آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

خاطره نگاری مسعود ده نمکی از علاقه اش به «صبح جمعه با شما»!



مسعود ده نمکی,ده نمکی,فیلم رسوایی,فیلم سینمایی رسوایی

 مسعود ده نمکی کارگردان امروزی و روزنامه نگار دیروزی این روزها درگیر مراحل فنی آخرین ساخته اش «رسوایی» است. ده نمکی هر از گاه مطالبی را در وبلاگش منتشر می کند که خواندن آنها برای مخاطبان جالب است؛ جالب از این حیث که ده نمکی می کوشد در این نوع خاطره نگاریها بدون کمترین سانسوری آنچه را که دیده روایت کند. از جمله مطالب وبلاگ ده نمکی خاطره نگاری او درباره علاقه اش به برنامه «صبح جمعه با شما» است؛ برنامه ای که مدتها از رادیو سراسری ایران پخش شده و مخاطبان فراوانی هم داشت. متن کامل خاطره نگاری ده نمکی از این برنامه را در ادامه می خوانید:

شب های نگهبانی ساعت شب نما دار خیلی به داد آدم می رسه تا گذشت دقیقه ها رو بهتر دنبال کنه.خلیل هم یکی از اون ساعت ها داشت .چند با ر که پشت سر هم ازش ساعت رو می پرسیدم کلافه می شد و می گفت مگه ساعت خوندن رو بلد نیستی؟

من هم به شوخی گفتم : نه!

دروغ الکی ما هم گرفت و اون بنده خدا هم یکی دو ماهی سر کار رفت و به من ساعت یاد می داد. عقربه کوچیکه و عقربه بزرگه و از اینجور حرفها!!

تا اون شب که تیر خورد ساعت رو از دستش باز کردم تا اگه خودش نمی تونه با ما عملیات بیاد ساعتش در خدمت اسلام و رزمنده ها باشه!

یواش یواش تعطیلات نوروزی هم داشت تموم می شد و به سیزده بدر می رسیدیم. رادیو برنامه های شاد داشت و یکی از این برنامه ها «صبح جمعه با شما» بود. برخورد بچه ها با این برنامه جالب بود. بعضی ها ابدا به این جور برنامه ها گوش نمی دادند چون فکر می کردند آهنگهاش جلفه و یا اینکه می گفتند یه آدم عاقل وقتش رو با شنیدن جوک و سرگرمی تلف نمی کنه و بیشتر به مطالعه و درس مشغول می شدند. بعضی هام که درجه تقواشون پایین تر بود حرفهای نوذری را گوش می دادند و موقع پخش آهنگ صدای رادیو را کم می کردند.بعضی ها هم مثل من مشکل داشتند و از دم برنامه رو گوش می دادند!

بعد از سیزده بدر اتوبوس ها دوباره به خط شدند تا عازم منطقه عملیلتی بشیم.اسم شلمچه هم وحشت آور بود چه برسه به این که قبلا اونجا بوده باشی و آتیش جهنمی بعثی ها رو دیده باشی!... /  شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------