آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

اهالی مطبوعات نظاره گر تمرین سیمرغ با



 

 

اهالی مطبوعات نظاره گر تمرین سیمرغ با صدای شجریان می شوند

 

اهالی مطبوعات نظاره گر تمرین سیمرغ با صدای شجریان می شوند. یك روز از تمرین پروژه موسیقایی سیمرغ كاری از حمید متبسم به خوانندگی همایون شجریان به اهالی مطبوعات اختصاص دارد.


یك روز از تمرینات اجرای پروژه موسیقایی سیمرغ به اهالی مطبوعات اختصاص دارد.

پروژه سیمرغ به رهبری محمدرضا درویشی و خوانندگی همایون شجریان بعداز تمرینات فراوان و جدی، یك روز كاری خود، پنج شنبه همین هفته(۳۱ تیر) ساعت ۱۹ در تالار رودكی، در تمرین با گروه را به اهالی هنر و مطبوعات اختصاص داده است.

پروژه سیمرغ اثری از حمید متبسم است كه توسط اركستر بزرگ سازهای ملی به رهبری محمدرضا درویشی و خوانندگی همایون شجریان این روزها در حال تمرین و آماده سازی است كه قرار است اولین اجرای خود را ۳۱ تیر در تالار رودكی برای اهالی هنر و مطبوعات در تالار رودكی برگزار كند.

دستمایه قطعه «سیمرغ» داستان زندگی زال است كه فردوسی در این داستان نه تنها به حماسه پهلوانی ها پرداخته بلكه به نكات ظریف و راهنمای زندگی انسان مانند سرنوشت، گذشت و عشق نیز اشاره كرده است و تاكید «سیمرغ» نیز درست بر این دغدغه هاست و در واقع همین جاست كه «سیمرغ» به عنوان یك قطعه موسیقی راهش را از دیگر آثار موسیقی آوازی ایران و دیگر آثار خود من نیز جدا می كند..../ خبرگزارى ايلنا

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------