آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

شائبه سودجویی «هزارپا»ی گران و اعتراض تماشاگران



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم سینمایی هزارپا

فروش بیش از ۳۷ میلیاردی فیلم «هزارپا» -که این رقم چشمگیر، چندان تطابقی با سطح کیفی آن ندارد!- پیش زمینه ای شده تا تماشاگران، امروز در مواجهه با توزیع نسخه ویدئویی اش، آن هم در دو قسمت ناراضی باشند.


عوامل دست اندرکار معتقدند چون فیلم ۲۰۵ دقیقه زمان دارد، آنرا در دو قسمت منتشر خواهند کرد. گرچه باز جای شکرش باقی است، چون ابتدا قرار بود «هزارپا» به صورت مینی سریالی پنج قسمتی وارد بازار شود که قطعاً در آن صورت، میزان نارضایتی ها بیش از الان می بود. عوامل فیلم هم احتمالاً به همین خاطر در تصمیم خود تجدید نظر کرده اند.

در واقع صرف هزینه کلی ۲۰ هزار تومان بابت فیلمی که خیلی ها قبلاً ۱۵ هزار تومان در جریان اکران برای دیدنش خرج خرید بلیت کرده بودند، اصلاً خوشایند مصرف کنندگان نیست. اقدامی که بشدت از آن بوی سودجویی به مشام می رسد. رفتاری که با توجه به کسب درآمد هنگفت سازندگان در زمان اکران، بویژه در شرایط وخیم اقتصادی این روزهای مردم به هیچ وجه گزاره قابل درکی نیست؛ حتی اگر هنوز درباره واقعی بودن این رقم ۳۷ میلیاردی اعلام شده شک و شبهه هایی وجود داشته باشد.

اما رجوع به کامنتهای مرد مردم این باره، موجی از شوخی و عصبانیت را به تصویر می کشد. یکی طعنه زده «خداروشکر خوب سود کردن، بدون عذاب وجدان بریم برای دانلود رایگان»! در بقیه کامنتها هم آمده: «مرز های پول قاپی رو از سایپا و ایران خودرو و حتی EA هم جابه جا تر کردن!»، «ولی انصافا نسبت به بقیه فیلمای کمدی چرت ایرانی خوب بود، ولیکن ایرانی جماعت تو این وضع خراب اقتصادی به دنبال بیشترین سودند»، «واقعاً این فیلم باید بشه پرفروشترین فیلم سینمای ایران؟!!» و … .

به نظر می رسد اگر این شیوه از ارائه محصولات در شبکه ویدئویی باب شود، بزودی سایر پروژه های سینمایی که در جدول فروش چند میلیارد شیرین درآمد کسب کرده اند، پا جای پای «هزارپا» بگذارند. ضمن اینکه در صورت تکرار این رفتار، بی شک انبوهی از راش های بی مصرف به اسم نسخه سریالی راه به شبکه ویدئویی خواهند یافت. بهتر است مدیران شبکه نمایش خانگی پس از گران کردن دی وی دی ها، دست کم جلوی بروز چنین رفتارهایی بایستند تا اعتماد مصرف کنندگان به این حوزه، آسیب بیشتری نبیند.

 بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------