رشته ی رزمی ووینام چیست ؟ تاریخچه سبک ووینام و رده های کمربند در ووینام



ووینام ,رشته ی رزمی ووینام ,تاریخچه ی ووینام

رشته ی رزمی ووینام

 

ووینام ورزشی که اصل اساس آن هم نرم و هم سخت بوده. حاوی اموزش جسمی و همچنين ذهني. استفاده از نیرو و عکس‌العمل رقیب. ووینام همچنين شامل دست، ارنج، ضربات، فرار و تکنیک های حمله و دفاع میباشد و همچنين مثل مبارزه و کشتی سنتی است. طيف وسیعی از تکنیک های این ورزش شامل مشت زدن، لگد زدن و غیره و همچنين انواع، کشتی، شمشیر، هیأت، تبر، فن تاشو و دیگر تکنیک ها است.

تاریخچه ی ووینام:

رشته ی رزمی ووینام در سال 1936 به وسیله استاد نگوین لوین بنیانگذاری گردید. این رشته ورزش رسمی مردم ویتنام به حساب می آید و دفتر مرکزي آن هم در این کشور مستقر هست. این رشته در بازي های آسيايي سال 2009 ایندور گیمز( داخل سالن) بعنوان رشته ی منتخب در این بازي ها حضور یافت.

 

این رشته ی رزمی اساساً هم نرم و هم سخت بوده و شامل اموزش جسمی و ذهني و استفاده از نیرو و عکس‌العمل رقیب می باشد.

 

روش های دفاع شخصی را پوشش دفاعی دربرابر حملات سلاح مثل choking( خفه کردن) از پشت و دفاع دربرابر حملات با چاقو یا شمشیر می نامند.

 

جستجوی پیشرفته یادگیری دانش آموزان را به ترکیب فنون و اموزش دفاع دربرابر مهاجمین مسلح. مدرسان اموزش سلاح های سنتی مثل چوب بلند، چوب کوتاه، چاقو، شمشیر و با شمشیر زدن. و به این ترتیب سلاح بعنوان دستگاه اموزشی براي رسيدن به کنترل مناسب از جسم و ذهن میباشد .

 

هر شخصي كه بخواهد يك ورزش كامل رزمي را ادامه دهد ميبتواند با ووينام به خواسته هاي دروني رزمي خویش برسد. فدراسيون آسیایی ووينام تمام سعی خویش را در جهت تقويت و گسترش اين رشته انجام مي دهد تا بتوانيم مسيرهاي ورود به بازيهاي آسیایی معتبر را طي نماييم فدراسيون آسیایی ووينام با فدراسيون جهاني و دست اندراكاران آن كاملاً هماهنگ عمل مي كنند و رابطه خوبي با شوراي المپيك آسيا دارد.

 

اين فدراسيون تلاشهاي خویش را در جهت هماهنگي و همكاري با كليه مجامع بين المللي انجام میدهد فدراسيون آسیایی ووينام اخلاق محوري و رسیدن به اوج قله هاي انسانيت را در دستور اصلي كار خویش دارد. اين فد راسيون احترام به قهرمانان، پيشكسوتان، مسئولين و بزرگان ورزش را برای خویش يك افتخار مي داند فدراسيون آسیایی ووينام با درنظر گرفتن كليه موارد فوق يك تشكيلات منسجم و يك نهاد عمومي غير دولتي ميباشد كه از تمام ورزشكاران آسيا، مسئولين و قهرمانان درخواست همكاري دارد.

 

ووینام ,رشته ی رزمی ووینام ,تاریخچه ی ووینام

تاریخچه سبک ووینام

 

( vovinam) بعنوان یک رویداد رسمی در سومین دوره مسابقات آسيايي داخل سالن که ماه نوامبر در هانوی برگزار ميشود سبب رشد و توسعه این رشته در دنیا ميشود .

 

به گفته مسوولان فدراسیون بین المللی ووینام، ویتنامی ها که تلاش دارند از میزبانی مسابقات داخل سالن براي معرفی این رشته رزمی جدید نهایت استفاده را ببرند امیدوارند تا ووینام در آينده ای نزديک به بازیهای آسيايي و حتی المپیک راه یابد و به همین منظور طی سالهای اخیر سرمایه گذاری زيادي در معرفی این رشته در سطوح قاره ای وجهانی داشته اند.

 

بر اساس این گزارش، این رشته در 30 کشور دنیا وجود دارد و در ویتنام هم حدود 20000 ورزش‌کار در 40 شهر مختلف به تمرین در این رشته مشغولند.

 

گفتنی است در سالهای اخیر ووینام در فستیوالهای بین المللی زيادي شرکت کرده و با اجرا در کشورهای مختلف سعی در ترویج این رشته و همچنين فرهنگ، سرزمین و مردم ویتنام نموده است و محمد نوحی رییس فدراسیون رزمی کشورمان مسوولیت نایب رئیسی آنرا بر عهده دارد.

 

ووینام ,رشته ی رزمی ووینام ,تاریخچه ی ووینام

رده های کمربند در ووینام

 

رده های کمربند در ووینام

1:آبی کم رنگ( رده دفاع شخصی)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:3 ماه

 

2:رده کمربندآبی

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:3 ماه

 

3: رده کمربندی آبی با یک خط زرد( آبی خط 1)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:6 ماه

 

4:رده کمربند آبی با دو خط زرد( آبی خط دو)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:6 ماه

 

5:رده کمربند آبی با سه خط زرد( آبی خط 3)

زمان مورد نیازبرای رسیدن به آن:6ماه

 

6:رده کمربند زرد( کمربند مشکی)

زمان مورد نیازبرای رسیدن به آن:1سال

 

7:رده کمربند زرد با یک خط قرمز" مربی گری"( زرد مرحله 1)

( مشکی دان 1)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:2 سال

 

8:رده کمربند زرد با دو خط قرمز" مربی ارشد"( زرد مرحله 2)

( مشکی دان 2)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:2 سال

 

9) کمربندزرد با سه خط قرمز" کمک استاد"( زرد رده 3)

( مشکی دان 3)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:3 سال

 

10) کمربند قرمز" استادی"( مشکی دان4)

زمان مورد نیازبرای رسيدن به آن:4 سال

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------