سونا و استخر رفتن بعد از جراحی بینی



سونا و استخر رفتن بعد از جراحی بینی, استخر رفتن بعد از جراحی بینی, سونارفتن بعد از جراحی بینی

استخر رفتن بعد از جراحی بینی

 

رفتن به استخر و سونا بعد از عمل بینی

یکی از شایع ترین پرسش هایی که افرادی که می خواهند عمل جراحی بینی انجام دهند سوال میکنند این است که آیا ورزش پس از عمل جراحی بینی اشکالی ندارد؟ کلا تا دو ماه نباید فعالیت فیزیکی بالایی داشت و شنا نیز جزء ورزش های سخت می باشد.

استخر رفتن بعد از جراحی بینی

۲ تا ۳ ماه پس از عمل شنا کردن اشکالی ندارد، اما تا شش ماه شیرجه زدن در استخر مجاز نمی باشد .

 

تا دو ماه پس از جراحی بینی از شنا کردن در استخر های دارای آب کلردار پرهیز کنید. زیرا کلر موجود در آب به بافت بینی صدمه می رساند.

 

به علت آن که بینی بی حس است، امکان دارد دچار سوختگی شود و متوجه نشوید. بنابراین بهتر است تا دوماه پس از جراحی بینی از رفتن به سونا خشک و تر خودداری کنید.

 

سونا و استخر رفتن بعد از جراحی بینی, استخر رفتن بعد از جراحی بینی,رفتن به استخر بعد از عمل بینی

سونا و استخر رفتن بعد از جراحی بینی

 

پزشکان و به خصوص جراحان رینوپلاستی توصیه میکنند که به مدت چهار تا شش هفته بعد از جراحی بینی از شنا کردن خودداری کنید چون که در این مدت باید مراقب زخم های روی بینی خود باشید و امکان دارد سبب عفونت شود.

 

در حقیقت باکتری های موجود در اتاق بخار، سونا، استخر و جکوزی احتمال عفونت را بالا می برد همینطور به علت هوای گرم احتمال خونریزی بینی هم وجود دارد. هر نوع فشاری می تواند سبب تورم در اطراف بینی شود که همین امر مراحل بهبودی را به عقب می‌اندازد.

 

سونا و استخر رفتن بعد از جراحی بینی, استخر رفتن بعد از جراحی بینی,سونا و استخر بعد از جراحی بینی

سونا و استخر بعد از جراحی بینی

 

به همین علت بهتر است پس از بهتر شدن کامل به برنامه‌های روزمره و روتین های ورزشی خود برگردید. پس از مدتی که پزشک برای استراحت شما مشخص نموده، میتوانید به برنامه‌ها و کارهای دلخواهتان بپردازید.

 

چرا که همان گونه که قبلا اشاره کردیم انجام ورزش شدید جریان خون را در بینی شما بالا می برد و امکان دارد باعث خونریزی در بینی شما شود و بهبودی بینی شما را به عقب بیندازد؛ پس در موقع  ورزش به دریافت اکسیژن کافی و کم بودن شدت تمرینات ورزشی خود توجه کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------