آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بازیگران زن هالیوودی که سخت‎ترین تمرینات ورزشی را برای نقش خود داشتند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

چقدر زمان می برد تا یک بازیگر زن بتواند خود را برای نقش دشواری آماده کند که ایفای آن نیازمند قدرت بدنی یک ورزشکار است؟ طبق صحبت هایی که ستاره های زن هالیوودی در مصاحبه های خود داشته اند، ۵ تا ۶ بار تمرینِ ۴ تا ۶ ساعته در هفته برای بازیگری که باید نقش یک سرباز یا جنگجو را ایفا کند، برنامه ای کاملاً معمول و عادی محسوب می شود. بعضی بازیگران هم باید روی توده ی عضلانی خود کار کنند، مثلاً تسا تامپسون برای یکی از نقش هایش مجبور شد حدود ۷ کیلوگرم وزن اضافه کند.

 

در ادامه به بازیگران زن هالیوودی ای می پردازیم که برای ایفای نقش جنگجویان، تحت سخت ترین تمرینات ورزشی قرار گرفتند.

 

۱- امیلی بلانت- لبه فردا (Edge of Tomorrow)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

اصلی ترین هدفی که در تمرینات ورزشی بلانت دنبال می شد، بالا بردن قدرت بدنی، استقامت و انعطاف پذیری مفصل های او بود. او باید یک لباس زرهی ۲۹ کیلوگرمی به تن می کرد، درون آن جلوی دوربین بازی می کرد و سعی می کرد که صدمه نبیند. بلانت در مصاحبه ای گفته: «من تا جایی که می تونستم تمرین کردم و خودمو آماده کردم ولی روز اول که رفتم سر کار، وقتی اون لباس رو پوشیدم، فقط به این فکر می کردم که خدایا الانه که بزنم زیر گریه.»

 

۲- آلیشیا ویکندر- مهاجم مقبره (Tomb Raider)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

ویکندر برای آنکه بتواند قبل از شروع فیلمبرداری به اندام مورد نظر برای نقشش، «لارا کرافت»، دست پیدا کند، ۷ ماه تحت تمرین قرار گرفت. مربی ویکندر برنامه ی ورزشی ویژه ای برای او تعیین کرد تا آمادگی بدنی یک ورزشکار حرفه ای را پیدا کند. با شروع تمرینات، عملکرد ویکندر باعث تعجب مربی اش شد. نظم و انضباطی که از دوران آموزش در مدرسه ی باله در ویکندر شکل گرفته بود به او کمک کرد بتواند برنامه ی سخت ورزشی اش را تحمل کند. این تمرینات شامل ۶ بار در هفته وزنه زدن، ۲ تا ۳ بار کوهنوردی و ۴ بار در هفته تمرینات بوکس می شد.

 

۳- زویی سالدانا– فراتر از پیشتازان فضا (Star Trek Beyond)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

سالدانا در دسامبر ۲۰۱۴ صاحب یک دو قلو شد و مجبور شد خیلی زود خود را برای بازی در فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» آماده کند. این بازیگر تقریباً تمام سال ۲۰۱۵ را مشغول کار بر روی اندامش بود. چون سالدانا از تمرین با تردمیل خوشش نمی آید، مربی اش برنامه ی ورزشی ای برای او طراحی کرد که شامل رقص و بوکس می شد.

 

بعد از ۹ ماه تلاش و تمرینات سخت، سالدانا موفق شد لباس مخصوص نقشش، «گامورا»، را به تن کند. سالدانا که از این موضوع بسیار خوشحال بود، در اینباره گفت: «این عین حقیقته، مامانای دنیا، اگه من تونستم، شما هم میتونین.»

 

۴- بری لارسون- کاپیتان مارول (Captain Marvel)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

لارسون در حقیقت چندان از ورزش در باشگاه خوشش نمی آمد و بیشتر روی ذهنش کار کرد تا بدنش. او برای آنکه بتواند به اندام یک ابرقهرمان دست پیدا کند، با یک مربی کار کشته ۵ بار در هفته، به مدت ۹ ماه، تمرین کرد و به مرور قوی تر و قوی تر شد. هر جلسه ی تمرین او ۴ ساعت زمان می برد.

 

۵- گل گدوت- زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

گدوت که در زمان بازی در فیلم «سریع و خشن» (fast and the Furious) اندام باریکی داشت برای بازی در نقش «دایانا پرینس» در فیلم «زن شگفت انگیز» مجبور شد تغییرات جدی ای در اندام خود ایجاد کند. تمرینات ورزشی گدوت از ۶ ماه قبل از شروع فیلمبرداری فیلم آغاز شد و هر روز به مدت ۶ ساعت انجام می شد. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «۲ ساعت تو باشگاه ورزش می کردم، ۲ ساعت تمرین کورئوگرافی مبارزه می کردم و ۲ ساعت هم اسب سواری می کردم، که خیلی سخت بود.»

 

۶- شارلیز ترون- بلوند اتمی (Atomic Blonde)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

ترون به قدری در نقش مأمور اِم آی سیکس عالی ظاهر شد که در جریان جلسات تمرین، تغییراتی در فیلمنامه ی فیلم «بلوند اتمی» داده شد، چون سازندگان فیلم متوجه شدند به لطف توانایی های ترون می توانند سکانس های مبارزه ی فیلم را پیچیده تر و سخت تر طراحی کنند. تا قبل از آن، عوامل فیلم خود را آماده کرده بودند که تا جایی که لازم باشد سکانس ها را تکرار کنند و در نهایت همه ی برداشت های ناموفق را حذف کنند. اما وقتی دیدند که ترون خیلی سریع حرکات رزمی را یاد می گیرد، برنامه ی خود را تغییر دادند. ترون توانست ۲۰ حرکت رزمی را بدون اینکه حتی نیازی به تکرار برداشت شود، انجام دهد.

 

گرچه این فیلم بدلکار هم داشت، اما ۹۸ درصد صحنه هایی که برای بدلکاران در نظر گرفته شده بود را خود ترون بازی کرد، به استثنای صحنه هایی که باید از روی پله ها سقوط می کرد یا از ارتفاعی می پرید.

 

۷- دیزی ریدلی- جنگ ستارگان (Star Wars)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

ریدلی با نقش «ری» در فیلم «جنگ ستارگان» به شهرت رسید؛ او تا پیش از آن، فقط چند باری در سریال های تلویزیونی و فیلم های کوتاه حضور پیدا کرده بود. او برای آنکه بتواند به اندام یک مبارز دست پیدا کند، ۵ بار در هفته و هر بار ۵ ساعت تمرین می کرد. برنامه ی ورزشی او شامل کوهنوردی، کیک بوکسینگ و وزنه زدن می شد. قبل از فیلم «جنگ ستارگان»، ریدلی هرگز هیچ کدام این ورزش ها را انجام نداده بود.

 

۸- تسا تامپسون- ثور: راگنراک (Thor: Ragnarok)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

تامپسون برای آنکه به یک والکری تمام عیار تبدیل شود، مجبور شد با ۶ بار تمرین در هفته، توده ی عضلانی بدنش را بیشتر و حدود ۷ کیلوگرم وزن اضافه کند. مربی تامپسون حتی برنامه ی غذایی آشپزها را کنترل می کرد تا مطمئن شود او غذای مناسبش را می خورد. تامپسون باید به اندازه ی کافی سبزیجات و مواد غذایی کربوهیدرات دار می خورد و مقدار متعادلی پروتئین دریافت می کرد.

 

۹- مارگوت رابی- من تونیا هستم (I, Tonya)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگران زن هالیوودی

 

رابی خود همیشه اندام متناسبی داشته اما او برای بازی در نقش یک اسکیت باز نمایشی، مجبور شد تحت یکی از سخت ترین تمرینات زندگی اش قرار گیرد. رابی چندین و چند ماه، ۵ بار در هفته و هر بار ۴ ساعت تمرین می کرد. او باید در این تمرینات توده ی عضلانی خود را افزایش می داد و در کنار یک کورئوگرافر حرفه ای، اسکی روی یخ را یاد می گرفت.

 

 منبع:روزیاتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------