درمان آتروفی عضلانی با ورزش



آتروفی,درمان آتروفی ,درمان آتروفی عضلانی

درمان آتروفی عضلانی

 

کوچک شدن اندازه سلول به علت کاهش مواد سلولی را آتروفی می گویند. آتروفی عضله به معنی لاغر و ضعیف شدن عضله است. آتروفی عضله میتواند به دنبال کاهش جریان خون به عضله و یا فلج شدن اعصاب حرکتی عضله و یا استفاده نکردن طولانی مدت از عضله ایجاد شود. زمانی که تعداد معینی از سلول های یک عضو مبتلا شوند، کل عضو یا بافت کوچک می شود و آتروفی رخ می دهد.

در حالی که نام پزشکی این عارضه آتروفی عضلانی است، ولی بسياري از ما آنرا بعنوان تحلیل عضلانی یا از بین رفتن بافت های عضلانی می شناسیم. علایم اصلی آتروفی عضلانی به دلیل و شدت آن بستگی دارند.

 

بطور کلی علایم آتروفی عبارتند از:

- کوچک شدن یک اندام( به عنوان مثال دست یا پا) نسبت به اندام ديگر

- حس ضعف در یک اندام یا کل بدن

- ضعف در حفظ تعادل

- بی تحرکی برای مدتی طولانی

 

آتروفی,درمان آتروفی ,درمان آتروفی عضلانی

علل اصلی آتروفی عضلانی

 

علل اصلی آتروفی عضلانی

- تغذیه اشتباه و ناکافی

- افزایش سن

- ژنتیک

- بیماری و آسیب دیدگی 

- مشکلات نورولوژیک

- بی تحرکی و عدم استفاده از عضلات

 

آتروفی,درمان آتروفی ,درمان آتروفی عضلانی

درمان آتروفی

 

درمان آتروفی عضلانی

- به طور منظم ورزش کردن

- ورزش های کششی برای کاهش فشار در عصب

- داروهای ضد التهاب برای کاهش التهاب و درد

- فیزیوتراپی

- اولتراسوند درمانی

 

آتروفی,درمان آتروفی ,درمان آتروفی عضلانی

درمان آتروفی عضلانی با ورزش

 

با ورزش کردن مرتب میتوان جلوی آتروفی عضلانی ناشی از عدم استفاده از عضله را گرفت. پیاده روی و شنا از بهترین ورزش ها برای سلامت عضلات می باشند.

 

سریعتر آغاز به ورزش کنید:ما نمی توانیم روند پیری را کنترل کنیم ولی یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزشکاران تفریحی که بطور مداوم۴ تا ۵ بار در هر هفته ورزش می کردند، قادر بودند که سطوح توده عضلانی را با بالا رفتن سن شان، “فریز” کنند، درنتیجه از اسیب ناشی از اثرات سارکوپنیا جلوگیری کردند. در این جا منظور فریز سرمایی نیست بلکه بطور کلی هر چه یک برنامه ورزشی را سریعتر آغاز کنیم، عضلات ما سریعتر قوی شده و فریز( حفظ) می شوند.

 

به سختی تمرین کنید:هنگامی که به باشگاه می روید یادتان باشد که “سرسخت شوید یا به منزل بروید” و آن عضلات را تا جایی که امکان دارد قدرتمند کنید. با توجه به اینکه کاهش عضله کم کم رخ می دهد به این ترتیب هر چه عضله متناسب تر باشد، بیشتر طول میکشد تا به سطح صفر برسد.

 

آتروفی,درمان آتروفی ,درمان آتروفی عضلانی

بدنسازی معکوس کننده روند آتروفی

 

بهترین ورزش برای جلوگیری از عضلات کدام است؟

به طور کلی ورزش میتواند برای جلوگیری و درمان آتروفی بسیار موثر باشد. ورزش های آبی مثل شنا برای درمان آتروفی در اشخاص مسن بسیار موثر است. ولی بهترین ورزش برای جلوگیری از آتروفی عضلانی، تمرین های مقاومتی هستند. تمرین های مقاومتی یا قدرتی شامل هرگونه تمرین با وزنه یا ابزاری ديگر است که عضلات را قوی تر می کند.

 

بدنسازی، معکوس کننده روند آتروفی

بدنسازی یا تمرین با وزنه یکی از بهترین روش های تمرین مقاومتی است. با ورزش بدنسازی نه تنها میتوانید از آتروفی عضلانی ناشی از افزایش سن جلوگیری کنید، بلکه میتوانید عضلات خویش را حتی در سنین بالا توسعه دهید.

 

در کشور های توسعه یافته مردم این اگاهی را نسبت به بدنسازی پیدا کرده اند و در باشگاه ها بیش از جوانان، میان سالان مشغول تمرین برای مبارزه با روند پیری هستند. ولی متأسفانه در کشور ما هنوز این امر نهادینه نشده و باشگاه های بدنسازی در اختیار ورزشکاران و مربیان زیبایی‌اندام است.

 

بدنسازی علاوه بر تقویت عضلات، استخوان ها را هم تقویت می کند و میتواند بهترین وسیله برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان باشد.

 

بدنسازی بهترین ورزش برای جلوگیری و درمان آتروفی عضلانی است. همچنین ، ورزش بدنسازی و بطور کلی تمرین با وزنه مورد مناسبی برای درمان بیمارانی است که از مشکل آتروفی عضلانی رنج می برند. البته باید این ورزش را زیر نظر یک متخصص انجام داد و هر باشگاهی برای آن مناسب نیست.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------