آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

«یوروویژن» در تل‌آویو زیر سایه کمپین «بایکوت در حمایت از فلسطین»



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کمپین بایکوت

در حالی که بنرهای «یوروویژن ۲۰۱۹» در سراسر تل‌آویو برافراشته می‌شود، نشانه‌های تنش جدی میان رژیم صهیونیستی و هنرمندان عضو جنبش جهانی «بایکوت در حمایت از فلسطین» خودنمایی می‌کند.

 به گزارش مهر، وقتی اسرائیل سال گذشته به عنوان میزبان فینال موسیقی یوروویژن ۲۰۱۹انتخاب شد، این رخداد مهم که ۴۲ کشور را دربرمی‌گیرد، توسط کمپین «بایکوت، سلب و تحریم» یا BDSS به عنوان  جدیدترین هدف انتخاب شد تا روی دولت‌ها، شرکت‌ها، اجراکنندگان و آکادمی‌های حاضر در راستای منزوی کردن رژیم صهیونیستی فشار بیاورد.

 

در حالی که کارگران اسرائیلی مشغول راه انداختن صحنه‌ها و نورپردازی‌ها در کنار ساحل مدیترانه تل‌آویو هستند،  بعضی‌ها حتی این نگرانی را دارند که ممکن است هنرمندان و فعالان طرفدار بایکوت، از پخش زنده مراسم که بین روزهای چهاردهم و هجدهم ماه مه برگزار می‌شود، استفاده کنند و اعتراض خود را نشان بدهند.

 

در عین حال مسئولان این کمپین‌های اعتراضی از هنرمندان و پخش‌کنندگان خواسته‌اند از این رخداد کناره‌گیری کنند چون برگزار کردن آن در تل‌آویو مساوی با درست جلوه دادن سیاست‌های رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌های کرانه  باختری و غزه است.

 

کمپین BDS که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و تحت هدایت هدایت‌گران فلسطینی قرار دارد. این کمپین به عنوان یک جنبش جهانی برای فشار آوردن به رژیم صهیونیستی به منظور پایان دادن به اشغال مناطق فلسطینی فعالیت می‌کند.

 

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی می‌گوید تعدادی از فعالان «بایکوت» خواستار از هم پاشیده شدن اسرائیل هستند و به این ترتیب دولت صهیونیستی کمپین‌های مقابله با آن‌ها را به وجود آورده و آن‌ها را ضدیهودی یا هم‌دستان گروه‌های حماس و جنبش آزادی‌خواه فلسطین می‌خواند.

 

اما رهبران BDS اتهام‌های رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند و می‌گوید کمپین‌شان یک جنبش اعتراضی ضدخشونت است که خواستار مقابله با تمام انواع سرکوب از جمله ضدیهودیت است. آن‌ها داشتن هر گونه ارتباط با گروه‌های شبه‌نظامی را  هم رد می‌کنند.

 

در رسانه‌های اجتماعی، فعالان فلسطینی از حامیان خود خواسته‌اند در رخدادی با عنوان «یک هفته عمل مقابل یوروویژندر تل‌آویو» ملحق بشوند. آن‌ها می‌گویند این کار شامل «اعمال اعتراضی بلند، واضح و غیرخشن» خواهد بود.

 

رژیم صهیونیستی می‌گوید فعالان BDS از ۲۳۲ اکانت جعلی توییتری از جمله بات و ترول استفاده کرده تا «رفتار غیرحقیقی سازمان‌دهی‌شده» برای افزایش مقابله با این رخداد شکل دهد. اما BDS این اتهام‌ها را «دروغ‌های پروپاگاندا»خوانده که هدفش مخفی کردن جرایم جنگی علیه فلسطینی‌ها و سیستم اشغال نظامی چند دهه‌ای است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------