آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

فاطمه گودرزی: عاشق خریدهای عیدم!



آرام، متین و باوقار. . . اینها خصوصیات اخلاقی و رفتاری فاطمه گودرزی است كه نه تنها در زندگی شخصی بلكه در كارهای حرفه‌ای خود نیز همواره این خصوصیات را داشته و دارد.

او كه یكی از باتجربه‌های عرصه هنر است، سال‌هاست كه بدون حاشیه و با قدرت به كار خود ادامه می‌دهد. دخترش، آوا نیز این روزها وارد وادی هنر شده است تا دنباله‌رو مادرش در این عرصه باشد. عید نوروز بهانه‌ای شد تا در كنار این مادر و دختر هنرمند باشیم و درباره بهار با آنها سر سفره هفت‌سین ایده‌آل همكلام شویم.

حس تازه شدن همراه دلشوره
فاطمه گودرزی درباره عید می گوی؛ عید همیشه یك حس خوب تازه شدن به من می‌دهد  که با یك حس دلشوره همراه است. ما هنرمندان معمولا خیلی اهل برنامه‌ریزی نیستیم و در لحظه تصمیم می‌گیریم كه حالا باید چكار كنیم چون شغل ما طوری است كه ممكن است هر لحظه به سر كار برویم و یا قراردادی داشته باشیم كه تا عید و یا بعد از عید ادامه پیدا كند؛ به همین خاطر اكثر اوقات تا روز عید بلاتكلیف هستیم و این باعث می‌شود كه این دلشوره به وجود بیاید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,تصاویر فاطمه گودرزی

 
اسفند و شروع هوای عید
معمولا از اسفند حال و هوای عید شروع می‌شود. اما دلشوره آماده بودن برای عید همیشه همراه من است؛ مثلا اینكه خانه آماده و تمیز باشد یا وسایل عید مهیا باشد و... از آنجاكه مشغله من نسبت به یك خانم خانه‌دار بیشتر است این نگرانی همیشه همراه من است.

بچه‌ها و عیدهای شخصی!
بچه‌ها كه دیگر برنامه زندگی خودشان را دارند، شاید مراسمی و یا سفری در برنامه‌شان باشد و من برنامه دیگری برای خودم داشته باشم. ولی اكثر اوقات كه پیش بیاید با همدیگر هستیم و در كنار هم ایام عید را سپری می‌كنیم.

عیدهای قدیمی و جدید
امروزه در تعطیلات عید، بیشتر مردم برنامه سفر- مخصوصا به طبیعت- را در برنامه خود دارند و كمتر فرصتی برای دید و بازدید به وجود می‌آید. در گذشته‌های دور این امكان سفر آنچنان وجود نداشت و حتما دید و بازدیدها در اولویت بودند. حتی دید و بازدیدهای آن زمان نسبت به امروز حس و حال خاصی داشت. آن زمان همیشه روز اول برای بازدید از اقوام بزرگ خانواده در نظر گرفته می‌شد و بعد باقی اقوام. . . قبلا روزهای بیشتری را به دید و بازدید از اقوام می‌گذراندیم ولی امروزه این امر كمتر رخ می‌دهد. امروزه به خاطر شرایط همه به دنبال فرار از سروصدا و یافتن آرامش هستیم. دوست داریم در تعطیلات فقط استراحت كنیم، به خصوص در شرایط امروز تهران.

تبریك حضوری و پیامكی
معمولا به دوستان با فرستادن پیامك عید را تبریك می‌گویم چون زمان کافی برای تبریك حضوری ندارم و آن عزیزان نیز با فرستادن پیامك عید را تبریك می‌گویند ولی برای اقوام و فامیل تا آنجاكه زمان داشته باشم حضوری عید را تبریك می‌گویم.

عاشق خریدهای عیدانه
من عاشق خرید كردن هستم. خرید عید هم كه جای خود دارد. حتی شده كه با بچه‌ها به خرید برویم و من برای خودم خیلی خرید نكنم ولی همین كه بچه‌ها خرید می‌كنند سر ذوق می‌آیم. خرید كردن روحیه آدم را خیلی عوض می‌كند.

حضور آوا در عرصه هنر
آوا در آینده وارد عرصه هنر می‌شود. او زیر نظر خانم مهتاب نصیرپور و آقای یعقوبی تعلیم می‌بیند. چند وقت پیش هم یك نمایشنامه‌خوانی زیر نظر آقای یعقوبی داشت. جالب است بدانید كه آوا تجربه همبازی شدن با من را دارد، زمانی‌كه سه سالش بود در فیلم «آرزوی بزرگ» بازی داشت. البته رشته آوا هم بازیگری است.

آوا گنجی: عید و تولدم همزمان است.

عیدهای قدیمی و جدید
آوا: شرایط زندگی امروزه باعث ایجاد این تفاوت شده است. زمان بچگی همه اعضای خانواده در كنار هم بودند و مناسبت‌ها را همه كنار هم به خوشی می‌گذراندیم. ولی به مرور هركسی سر زندگی خودش رفت، درگیر مسائل زندگی شخصی خود شد و این جمع پخش شد.

عیدهایی كه مادرم سركار بود!
آوا: من از زمانی‌كه به یاد دارم مادرم مشغول كار بود و هیچ‌وقت كارش زمان و مكان مشخصی نداشت. یك كار تاریخی طولانی به اسم «شیخ‌بهایی» بود كه مادر را عید و ایام عید ندیدیم. از آنجاكه این امر از ابتدا در زندگی ما بود به قول معروف دیگر عادت كرده‌ایم.

ماجرای بهار و تولد من
آوا: به نظر من وجود عید نوروز در فصل بهار آن را خاص و بهترین فصل کرده است، مخصوصا كه تولد من هم در ایام عید است. واقعا سرزندگی را در طبیعت می‌بینم. البته من عادت كرده‌ام كه عید و تولدم همزمان باشند.

وقتی مادرم را می‌بینم. . .
آوا: نسبت به زمان بچگی وقتی مادرم را در فیلم‌ها می‌بینیم حس خیلی متفاوتی دارم. در بچگی تفكرات عجیب و غریبی در مورد بازیگرها داشتم؛ مثلا اینكه فكر می‌كردم همه بازیگرها به صورتشان ماسك می‌زنند و با خودم فكر می‌كردم چرا مامان من این كار را نمی‌كند. ولی در كل از دیدن فیلم‌هایش لذت می‌برم.

خیز برای كارگردانی
سالی كه گذشت برای من چندان خوب نبود. خودم تصادف كردم و دو بار دست پسرم شكست. امیدوارم سال جدید برای همه پر از سلامتی باشد. در سال جدید دهمین كار تئاتری‌ام را كارگردانی خواهم كرد و منتظر پیشنهاد‌های خوب بازیگری خواهم ماند. دوست دارم فیلم كوتاه و پس از آن فیلم بلند كارگردانی كنم. البته این مورد آخر بیشتر آرزو بود تا یك برنامه برای سال نو. (می‌خندد) 

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------