کدام سریال کره‌ای مناسب ماه تولد شماست؟



نمی‌دانم از آن دست از افرادی هستید که به طالع بینی و شخصیت شناسی بر اساس ماه تولد یا موقعیت ستاره‌ها و اجرام فلکی اعتقاد دارید یا خیر. نویسنده این مقاله با اعتقاد به چنین موضوعاتی سعی کرده حدس بزند کدام سریال درام کره‌ای برای متولدین کدام ماه مناسب و جذاب است.

 

البته لازم است اضافه کنم اگر مانند من به چنین مسائلی اعتقاد ندارید هم قید مطالعه این مقاله را نزنید. در این مقاله دو بخشی 12 سریال درامِ درجه یکِ کره‌ای معرفی شده و اگر به سریال‌های کره‌ای علاقه دارید، مطالعه این مقاله مجال خوبی برای آشنایی با تعدادی از محبوب‌ترینِ این سریال‌هاست. در بخش اول این مقاله به سریال‌های مناسب برای متولدین 6 ماهِ ابتداییِ سال پرداخته می‌شود.

 

سریال مناسب برای متولدین ماه Aries یا حمل یا فروردین: Vagabond یا ولگرد

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

بر اساس عقیده نویسنده این مقاله متولدین ماه فروردین یا اِریس، افرادی شوخ، واکنشی و شجاع هستند. شخصیت افراد متولد این ماه در خلالِ ماجراجویی‌ها خودش را نشان می‌دهد و بهترین موقعیت برای این افراد طبیعت گردی و نبرد با نیروهای سرکش طبیعت است. دقیقا بر همین اساس است که سریال کره‌ایِ مناسبِ متولدین این ماه یک سریالِ هیجان انگیزِ راجع با جرم و جنایت با داستانی است که مخاطب را معطل نمی‌کند.

 

در این سریال ما داستانِ زندگی پر مشکلِ بدلکاری به نامِ چا دای گئون را تماشا می‌کنیم. این شخص به تازگی تجربه تلخِ حضور در سقوط یک هواپیما را داشته است، واقعه‌ای که طی آن یکی از بستگان نزدیکِ چا دای هم جانش را از دست می‌دهد. داستان سریال ولگرد از نقطه‌ای جان می‌گیرد که این بدلکار با همکاری یک مامور سازمان اطلاعات کره، دست به تحقیقاتی برای روشن کردن حقیقت سقوط هواپیما می‌زند و در این راه همراه هم پرده از فساد‌های دولتی فراوانی بر می‌دارند و به مشکلات زیادی دچار می‌شوند.

 

شخصیت اصلی این سریال دقیقا شبیه به متولدین فروردین واکنشی و نترس است و سکانس‌های هیجان انگیز این سریال می‌تواند فروردینی‌ها را حسابی سرگرم کند.

 

سریال مناسب برای متولدین Taurus یا ثور یا اردیبهشت: Jewel In The Palace  یا جواهری در قصر

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

متولدین این ماه بر خلاف فروردینی‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر زمانشان را در امنیت خانه بگذرانند و عموما جذب موضوعاتی قابل لمس مانند غذا و خوراکی می‌شوند. اردیبهشتی‌ها در بین متولدین بقیه ماه‌ها به داشتن سررشته در غذا معروف هستند و دقیقا به همین دلایل است که این سریال آشنا برای ما ایرانی‌ها گویی برای این افراد ساخته شده است.

 

در این سریال ما ماجراهای زنی واقعی به نام یانگ گئوم و پیشرفت آهسته اما مداومِ او در سلسله پادشاهی جوسئون را تماشا می‌کنیم. یانگ گئوم یا آن‌طور که ما ایرانی‌ها می‌شناسیمش یانگوم در خلال این سریال از زنی فقیر و بدون عنوان حکومتی به درجاتی تعجب برانگیز چون اولین پزشکِ زنِ خاندان سلطنتی و دریافتِ عنوانِ حسادت برانگیزِ یانگ گئومِ اعظم از دست شخص پادشاه می‌رسد.

 

تمام جنبه‌های این سریال انگار برای اردیبهشتی‌ها ساخته شده است، از طبخ انواع غذاهای متنوع و رنگارنگ کره‌ای گرفته تا مجالی فوق‌العاده برای کسب اطلاعات درباره تاریخ کره در حالی که روی کاناپه لم داده‌اید و به همین دلایل است که سریال جواهری در قصر به متولدین این ماه پیشنهاد می‌شود.

 

سریال مناسب برای متولدین ماه Gemini یا جوزا یا خرداد: Squid Game  یا بازی مرکب

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

خردادی‌های رقابت جو و کنجکاو عاشق یک داستان رمزآلودِ خوش ساخت برای وقت گذراندن هستند و آن‌ها همچنین خیلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و ممکن است هر کاری را نصفه و نیمه رها ‌کنند. خردادی‌ها انگار دنبال تجربه‌های منحصر بفرد هستند و بازی مرکب می‌تواند تمام نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

 

داستان این سریال درام  درباره رقابتی عجیب با 456 بازیکن است که از قضا تمام آن‌ها به دلیل مشکلات مالی به شدت به پول احتیاج دارند. در خلال این سریال این 456 بازیکن با انگیزه بردنِ مبلغِ قابل توجهِ جایزه، در یک سری بازی سنتی و بچه‌گانه زندگیشان را به خطر می‌اندازند و کارگردان همزمان با روایتِ این رقابت به موضوعاتِ اجتماعیِ تلخ هم می‌پردازد.

 

بازی مرکب البته خیلی زود در سراسر دنیا و بین متولدین تمام ماه‌ها محبوب شد اما خصوصیاتی چون بیهوده زیبا جلوه ندادنِ واقعیات تلخ و البته نمایش رقابتی جذاب و هیجان انگیز باعث می‌شود متولدین خرداد بیش از بقیه طرفدار این سریال باشند.

 

سریال مناسب برای متولدین Cancer یا سرطان یا تیر: Reply ۱۹۸۸

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

متولدین تیر در بین بقیه ماه‌ها به مهربان و احساساتی بودن معروف هستند و عموما علاقه زیادی به خانه و خانواده دارند. تیری‌ها به صورت کلی برای جنجال و بحران ساخته نشده‌اند و در سریال و فیلم هم معمولا طرفدار روش‌های عجیب و غریب و غیرمعمول روایت داستان نیستند و به همین دلایل سریالِ درامِ Reply 1988 مناسب آن‌هاست.

 

در این سریال ما شاهدِ ماجراهای زندگی 5 دوستِ هم‌محله‌ای و البته خانواده‌هایشان هستیم و موضوعاتی چون مشکلاتِ مختصِ نوجوانان یا تین‌اِیجِرها، رمنس یا روابط عاشقانه و مسائل خانوادگی سنگ بنای اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند، موضوعاتی که البته با نگاه طنز کارگردان کاملا به تعادل می‌رسند. سریال Reply 1988 به خاطر شناخت خوب و دقیق از فرهنگ عامه کشور کره خیلی زود توانست به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های درام تلویزیون این کشور قد علم کند.

 

متولدینِ احساساتی ماهِ تیر احتمالا خیلی سریع با این سریال ارتباط برقرار خواهند کرد و روحیه‌شان با سکانس‌های روحیه بخش این سریال بالا خواهد رفت و با لحظات احساسی آن اشک خواهند ریخت.

 

سریال مناسب متولدین ماه Leo یا اسد یا مرداد: Strong Girl Do Bong-Soon

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

مردادی‌ها که بر اساس نماد زودیاکِ ماهشان در بین بقیه ماه‌ها اشرافی محسوب می‌شوند، معروف هستند به پر شور بودن، پافشاری روی نظرشان و البته مصمم بودن. مردادی‌ها از مرکز توجه بودن لذت می‌برند و در بسیاری از مواقع با حس طنز مختص خودشان به این هدف می‌رسند و به خاطر همین دلایل است که شخصیتِ اصلیِ زنِ قدرتمندِ این سریال کمدی و رمانتیک نظر آن‌ها را جلب خواهد کرد.

 

دو بونگ سون یا همان شخصیت اصلی این سریال دختری باهوش است با سری پر از آرزوهای رنگارنگ از جمله نقش داشتن در ساخت یک بازی کامپیوتری و البته این همه ویژگی‌های او نیست. ظاهرا این دختر با قابلیت برخورداری از قدرت و استقامتی فرابشری متولد شده است و به خاطر همین خصوصیتش موفق می‌شود شغلی به عنوان محافظ مدیرعامل یک شرکت بازی‌سازی به دست بیاورد. در ادامه سریال دو بونگ سون، مدیر عامل و یک کارآگاه در کنار هم، پرده از یک سری جنایت بر علیه زنان برمی‌دارند.

 

متولدین مرداد احتمالا از سبک کلی این سریال خوششان خواهد آمد. سبکی بر اساس شیرین کردن موضوعات تلخ با شوخی‌های هجوآمیز. متولدین مرداد همچنین خواهند توانست با قهرمان جاه‌طلب، مصمم و یک دنده این سریال هم همذات پنداری کنند.

 

سریال مناسب متولدین ماه Virgo یا سنبله یا شهریور: Start Up

سریال کره‌ای،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

متولدین شهریور معروفند به سختکوشی، ایده‌آل گرایی و علاقه به آموختن علوم و فنون جدید و بر اساس همین دلایل است که شهریوری‌ها کارمندانی ایده‌آل و آرمانی محسوب می‌شوند. شهریوری‌ها همچنین می‌توانند بسیار جاه‌طلب باشند و استانداردهایی دست نیافتنی برای خود در نظر بگیرند. به خاطر همین ویژگی‌هاست که متولدین شهریور جذبِ تصویر واقع‌گرایانه‌ای می‌شوند که این سریال از یک محل کار یا دفتر ارائه می‌دهد و بحران‌هایی که یک کارآفرین در این سریال با آن‌ها مواجه است برایشان جذاب خواهد بود.

 

مخاطب در این سریال ماجرای سئو دال میِ رویاگرا را دنبال می‌کند. فردی بدون مدرک آکادمیک که می‌خواهد استیو جابزِ کره باشد. سریال در حقیقت تلاش‌های فراوانِ سئو دال می، یک برنامه نویس به اسمِ نام دو سان و سرمایه گذاری به نام هان جی پیونگ را روایت می‌کند که قصد دارند یک استارت آپ موفق را راه‌اندازی و اداره کنند. از این توضیح چند خطی که بگذریم نویسنده این سریال به خوبی موفق می‌شود تماشاچی را در جریان بحران‌ها، مسائل و اتفاقات یک محیط کار بگذارد بدون اینکه داستان کسل کننده شود و مخاطبِ عام را پس بزند. 

 

اگر توضیح پاراگراف اول درباره خصوصیات شهریوری‌ها را بپذیریم، تک تکِ جنبه‌های این سریال مورد پسندِ متولدین این ماه است. سریالی که به خوبی روابط در یک محیط کار را کالبدشکافی می‌کند و تاثیر خصوصیات شخصیتی مختلف در موفقیت یا عدم موفقیت یک استارت‌آپ یا یک کسب و کار مدرن و نوپا را به نمایش می‌گذارد.

 

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------