بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی



بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی

 

قوا­ی جنسی و حس نیاز به برقراری روابط جنسی در انسانها به دلیل ترشح بعضی هرمون­ها مانند تستوسترون است و بدیهی است که بین ترشح این هورمون­ها و قوای جنسی روابط مستقیم وجود دارد ، یعنی درصورتی که ميزان تستوسترون بدن شما افزایش یابد قطعاً قوای جنسی و تمایل به برقراری در روابط جنسی در شما افزایش خواهد داشت.

بسياري از زوج­ها بعد از گذشت چند وقتی امکان دارد تمایل کمتری به برقراری روابط جنسی داشته باشند یا با افزایش سن یا تحلیل بدن شاهد کاهش قوا­ی جنسی خود شوند و به دنبال تقویت قوای جنسی خود بروند. براي درمان این اختلال ها یا تقویت وضعیت موجود راه­های زيادي وجود دارد ، یکی از این راهکارها افزایش سطح تستسترون بدن می­باشد. براي افزایش سطح تستسترون شما دو راه پیش رو دارید، یا این هورمون را به بدن خود اضافه کنید یا بدن را مجاب به تولید بیش تر این هورمون کنید.

 

براي شیوه اول شما باید به پزشک مراجعه کنید و در صورت صلاح دید پزشک این هورمون را از طریق تزریق، قرص و شیاف به شما تجويز می کند. ولی براي تقویت بدن میتوانید علاوه بر مراجعه به پزشک با ورزش کردن به صورت مرتب و پی در پی، سطح تستسترون بدن خود را افزایش دهید.

 

ورزش کردن به صورت مرتب و دائمی در واقع یک ویاگرا طبيعي است و مخصوصا در آقایان سبب تقویت چشم­گیر نعوذ خواهد شد.

 

جهت بررسی این موضع هم تحقيقات زيادي صورت گرفته است، در یکی از این تحقيقات مردان میانسالی که فعالیت بسیار اندکی داشتند به مدت ۹ ماه وارد برنامه ورزشی منظمی با شدت بالا شدند و به صورت هم زمان فعالیت جنسی شان ثبت و بررسی شد، نتيجه حاصل از این تحقيق نشان داد که در مدت تحقيق و با ورزش عملکرد جنسی این اشخاص نسبت به قبل به صورت چشمگیری افزایش پیدا نموده است .

 

همچنين تحقیقاتی بر روی خانم­ها انجام گردیده است که نتایج حاصل نشان مي دهد آنهایی که بصورت فیزیکی فعال­تر هستند میل و لذت جنسی بالاتری نسبت به خانم­هایی که فعالیتی زيادي نداشته و مدت زمان زيادي در طول روز نشسته ­اند، دارند. پژوهشگران معتقداند که علت بهبود میل جنسی، افزایش و بهبود جریان خون در قسمت تناسلی است.

 

همان طور که مي دانيد ظاهر زوجین بر روی ایجاد تمایل به برقراری روابط جنسی بسیار تأثير گذار است. مردان و زنانی که ورزش می­کنند، بدنی زیباتر و جذابتر دارند که بر روی همسرشان تأثير گذار خواهد بود، همچنين این اشخاص خود را از نظر جنسی مطلوب­تر می­دانند و این تصور می تواند به برقراری روابط جنسی بهتر کمک کند. قدرت، استقامت و انعطاف پذیری حاصل از ورزش هم در روابط جنسی شما تأثير گذار است.

 

در حالت کلی یکی از توصیه­ های علمی و مهم براي اشخاص در تمامی سنین انجام ورزش­های هوازی بطور مرتب است؛ بدین جهت در درمان اختلال های جنسی بالاخص در اشخاص ابتلا به بیماري دیابت، قدم اول توصیه به ورزش منظم می­باشد. بهترین برنامه ورزشی سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه یا دو بار در هفته به مدت ۵۰ دقیقه است و ورزش­هایی مانند قدم زدن، دویدن اهسته، شنا کردن و ورزش­های ایروبیک مناسب می­باشد.

 

ولی در این خصوص انجام ورزش­های حرفه­ ای و سنگین مانند بدنسازی به هیچ وجه توصیه نمیشود و در آقایان به ویژه ورزش­های دوچرخه سواری طولاني‌مدت و ورزش­هایی که به ناحیه اندام تناسلی فشار شدید می­ آورد اکیدا منع شده است. همچنين استفاده مکمل­ ها در موقع ورزش به دلیل آسیب به سیستم خونی، عصبی و هورمونی مرتبط به پاسخ جنسی بدون مشورت با پزشک اصلاً سفارش نمیشود.

 

زنان و مردان میتوانند با انجام این ورزش ها روابط جنسی بهتری را تجربه کنند.

 

ورزش های شکمی انجام دهید

شکم نقش موثری در روابط جنسی دارد. با نرمش های تقویتی به شکمی خوش فرم با ماهیچه های قدرتمند خواهید رسید. حرکت تقویتی شکم را در 3 تا 5 نوبت 15 تا 20 بار انجام دهید. براي آقایون حرکت پل زدن هم سفارش ميشود ، تا اندام های شکمی شان را تقویت کنند.

 

حرکت قورباغه  

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

حرکت قورباغه برای بهبود روابط جنسی

 

این حرکت به شما کمک ميکند که موقع داشتن روابط جنسی، انعطاف پذیر تر باشید.

   

حرکت قورباغه، باعث نرم شدن قسمت ران ها و همچنين لگن ميشود . در ضمن از استرس فرد هم کم میکند .

 

حرکت هینج( Hinge)

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

حرکت هینج برای بهبود روابط جنسی

 

درصورتی که می خواهید دست ها و پاهایتان سریع خسته نشوند، حرکت ورزشی ” هینج ” توصیه ميشود .

 

تقریبا با زاویه ۴۵ درجه به عقب مایل شوید و بعد از چند ثانیه به وضعیت صاف و مستقیم برگردید و این حرکت را چند مرتبه تکرار کنید.

 

این حرکت با وجود این که ظریف است ولی سبب ميشود که بدن تان قدرتمند و پرتوان شود و در هر حالتی که قرار گرفتید، زود خسته نشوید.

 

شنای دست بسته براي بهبودی روابط جنسی

چنانچه تمرین شنا براي شما سخت به نظر میرسد ، عذر می خواهیم، امّا شنا یکی از بهترین ورزش های مؤثر براي کل بدن است. بایر شنای دست بسته را اینگونه توضیح ميدهد که این شنا مثل شنای معمولی است امّا در آن دست ها، نزدیکتر از عرض شانه قرار دارند. بایر ميگويد این مدل شنا براي قدرت بخشیدن به عضلات بسیار موثر است و سبب قدرت بخشیدن به بازوها می شود؛ بازوهایی که براي نگه داشتن خود در حال روابط جنسی به کارتان مي‌ايد . به توصیه وی 3 ست 10 الی 12 تایی و نگه داشتن خود در حالت بالا براي 3 ثانیه، بهترین حالت است.

 

حرکت پلانک( Palnk)

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

حرکت پلانک برای بهبود روابط جنسی

 

پلانک بهترین حرکت براي تقویت عمیق ترین لایه های ماهیچه های شکم تان و آب کردن چربی های اضافه آن است.

 

در عین حال ساعد، ران و باسن تان را هم قدرتمند ميکند . بدن قدرتمند به داشتن روابط جنسی بهتر کمک ميکند .

 

حرکت پلانک را روزی یکبار انجام دهید. پلانک به دو صورت انجام ميشود ، شیوه معمولی و رایج همان حالت شنای سوئدی است که هم میتوان روی دست و هم روی ارنج انجام داد و شیوه دشوار تر آن پلانک یک طرفی است که روی یک دست و یک پا انجام ميشود .

 

براي انجام دادن پلانک، ارنج تان را به موازات شانه تان به روی زمین با زاویه ۹۰ درجه بگذارید و پاهایتان به روی پنجه باشد.

 

مراقب باشید، پشت تان به وضعیت کاملاً صاف باشد. در این وضعیت به مدت ۳۰ ثانیه بمانید.

 

می توانید بجاي گذاشتن ارنج ها روی زمین، کف دست هایتان را روی زمین بگذارید.

 

اگر هم روی پنجه پایتان نمی توانید بمانید، زانوان تان را روی زمین بگذارید.

 

حرکات ورزشی موثر انجام دهید 

گرم کردن بدن با حرکات ورزشی پیش از روابط جنسی بسیار مؤثر میباشد . چنانچه این ورزش را بصورت منظم انجام دهید، قابلیت جنسی تان بطور فوق العاده ای افزایش می یابد. ورزش های پیاده روی، شنا، دویدن، یوگا، دوچرخه سواری براي شما بسیار موثر خواهد بود.

 

استفاده از وزنه و هالتر

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

استفاده از وزنه برای بهبود روابط جنسی

 

براي انجام این تمرین اول باتوجه به امادگی جسمی و با راهنمايي مربی خود، هالتر مناسبی را از نظر وزن انتخاب کنید. این ورزش ماهیچه های پشت و کمر شما و هم عضلات پا و ران را خوب تقویت ميکند .

 

کشش گربه/ گاو

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

کشش گربه برای بهبود روابط جنسی

 

این کشش بسیار آرام بخش است و استرس را از بدن دور ميکند . در عین حال میتواند عضلات گردن و کمر را تقویت نماید.

 

براي انجام این حرکت، روی چهار دست و پا قرار گیرید و شانه ها را دقیقا بالای مچ ها بگذارید .

 

به ارامی ستون فقرات خود را خم کنید به طوریکه شکم به طرف زمین کشیده شود و دنبالچه، شانه ها و سرتان به طرف بالا بروند.

 

بعد به آرامی ستون فقرات خود را وضعیت معمولی برگردانده و این بار کمرتان را گرد کنید و چانه تان را به طرف خود بکشید تا وسط کمرتان به طرف بالا برود.

 

این حرکت را چند بار تکرار کنید. این حرکت سبب بهبود ریتم تنفس و تمرکزتان ميشود .

  

بالا و پائین رفتن لگنی

بهبود روابط جنسی،بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی،روابط جنسی مناسب

بالا و پائین رفتن لگنی برای بهبود روابط جنسی

 

کیتی دانلوپ مربی باله و سازنده یک اجتماع بدنسازی آنلاین، در خصوص اهمیت ورزش های لگنی اینگونه ميگويد :« این ورزش در بسياري از باشگاه های ورزشی اموزش داده ميشود امّا مردم نمی دانند اهمیت آن دقیقاً چیست. ماهیچه های کف لگن شما بهترین ماهیچه ها براي حمایت از بيش ترین قسمت های زنانه بدن شما هستند. چنانچه این ماهیچه ها ضعيف باشند، کنترل مثانه مشکل شده و تحرکات روده بوجود می آیند و بعلاوه قدرت جنسی هم متأثر ميشود .

 

تقویت این عضلات سبب کنترل بیش تر بر این قسمت های بدن و عمل جنسی عمیق تر و تجربه جذاب تری ميشود . پیدا کردن این عضلات در بدنتان ساده است. تنها کافی است به این فکر کنید که عضلاتی که سبب کنترل ادرارتان میشوند کدامند.»

 

در این حرکت بالا و پائین بردن عضلات خاصره لگن، و همزمان تکان دادن عضلات شکم باید صورت گیرد. دانلوپ ميگويد :« در حین انجام این حرکت در باشگاه بر روی عضلات لگنی خود تمرکز کنید. بعضی از اشخاص به اشتباه پیش از به جلو بردن لگن، باسن خود را عقب می کشند که سبب تاثیرگذاری کم تر این حرکت است.»

 

حرکت باله به نام Sauté Arabesque

ضمن قرار گرفتن در رده ظریف ترین تمارین ورزشی، باله از ورزش های احساسی و تحریک آمیز هم میباشد و براي آن هایی که به دنبال رها سازی احساسشان می گردند بسیار موثر است. ژیلیان دریوسیک، موسس یک مرکز باله، یکی از حرکات منحصر به فرد خود را براي ما توضیح ميدهد .

 

« حرکتی که در واقع یک روی یک پا جستن بهمراه جمع کردن پاها است در حالتی که یک پا به عقب کشیده ميشود . وی ميگويد این حرکت زیبا به این نیاز دارد که کمربند لگن به جلو و بالا کشیده شود.» این حرکتی است که سبب ميشود تمامی عضلات شما درگیر شده و در تختخواب در واقع مثل یک الهه بدرخشید.

 

ورزش در کنار هم 

زوج هایی که با هم و در کنار هم ورزش ميکنند ، صمیمیت بیشتری بین آن ها شکل می گیرد.

 

تحقيقات نشان داده است که فعالیت های فیزیکی میل جنسی در زن و مرد را افزایش ميدهد و همسران بعد از ورزش براي یکدیگر جذاب تر به نظر می آیند.

 

اگر با همسرتان به ورزش می پردازید، حرکات تان را با وی هماهنگ کنید. این کار روابط عاطفی و احساسی تان را بیش تر ميکند .

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------