طرح "یارانه بنزین برای همه" در کیش کلید خورد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در یک نشست خبری از اجرایی شدن طرح "یارانه بنزین برای همه" خبر داد.

حسین شمسیان راد امشب (اول اسفندماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح این طرح گفت: براساس طرح بنزین برای همه ۲۰ لیتر بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت و هم اکنون کارت های بانکی تمام سرپرستان خانوار که دارای کارت کیشوندی معتبر هستند به تعداد اعضای خانواده هر نفر ۲۰ لیتر شارژ شده است. در صورتی که سرپرست خانواده دارای خودرو باشد سهمیه ۶۰ لیتر بنزین کشوری به آن تعلق گرفته ولی از سهمیه کل خانوار کم خواهد شد. به عنوان مثال یک خانواده ۵ نفره، ۶۰ لیتر سهمیه را در کارت بنزین و ۴۰ لیتر را در کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

 

شمسیان راد گفت: برای دریافت سوخت، پس از کشیدن کارت بانکی در محل جایگاه با وارد کردن چهار رقم آخر کدملی صاحب کارت و میزان سهمیه یارانه‌ای و آزاد اختصاص یافته مشخص می‌شود.

 

وی گفت: شخص پس از مشخص شدن میزان سهمیه سوخت گیری می‌کند و کارت بانکی را مجدد می‌کشد و پس از وارد کردن رمز کارت پرداخت انجام می‌شود. قابل توجه اینکه با هر کارت بانکی به نام سرپرست خانوار می توان در پمپ بنزین از سهمیه استفاده کرد و این سهمیه در تمام کارت های بانکی سرپرست خانوار اعمال شده است.

 

کیشوندان می توانند با شماره گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود با خبر شوند. همچنین تلفن گویا ۰۷۶۴۴۱۴ برای رفع مشکلات احتمالی کیشوندان در این طرح فعال خواهد بود. همچنین از طریق سامانه www.benzineman.ir  امکان فروش سهمیه و یا انتقال به یک کد ملی دیگر امکان پذیر خواهد بود. 

 

وی گفت: هم اکنون بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت ماهانه اختصاص داده می‌شود و در حدود  ۵۴ درصد از مردم هیچ نوع کارت سوختی ندارند و عملا بخش زیادی از مردم از یارانه اختصاص یافته به بنزین بی بهره هستند. ولی با اجرای این طرح خانواده های فاقد خودرو نیز از یارانه بنزین برخوردار خواهند شد و این به عدالت اجتماعی نزدیک تر است.

 

شمسیان راد افزود : با مطرح شدن این طرح همه نگران بودند که نرخ بنزین افزایش خواهد یافت که این موضوع نه امسال و نه در بودجه سال آینده رخ نخواهد داد و نرخ بنزین آزاد کماکان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

وی گفت: خودروهای عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودروهایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده اند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه چرا این طرح در جزیره کیش آزمایشی اجرا می شود، گفت: فرهنگ پذیر بودن و درک بالای ساکنان جزیره کیش یکی از مهمترین علت های اجرای این طرح در جزیره کیش است.

 

وی با اشاره به تاخیر در اجرای این طرح، گفت: علت ابهام و توقف این طرح این بود که ما اعتقاد و اصرار داریم در این دولت کار بدون روند کارشناسی و خلق الساعه نباشد و حال مردم بر اثر اجرای آن بد نشود.

 

شمسیان راد گفت: بارها زیرساخت‌های اجرای این طرح در جزیره کیش بررسی شده است و در جایگاه‌های کیش زیرساخت‌ها برای اجرای طرح نصب شده و آزمایش های لازم نیز انجام گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------