استخراج بیت کوین | راهنمای کامل استخراج بیت کوین در ایران



استخراج بیت کوین با توجه به نیروی الکتریکی که نیاز دارد، در هر نقطه‌ای از جهان صرفه اقتصادی ندارد. انرژی ارزان و قانونی شدن بیت کوین برای ایرانیان این فرصت را فراهم کرده تا با وارد شدن در بخش های مختلف این تجارت سود قابل توجهی به دست آورند. با توجه به نیاز روز افزون سرمایه گذاران به اطلاعات به روز در این باره، کارشناسان کاردوک با مطالعه به روز خود در این عرصه آماده ارائه خدمات هستند. در ادامه به بررسی چگونگی استخراج‌بیت کوین پرداخته‌ایم. مرکز کاردوک آماده همکاری برای نوشتن طرح توجیهی در هر زمینه صنعتی است.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

استخراج بیت کوین و آشنایی با ماهیت بیت کوین

گروهی ناشناس در سال 2009 با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اقدام به ایجاد اولین رمز ارز دنیا یعنی بیت کوین کردند. در واقع آن‌ها الگوریتمی طراحی کردند که در نهایت 21 میلیون بیت کوین تولید می‌کند. پیش‌بینی شده که حل این الگوریتم تا سال 2140 طول خواهد کشید. یعنی تا حدود صد سال دیگر فارم‌ها باید به استخراج‌بیت‌کوین ادامه دهند. با توجه به ویژگی‌های این رمز ارز روز به روز شناخته شده‌تر و پذیرش بیشتری در بین جوامع پیدا می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

تحت نظارت هیج سازمان یا دولتی نیستند.

نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، شفافیت کامل بازار همچنین عدم مالکیت هیچ دولتی

به دلیل فیزیکی نبودن بیت کوین و عدم امکان دسترسی به کدهای بیت کوین امنیت بالایی در حفظ و عرضه آن وجود دارد

 

یکی از ویژگی‌های ویژه بیت کوین ناشناس بودن هویت دو طرف معامله برای یکدیگر می‌باشد. 

شما در هر جای دنیا به راحتی می توانید به کیف پول خود دسترسی داشته و بدون نگرانی از تامین ارز سفر کنید. 

بیت کوین در حال حاظر مشمول مالیات نشده و عرصه بسیار خوبی برای انجام معاملات بزرگ است. 

 

در تصویر زیر می توانید مزایای بیت کوین نسبت به پول فیات را مشاهده نمایید.

 

استخراج بیت کوین,بیت کوین,مراحل استخراج بیت کوین

مقایسه بیت کوین و پول فیات

 

استخراج بیت کوین یا ماینینگ

در استخراج‌بیت کوین یا ماینینگ ماینرها سه کار اصلی را انجام می‌دهند :

1- تایید تراکنش های بیت کوین

2- حفظ امنیت شبکه بیت کوین

3- تولید واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیر متمرکز 

 

از نظر فلسفی شباهت اسختراج بیت کوین و طلا دور از ذهن نیست. به این صورت که بیت کوین‌ها در دل کدها و پروتکل‌های بیت کوین وجود دارند (مثل طلا که در معادن وجود دارد)، اما هنوز قابل دسترس نیست. شباهت دیگر طلا و بیت‌کوین منابع محدودی است که آن‌ها را با ارزش می‌کند.

 

اگر قصد استخراج بیت کوین را دارید، قبل از شروع برای آشنایی بیشتر با این صنعت طرح توجیهی بیت کوین را مطالعه نمایید.

 

تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین 

نوع و تعداد تجهیزات ماینینگ نسبت به بزرگی یا کوچکی فعالیت می‌تواند متفاوت باشد. اما طبق یک قاعده کلی، برای انجام ماینینگ بیت کوین قطعاً به موارد زیر نیاز است:

1. دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌سیک (ASIC)

2. کیف پول بیت کوین

3. اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)

4. برق، کابل‌ و تجهیزات برقی مناسب

5. تجهیزات تهویه (فن)

 

نحوه و مراحل استخراج بیت کوین

مرحله اول : تهیه سخت افزار استخراج بیت کوین

برای شروع به استخراج باید اول سخت افزار استخراج‌بیت کوین داشته باشید. استخراج‌بیت کوین با دستگاه‌های ضعیف‌تر باعث می‌شود، هزینه برق شما بیشتر از درآمد حاصل از استخراج باشد. پس بیت کوین را با بهترین سخت افزار بیت کوین که مخصوص این منظور ساخته شده، خریداری کنید. چند شرکت مانند Avalon و Antminer سیستم‌های عالی برای استخراج‌بیت کوین ارائه می‌دهند.

 

نکاتی برای خرید دستگاه استخراج مناسب

به طور کلی در خرید دستگاه باید به پارامترهای زیر توجه کنید.

قدرت دستگاه : دستگاه مد نظر شما چند هش در ثانیه تولید می‌کند؟ هش بیشتر به معنی قدرت بیشتر می‌باشد.

مصرف برق : یکی از مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید دستگاه که تاثیر مستقیم بر روی درآمد شما دارد مصرف برق است. هر چقدر مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است. 

قیمت : قیمت دستگاه عاملی است که باید نسبت به سرمایه شما مورد توجه قرار گیرد. زمان بازگشت سرمایه به طور مستقیم با قیمت دستگاه در ارتباط است. 

 

مرحله دوم : دانلود نرم افزار استخراج بیت کوین

بعد از تهیه نمودن سخت افزار بیت کوین، باید برنامه ویژه برای ماینینگ را دانلود کنید. دو نرم افزار محبوب در میان کاربران CGminer  و BFGminer است که برنامه‌های command line هستند.

اگر دنبال استفاده راحت هستید، بهتر است EasyMiner را امتحان کنید که یک برنامه روی ویدنوز/ لینوکس و اندروید با روش کلیک و حرکت به جلو است.

 

گام سوم : به یک استخر استخراج‌بیت کوین بپیوندید

استخرهای ماینینگ بیت کوین گروه‌هایی از استخراج کنندگان بیت کوین هستند که با هم برای حل یک بلاک کار می‌‍کنند و در پاداش شریک می‌شوند. بدون یک استخر استخراج‌بیت کوین، ممکن است بیش از یک سال درگیر استخراج باشید و هیچ بیت کوینی گیرتان نیاید. پس کار اشتراکی پیش ببرید و پاداش را با یک گروه بزرگتر از استخراج کنندگان بیت کوین شریک شوید. 

 

گام چهار : نصب کیف پول بیت کوین 

گام بعدی برای استخراج نصب یک کیف پول است یا اگر از قبل کیف پول بیت‌کوین دارید می‌توانید از همان برای دریافت بیت کوین استخراجی استفاده کنید.

 

آیا می توان با دستگاه های استخراج بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگر را نیز استخراج کرد ؟

اغلب دستگاه‌های استخراج از یک الگوریتم رمزنگاری خاص پشتیبانی می‌کنند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 است، بنابراین با دستگاه‌های استخراج‌بیت کوین می‌توانید رمزارزهایی که از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می‌کنند را استخراج کنید؛ مثل بیت کوین کش و بیت کوین اسوی و... .

 

لازم به تاکید است که برای انجام استخراج‌بیت کوین نیاز به دانستن جزئیات ماینینگ نیست و شروع عملیات ماینینگ بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. برای آن که در این مسیر با مشکلی مواجه نشوید از کمک کارشناسان خبره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024