و ساعتهای ابتدای شب است.مبتلایان به کبد چرب باید بطور تدریجی شدت و تعداد تمرینات خویش را افزایش دهند. تمرین هایی که دائمی باشند، باعث میشوند که شخص به آن تمرینها عادت کند بنابراین اثرگذاری آن ها کاهش پیدا می کند. شخص باید تدریجاً تمرینات جدیدتری را به برنامه ورزشی خویش اضافه کند.

 

بهترین ورزش برای درمان کبد چرب چیست؟

ورزش های استقامتی انجام دهید

در بررسی تأثیر تمرین های مقاومتی بر مبتلایان به کبد چرب معلوم شده است که اینگونه تمرین ها هم در کاهش چربی کبد، بهبود اکسیداسیون چربی و کنترل قند خون این بیماران مؤثرند.

 

انجام ورزش های استقامتی تأثیر زيادي در کاهش وزن و لاغری ندارد ولی بر چربی کبد بسیار تأثیرگذار است. پژوهشگران همینطور دریافته اند که انجام این ورزش ها به کاهش کلسترول خون هم کمک می کند.

 

درواقع، انجام این ورزش ها ميزان فرتیین خون را کاهش می دهد. فرتیین پروتئینی در کبد است که ذخیره آهن را اسان تر می کند. مقدار زیاد فرتیین سبب اسیب رسیدن به کبد می شود؛ پس این نوع ورزش ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

ورزشهای مناسب کبد چرب,کبد چرب را با ورزش شکست دهید,ورزش کوتاه ترین و مهم ترین راه در درمان کبد چرب

ورزشهای مناسب کبد چرب

 

پیاده روی؛ ساده ترین ورزش برای درمان کبد چرب 

حتماً می دانید که بهترین و مفیدترین ورزش برای تمام سنین، پیاده روی است؛ انجام این ورزش نه تنها این بیماری بلکه اضافه وزن و چاقی را کنترل و درمان می کند.

 

بیماران مبتلا به کبد چرب باید هرروز ۲۰ دقیقه ورزش کنند البته این روند میتواند یک روز در میان باشد. یک پیاده روی ساده حتی در منزل و آن هم با تردمیل میتواند کار شما را راه بیندازد؛ پس اصلاً نگران نباشید.

 

ورزشهای مناسب کبد چرب,کبد چرب را با ورزش شکست دهید,ورزش کوتاه ترین و مهم ترین راه در درمان کبد چرب

ورزش کوتاه ترین و مهم ترین راه در درمان کبد چرب

 

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک ورزش مناسب برای درمان کبد چرب است. لطفا به این نکات در موقع انتخاب و انجام این ورزش توجه نمایید.

 

قبل از شروع تمرین قند خون ، خود را چک کنید. قبل از انتخاب این نوع تمرین با پزشک خویش مشورت نمایید. از خوردن مواد شیرین( به ویژه فرآوری شده مثل شکر) پرهیز کنید. قبل از شروع تمرین با حرکات کششی پویا گرم کنید.

 

ورزشهای مناسب کبد چرب,کبد چرب را با ورزش شکست دهید,ورزش کوتاه ترین و مهم ترین راه در درمان کبد چرب

بهترین ورزش برای درمان کبد چرب کدام است

 

بدنسازی

این نوع تمرین را بهتر است اشخاص چنانچه اضافه وزن بی اندازه دارند، زیر نظر مربی خصوصی بدنسازی انجام دهند. برای انجام این نوع از تمرین، بیماران کبد چرب ، بهتر است پیش از شروع با پزشک مشورت کنند. ولی در صورت شروع بهتر است که به نکته هایی توجه کنند، مثل:

 

در شروع حرکت، با حرکات کششی پویا گرم کنید. یک ست با دست کم ۸ تکرار تمامی حرکاتی که عضلات اصلی را درگیر می کنند، انجام دهید. بهتر است در آغاز تمرین از تردمیل استفاده کنید. میتوانید برای تکمیل تمرین هوازی خود در انتهای تمرین از دوچرخه ثابت و یا الپتیکال استفاده کنید. در انتهای تمرین، سرد کردن با حرکات کششی ایستا را فراموش نکنید.

 

اگر پیش از این تمرین نداشته اید، تمرین را اهسته و باشدت کم آغاز کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------