مناسب ترین زمان برای ورزش کردن



بهترین زمان برای ورزش, بهترین زمان ورزش, زمان مناسب ورزش

بهترین زمان برای ورزش

 

چه زمانی ورزش کنیم بهتر است؟

آیا برای ورزش کردن امروز و فردا می‌کنید، آن هم به علت اینکه نمی‌دانید چه زمانی ورزش کنیم؟ به‌راستی بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟ آیا زمان ورزش کردن بر نتایج و اثرات آن بر بدن تاثیر گذار است؟‌ در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه زمانی برای ورزش مناسب است و چه زمانی باید ورزش کنید که بیشترین فایده ورزش را به بدن‌تان برسانید.

اینکه بهترین زمان برای ورزش در طول روز دقیقاً چه زمانی است، پاسخ مشخصی ندارد و در مورد آن ادعاهای زیادی طرح شده است.بعضی اینطور طرح کرده اند که بهترین زمان ورزش، صبح و قبل از خوردن صبحانه است زیرا سبب می شود چربی بیشتری سوزانده شود. ادعای دیگر این است که بعد از ظهر و یا عصر بهترین زمان می تواند باشد چون قدرت و توان بدن برای انجام حرکات دشوار بیشتر خواهد بود.

 

زمان مناسب ورزش برای چربی سوزی، صبح است

زمانیکه صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما میل بیشتری برای چربی سوزی دارد، به دو علت:

پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند.

 

میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را سرعت می‌ بخشد (مثل کورتیزول) صبح‌ها بالاتر است.

 

بهترین زمان برای ورزش, بهترین زمان ورزش, زمان مناسب ورزش

بهترین زمان ورزش

 

فواید ورزش صبحگاهی

نتایج تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، میل بیشتری به دنبال کردن تمرینات‌شان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ی ورزشی خود ادامه بدهند و برای مدت طولانی ادامه‌ داشته باشد.

 

برای برخی ورزش کردن در صبح بهتر است زیرا بعد ازظهرها خسته‌اند و میلی به تمرین و ورزش ندارند.

 

عیوب ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی امکان دارد برای بدن ،کار دشوار و استرس‌ زایی باشد و بنابراین برای هر کسی مناسب نیست. بسته به سطح هورمون‌هایتان شاید جزو کسانی باشید که ورزش صبحگاهی برای‌تان بسیار دشوار باشد.

 

ورزش ناشتا و یا ورزش زیاد صبحگاهی ممکن است به جای چربی سوزی سبب از دست رفتن عضلات شود. اگر با معده‌ی خالی ورزش کنید و تمرینات سنگین انجام دهید، احتمال اینکه بدن‌تان برای تأمین انرژی مورد نیازش سراغ بافت‌های عضلانی برود زیاد است. به همین علت مهم است که پیش از ورزش صبحانه‌ی کاملی از پروتئین بخورید.

 

اگر پیش از خوردن صبحانه ورزش کنید، به این علت که سطح انرژی‌تان پایین است نمی‌توانید شدت لازم را در انجام تمرینات داشته باشید.

 

ورزش ساعت 10 تا 12 ظهر

زمان هوشیاری، مهارت های استدلال و اوج حافظه کوتاه مدت است. این روال امکان دارد با زیاد شدن متابولیسم گلوکز در این ساعات ارتباط داشته باشد. به گفته محققان انگلیسی، عملکرد ورزشی براساس مهارت و استراتژی های رقابتی و تصمیم گیری، بهتر است بر روی این ساعات تمرکز یافته باشد. البته فراموش نکنید که سریعا بعد از خوردن غذا ورزش نکنید، در زمان ورزش خون باید به ماهیچه ها برود در حالی که خون پس از خوردن غذا برای هضم آن در دستگاه گوارش است. پس 90 دقیقه پس از هر وعده سنگین غذایی به بدن مهلت دهید.

 

ورزش ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر

این زمان بهترین زمان برای ورزش روزانه براساس قدرت، سرعت و استقامت است. زیرا درجه حرارت بدن نسبت به ساعات دیگر روز بالاتر، ظرفیت ریه و جریان خون به عضلات بیشتر است درضمن بدن انعطاف پذیری بالاتری هم دارد. در این زمان از روز هماهنگی دست و چشم در ورزشکاران بیشتر است و زمان خوبی برای دویدن، دوچرخه سواری، شنا و بازی های ورزشی بر پایه راکت مثل تنیس به حساب می آید.

 

بهترین زمان برای ورزش, بهترین زمان ورزش, زمان مناسب ورزش

زمان مناسب ورزش

 

بهترین ساعت برای ساخت عضله 

کلید ساخت و بازسازی عضلات تستوسترون است از آنجایی که تستوسترون در حدود 8 صبح به نهایت تولید خودش می رسد و در طول روز کاهش می یابد، بهترین زمان برای ساخت عضلاتتان، تمرین در صبح است. 

 

بهترین ساعت برای کاهش چربی 

ورزش کردن زود هنگام و قبل از اینکه بدن شما فرصتی برای پردازش هر نوع غذایی داشته باشد، حالت سوزاندن چربی بدن را فعال خواهد کرد و از سلول های چربی به عنوان انرژی برای تأمین انرژی استفاده خواهد کرد. 

 

بهترین ساعت برای تقویت خلق و خو 

ورزش سبب افزایش سطح سروتونین می شود. با تمرین در صبح، می توانید خلق و خو خود را به مقدار زیادی برای بقیه روزتان بهبود ببخشید.

 

ورزش هم در زمان صبح و هم در زمان عصر مزایایی دارد پس نمیتوان گفت کدام یک بهتر است، در حقیقت این وضعیت جسمی و نیاز شما ست که زمان ورزش کردن تان را تعیین می کند . با دقت فواید ورزش صبحگاهی و عصر را بررسی کنید و ببینید بدن شما کدام یک را بیشتر احتیاج دارد .فواید زیادی برای تمرینات صبحگاهی و عصر وجود دارد ، مهمترین چیز برای تصمیم گیری زمان انجام تمرین، این است که واقع بینانه باشید. یک برنامه تمرینی را پیدا کنید که برای شما مناسب تر است و با آن کار کنید. 

 

مهم نیست که چه زمانی ورزش میکنید، مهم این است که یک برنامه منظم هفتگی ورزشی داشته باشید و در ساعت منظمی، ورزش تان را انجام دهید، تا بدنتان با این زمان معلوم شده سازگار شده و در این زمان بیشترین کارایی را داشته باشید و دیگر اینکه شما هم از فواید بی نظیر ورزش تان استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------