جوایز گویا برندگانش را شناخت/ اسکار اسپانیا به «دختران» رسید



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در مراسم اهدای جوایز گویا ۲۰۲۱ فیلم «دختران» ساخته پیلار پالومرو به عنوان بهترین فیلم اسپانیایی زبان برنده جایزه گویا شد. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «دختران» ساخته پیلار پالومرو درباره مسایل نسلی از دختران اسپانیایی که امروز باید چهل و چند ساله باشند جوایز سی‌و پنجمین دوره جوایز گویا را از آن خود کرد.

 

در مراسمی که شب پیش به میزبانی آنتونیو باندراس برگزار شد این فیلم موفق شد تا جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان جدید، فیلمنامه اوریجینال و فیلمبرداری را از آن خود کند.

 

جایزه بهترین کارگردانی به سالوادور کالوو برای درام سه قسمتی «آدو» رسید. این فیلم که داستانش در آفریقا می‌گذرد سال پیش پرفروش‌ترین فیلم اسپانیا بود و ۷.۶ میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

 

ماریو کاساس نیز به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «شما نمی‌کشید» انتخاب شد و پاتریشیا لوپز آرنائز برای بازی در «آن گم شده» جایزه بهترین بازیگر زن را برد. او در نقش مادری بازی کرد که در جستجوی دختر نوجوانش است که گم شده است.

 

مراسم اهدای جوایز گویا در مراسمی مجازی بدون حضور هیچ مهمانی برگزار و به صورت مستقیم از تلویزیون و سایت هم پخش شد.

 

چهره‌های مشهوری از سینمای اسپانیا از پدور آلمادوار تا پنه لوپه کروز و آلخاندرو آمنه‌بار از این مراسم حمایت کردند و یادآوری کردند که سینما باید از مردم حمایت کند. رابرت دنیرو، آل پاچینو، داستین هافمن، هلن میرن، شارلیز ترون، ایزابل هوپر، مونیکا بلوچی، سلما هایک، سیلوستر استالونه، بنسیو دل تورو، اما تامپسون، ریکاردو دارین و لورا درن نیز دیگر چهره‌هایی بودند که از برگزاری مراسم به این شکل پشتیبانی خود را اعلام کردند.

 

دانیلا کاخیاس به عنوان نخستین زنی که تاکنون جایزه فیلمبرداری گویا را دریافت می‌کند، این جایزه را برای فیلمبرداری «دختران» گرفت.

 

جایزه گویا افتخاری ۲۰۲۱ نیز به آنجلا مولینا از بازیگران آخرین فیلم لوییس بونوئل یعنی «میل مبهم هوس» اهدا شد.

 

«سال کشف» ساخته لوییس لوپز کاراسکو به عنوان بهترین مستند سال انتخاب شد و جایزه بهترین مستند کوتاه نیز به مابل لوزانو برای «بیوگرافی جسد یک زن» رسید.

 

ناتالی پوزا برای «عروسی رزا» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل انتخاب شد و آلبرتو سان خوان برای «سانتی مانتال» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به خانه برد.

 

جایزه بهترین فیملنامه اقتباسی نیز به دیوید پرز سانودو و مارینا پرز پولیدو برای «آن» رسید. «پدر» ساخته فلورین زلر از بریتانیا هم جایزه بهترین فیلم اروپایی سال را از آن خود کرد.

 

در طول مراسم نامزدها از منزل خود و توسط ویدیو زوم شاهد اجرای مراسم بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------