چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی



چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی

اگر تا پیش از این چهره های سرشناس از حضور رسمی در شبکه های اجتماعی دوری می کردند، پس از تحلیف دولت جدید در 24 مرداد ماه گذشته این تابو شکسته شده است. اولین گام حضور رسمی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بود که در فیس بود که صفحه رسمی اش را راه اندازی کرد. آقای وزیر در توضیح نوشته بود:«این صفحه را به کمک فرزندانم مدیریت می کنم.»

اگر تا پیش از این چهره های سرشناس از حضور رسمی در شبکه های اجتماعی دوری می کردند، پس از تحلیف دولت جدید در 24 مرداد ماه گذشته این تابو شکسته شده است. اولین گام حضور رسمی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بود که در فیس بودک صفحه رسمی اش را راه اندازی کرد. آقای وزیر در توضیح نوشته بود:«این صفحه را به کمک فرزندانم مدیریت می کنم.»

 

صفحه رسمی ظریف در کمتر از یک ماه به 120 هزار لایک رسید. وزیر امور خارجه ایران با وجود  مشغولیت های زیادی که به خاطر بحث جنگ در سوریه دارد اما آنقدر در این صفحه فعال است که گاهی به کامنت کاربران پاسخ می دهد و حتی در یکی دو استتوس از مردم خواسته نظرشان را درباره جنگ در سوریه بنویسند.

 

فرهاد مجیدی, شبکه های اجتماعی , فیس بوک

 

پشت سر آقای ظریف، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم صفحه ای را در فیس بوک به نام خودش باز کرد. حالا در این فضا که همه منتظر هستند دیگر اعضای کابینه رئیس جمهور حسن روحانی هم پا به فیس بوک بگذارند، چهره های سرشناس غیرسیاسی هم راحت تر در شبکه های اجتماعی عضو می شوند.

 

غیبت گزارشگران و مجریان ورزشی
مجریان و گزارشگران تلویزیونی از کم کارترین چهره های ورزشی در شبکه های اجتماعی هستند. عادل فردوسی پور با وجود اینکه زمان زیادی از وقتش را در اینترنت می گذراند، هیچ صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد. با وجود این کافی است نام فردوسی پور را به فارسی و انگلیسی در فیس بوک سرچ کنید تا متوجه شوید چقدر صفحه جعلی از او وجود دارد.

 

غیر از سرهنگ علیفر که احتمالا رابطه اش با دنیای مجازی مانند رابطه اش با دفاع خطی است، پیمان یوسفی هم چندان اهل عضویت در شبکه های اجتماعی نیست. مزدک میرزایی هم هیچ صفحه این ندارد. تنها گزارشگر فعال جواد خیابانی است که تا چند ماه پیش با نام مستعار در فیس بوک بود و حالا با نام خودش.

 

البته یکی از دلایل این کم کاری گزارشگران در شبکه های اجتماعی، نظارت مدیران صدا و سیما روی آنهاست. ظاهرا این نظارت تنها محدود به گزارشگران ورزشی نیست و دیگر مجریان صدا و سیما هم نمی توانند بدون نگرانی از عواقب احتمالی، صفحه ای د ر شبکه های اجتماعی داشته باشند.

 

قصه مازیار ناظمی اما متفاوت از همه گزارشگران و مجریان صدا و سیماست. وبلاگ او پس از سال ها هنوز منبع خبری بسیاری از روزنامه هاست. صفحه منتسب به او در فیس بوک هم فعالیت چشمگیری دارد.

 

فرهاد مجیدی, شبکه های اجتماعی , فیس بوک

 

خلعت مرد کری خوانی!
محمدرضا خلعتبری یکی از فوتبالیست هایی است که به خوبی از فیس بوک برای ارتباط خبری با هوادارانش استفاده می کند. او در صفحه شخصی خود روزانه یکی دو استتوس می گذارد و از آخرین وضعیت خود خبر می دهد. گاهی کری می خواند و گاهی دیگر به کامنت هواداران جواب می دهد.

 

یکی از داغ ترین کری خوانی های او در هفته گذشته در صفحه فیس بوکش اتفاق افتاد روزی که نوشت: «شماره پیراهن 99 را بر تن نخواهم کرد. به احتمال 99 درصد شماره 66 را در اولین بازی بر تن می کنم. اولین بازی من دربی خواهد بود.» این کری خوانی برای استقلالی ها روز بعد تیتر چند روزنامه ورزشی شد.

 

بازار داغ صفحات جعلی
نام مهدی مهدوی کیا را در فیس بوک جستجو کنید، بیش از 10 صفحه مقابل شما باز می شود. صفحاتی که ادمین هر یک ادعا دارد، مهدی مهدوی کیاست. اتفاق مشابهی می افتد وقتی نام علی کریمی را سرچ کنید. در صورت جستجوی نام مهدی رحمتی هم نمی توانید مطمئن شوید که کدام صفحه برای اوست. حتی کمک یکی از دوستان رسانه ای این چهره هم نتوانست کاری کند که صفحات هواداری ستاره ها سر و سامان پیدا کند.

 

مشکل اصلی آنها صفحات جعلی است که با نامشان ساخته شده و بعضی از آنها بیش از 100 هزار لایک دارد. به همین دلیل حتی اگر صفحه ای از سوی این ستاره ها هم مدیریت شود چندان دیده نمی شود.

 

هادی مهدوی کیا چند ماهی وقت گذاشته تا صفحه ای به نام برادرش مهدی مهدوی کیا را مدیریت کند. او پس از این مدت توانسته تعداد لایک های صفحه را به 3 هزار نفر برساند. این درحالی است که مهدی مهدوی کیا یک صفحه جعلی با 90 هزار لایک دارد.

 

سرمربی های فعال در فیس بوک
سرمربیان مشهور فوتبال کمتر تمایلی به مدیریت صفحه شخصی در فیس بوک دارند. امیر قلعه نویی برخلاف پسرش هوتن اصلا در شبکه های اجتماعی فعال نیست. علی دایی هم در فیس بوک غیبت دارد و جای خالی او را دو برادرش حسن و محمدپر می کنند.

 

اگر صفحه حسن دایی را در فیس بوک جستجو کنید می بینید او به عنوان برادرش برای همه کری می خواند و حتی گاهی در کامنت ها، دیالوگش با دیگر کاربران به جر و بحث تند می کشد.

 

از آن سو یحیی گل محمدی سرمربی فصل گذشته پرسپولیس صفحه فیس بوک فعالی دارد. البته مشخص نیست که او خودش صفحه را آپدیت می کند یا این کار را به پسرش امیرحسین سپرده است.

 

جلال طالبی سرمربی سال های دور تیم ملی ایران که دیگر مدت زیادی است در فوتبال ایران فعالیت ندارد، در فیس بوک صفحه شخصی دارد و بیشتر اوقات شبانه چراغ چت او روشن است.

 

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال که در بیرمنگام انگلستان یک مدرسه فوتبال را مدیریت می کند هم در فیس بوک فعال است. او هفته به هفته لیگ برتر ایران را آنالیز می کند و در صفحه شخصی اش می گذارد.البته بعضی از سرمربیان لیگ برتری برای کنترل بازیکنان تیمشان بعضی وقت ها مجبور می شوند به رفقا بسپارند که شب مسابقه در لیگ، گشتی در فیس بزنند. گاهی این گشت زنی های شبانه به کشف این منجر می شود که ستاره های تیم تا نیمه های شب بیدار هستند و چراغ چتشان روشن است.

 

در اینستاگرام چه خبر است؟
غیر از فیس بوک، چهره های ورزشی به یک شبکه اجتماعی دیگر هم روی خوش نشان داده اند. اینستاگرام که این روزها بین کاربران ایرانی به شبکه محبوبی تبدیل شده، بین ورزشی ها هم مشتریان زیادی دارد.

 

کافی است نام ورزشکاران و هنرمندان را در این شبکه اجتماعی سرچ کنید تا متوجه شوید چه استقبالی از این شبکه اجتماعی عکس محور شده است.

 

فرهاد مجیدی, شبکه های اجتماعی , فیس بوک

 

سلبریتی های آیفون و اندروید به دست، عکس می گیرند و در اینستاگرام با دوستانشان به اشتراک می گذارند. البته به خاطر گسترش کمتر این شبکه اجتماعی بین مردم چهره های سرشناس فعلا راحت تر در این شبکه حضور دارند و در آن از زندگی شخصی شان عکس آپلود می کنند.

 

البته حاشیه در اینستاگرام دست از فوتبالیست ها برنمی دارد. اگر صفحه این دوستان را follow کنید متوجه می شوید که بعضی از آنها تازه ساعت 2، 3 نیمه شب آنلاین می شوند، عکس آپلود می کنند و گاهی دیگران را به چت هم دعوت می کنند.

 

نام بازیکن

نام کاربری

فرهاد مجیدی

farhadddddddd

حنیف عمران زاده

Hanif555

امیر عابدزاده

Abetzadeh22

علیرضا نیکبخت

aliniknik

امیرحسین صادقی

Sadeghi1360

آرش برهانی

Arashb9

ارسلان کاظمی

kazemiworld

آرن داودی

arendavoudi

هاتدی عقیلی

Hadiaghily5

حامد حدادی

Hamedhaddadi

حسین ماهینی

Hossein_mahini

جواد نکونام

Nekounam6

جواد کاظمیان

javadkazemian

مهدی رحمتی

Mehdi002

محسن بنگر

Mohsenbengar6

محمدرضا خلعتبری

Mohamadreza9

احسان حدادی

ehsanhadadi

امیرحسین فشنگچی

amirhoseinfeshangchi

حمید علی عسگری

hamidaliasgari

یعقوب کریمی

yaghoobkarmi

 

 بررسی پرهوادارترین چهره های ورزشی دنیا در فیس بوک
کریس 60 میلیونی!
مشکلاتی که چهره های سرشناس ایرانی برای مدیریت صفحه شخصی شان در فیس بوک دارند، برای چهره های سرشناس دنیا وجود ندارد. برای مشهورترین ورزشکاران دنیا هم تنها یک پیج به نامشان در فیس بوک ثبت شده. سلبریتی ها این حق را دارند که در صورت ثبت پیج های مشابه به دادگاه شکایت کنند تا آن صفحه بسته شود. بناراین تمام ستاره ها تنها یک صفحه فیس بوک دارند و البته در کنار آن هوادارانشان می توانند صفحات هواداری را با نام های دیگر اداره کنند.

 

فرهاد مجیدی, شبکه های اجتماعی , فیس بوک

 

بیشترین لایک برای یک صفحه فیس بوک، برای «امینم» است. رپری که 75 میلیون لایک دارد. بین ورزشکاران هم کریس رونالدو با 60 میلیون هوادار صدرنشین است. البته این را باید اضافه کرد که صفحه فیس بوک کریس رونالد 5 سالی است از سوی او مدیریت می شود و لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا کمتر از دو سالی می شود صفحه رسمی فیس بوک دارد. او در این دو سال توانسته 47 میلیون هوادار جذب کند. در جدول زیر پرطرفدارترین ستاره های دنیای ورزش را در فیس بوک و توئیتر می بینید.

 

نام

هوادار در فیس بوک

فالوئر در توئیتر

مجموع

کریس رونالدو

60.023.686

20.897.052

80.920.738

لیونل مسی

47.746.689

-

47.746.689

دیوید بکام

28.903.307

-

28.903.307

مایکل جردن - بسکتبال

23.793.068

-

23.793.068

کاکا

23.331.186

16.566.142

39.897.328

کوبی برایان - بسکتبال

16.629.139

3.356.152

19.985.291

جان سینا - کشتی کج

15.111.570

514.919

20.259.489

اندرس اینستا

14.181.559

6.809.846

20.991.405

راجر فدرر

13.265.403

743.149

14.008.552

نیمار

13.151.144

8.196.680

21.347.824

 

منبع:bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------