تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست؟



تفاوت هاي كاراته و تكواندو ,تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست,فرق بین کاراته و تکواندو

تفاوت بین کاراته و تکواندو

 

بررسی تفاوت های کاراته و تکواندو

کاراته و تکواندو دو هنر رزمی معروف خاور دور هستند. تاریخچه کاراته از کشور ژاپن و تاریخچه هنر رزمی تکواندو از کره می باشد. همینطور تکواندو جزو ورزش های المپیک است و از سال 2000 به بعد و المپیک سیدنی مدال گرفت و از طرف دیگر ورزش کاراته در جزو المپیک نیست. در اینجا به بعضی از تفاوت های آن اشاره می کنیم.

کمربند کاراته و تکواندو

در کاراته رتبه بندی به درجه فنی و شایستگی شخص تمرین کننده بستگی دارد. تکنیک و تعهد به یک اندازه در رتبه های بالا مهم است، رتبه بندی در میان اشخاصی که در حال تعلیم دیدن ورزش کاراته هستند سبب نشان دادن نتایج تمرینات اشخاصی که در حال تعلیم دیدن ورزش کاراته هستند سبب نشان دادن نتایج تمرینات اشخاص و بازتابی که از تمرینات خود گرفتند می گردد و همینطور یک انگیزه محسوب می شود.

 

در کاراته دو گروه بندی وجود دارد. یکی پیش از کمربند مشکی و دیگری پس از کمربند مشکی است. در گروهی که به پیش از کمربند مشکی معروف است رنگ های سفید، نارنجی، زرد، آبی،سبز، بنفش، بنفش پررنگ، و قهوه ای که خود شامل سه دسته بندی است را در خود جای می دهد.

 

تفاوت هاي كاراته و تكواندو ,تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست,فرق بین کاراته و تکواندو

تفاوت هاي كاراته و تكواندو

 

برای افراد کاراته کار که می خواهند به درجات بالاتری برسند باید در امتحاناتی که برپا می شود شرکت کنند و داوران حرکات آنها، تکنیک و روش ی فکر کردن آن ها را مورد بررسی قرار دهند. دست پیدا کردن به کمربند مشکی یک آغاز تازه در نظر گرفته می شود. کمربند مشکی حاوی درجات گوناگونی است از درجه یک آغاز می شود تا درجه 10 می رود. در تکواندو رتبه بندی به چهار دسته ارشد، جوان، هنرجو و تعلیم دهنده تقسیم می شود. کمربند رتبه جوان جونیور حاوی رنگ های مختلفی است در حالی که هنرجویان با دسته دهم آغاز می کنند و راه خود را به سوی دسته اول می برند.

 

در تکواندو نیز هنرجویان باید برای رتبه های بالاتر و از مبتدی به پیشرفته امتحان دهند، در این امتحانات هنرجویان تکواندو باید مهارت های خود را از جنبه های گوناگون به داورها نشان دهند. این تست ها معمولا شامل شکستن تخته ها، دفاع شخصی، استفاده از تکنیک های تکواندو و غیره است. همینطور هنرجویان باید به سوالاتی در مورد اصطلاحات و مفاهیم و تاریخ تکواندو جواب دهند تا آگاهی خود را از هنر رزمی نشان دهند. در ورزش تکواندو در مقطع ارشد سینیور 9 کمربند مشکی وجود دارد و رتبه 9 فقط  ختص استاد حقیقی هنر است که به وسیله فدراسیون بین المللی تکواندو مشخص شده است.

 

تفاوت هاي كاراته و تكواندو ,تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست,فرق بین کاراته و تکواندو

تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست

 

تفاوت کاراته و تکواندو در مسابقات

هر دو فرم هنرهای رزمی حاوی قوانین و دستورالعمل های مخصوصی هستند که در مسابقات آنها اجرا می شود. در یک مسابقه ، داوران طبق میزان اجرای هنرهای رزمی نمره مشخص می کنند.

 

در مسابقات ، کاراته اغلب برای مشت و ضربات به صورت مساوی امتیاز می دهد. تکواندو امتیاز بیشتری به ضربات می دهد ، به همین علت است که در مسابقات تکواندو ضربات بیشتری می بینید.

 

تفاوت هاي كاراته و تكواندو ,تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست,فرق بین کاراته و تکواندو

تفاوت هاي كاراته و تكواندو

 

کاراته در برابر تکواندو

- تاریخ کاراته ژاپنی است ، ولی تکواند اصلیت کره ای دارد.

- تکواندو بیشتر برای دفاع از خود است ولی کاراته به عنوان یک سبک تهاجمی از هنرهای رزمی هست.

- کاراته در جزایر ریوکیو کامل شده است ، ولی رقابت میان 3 پادشاهی کره باعث گسترش چندین هنر رزمی شد که عاقبت به تکواندو امروزی شکل داد.

- در کاراته بیشتر از دست ها استفاده می شود ، ولی در تکواندو از پاها بیشتر استفاده می شود.

 

تفاوت هاي كاراته و تكواندو ,تفاوت بین کاراته و تکواندو در چیست,فرق بین کاراته و تکواندو

تفاوت میان كاراته و تكواندو

 

- تکواندو یک هنر رزمی است که از سه هنر رزمی قدیمی کره یعنی تاککیون ، تاکیکون و سابباک اثر دارد.

- تکواندو یک ورزش مدال آور در المپیک است ولی کاراته یک ورزش المپیک نیست.

- جایگاه کاراته پایین تر است ، درحالی که پزشک یک تکواندوکار بالاتر است تا به او اجازه دهد برای لگد زدن از پاها استفاده کند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------