آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: ما صاحب اختیار مردم نیستیم/ مردم به ما هویت و قدرت داده‌اند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه خادم مردم هستیم و این مردم هستند که ولی‌نعمت ما هستند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف دوشنبه شب در مراسم نکوداشت روز و هفته تهران که از سوی شهرداری تهران در کاخ موزه گلستان با محوریت موضوع هویت برگزار شده بود، طی سخنانی گفت: همه ما برای اینکه بتوانیم با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم و در راستای هم‌افزایی حرکت کنیم نیازمند هویت هستیم. هویت یک ضرورت برای حضور موثر در صحنه اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه اگر ما به هویت خود می‌بالیم و به آن توجه داریم به خاطر فروختن فخر به دیگران نیست بلکه می‌خواهیم با استقرار در هویت خودمان با دیگران گفت‌وگو و تعامل کنیم و با کمک یکدیگر دنیای بهتری را بسازیم.

 

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه هویت‌خواهی نشانه انزوا یا برتری‌جویی نیست، گفت:  ما می‌خواهیم با استقرار در یک محیط امن در راستای تعامل و هم‌افزایی حرکت کنیم و در این چارچوب به موضوع هویت توجه ویژه‌ای داریم.

 

ظریف در این مراسم که تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران نیز حضور داشتند، خطاب به حاضران در این جلسه گفت: من خوشحال هستم اکنون که با شما صحبت می‌کنم پیام‌آور طرح امید(HOPE) هستم. ما در این پیام به همسایگان و کشورهای اطرافمان می‌گوییم که ما باید با هم زندگی کنیم و برای این موضوع نیاز نداریم هویت خود را از دست بدهیم. ما همه در کنار حفظ هویت‌مان می‌توانیم یک واحد را تشکیل دهیم و آن واحد در راستای همبستگی، مدیریت چالش‌ها و استفاده مشترک از فرصت‌ها جهت توسعه و ایجاد امنیت در منطقه است.

 

وی در سخنان خود در این جلسه با تاکید بر اینکه بالیدن به هویت به معنای خودبرتربینی نیست، گفت: هویت به معنای ایستادن در موقعیتی برای تعامل با دیگران است.

 

این دیپلمات عالی‌رتبه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه صاحبان واقعی تهران و کشور ایران مردم هستند، افزود: این مردم هستند که به ما هویت و قدرت داده‌اند و باعث سربلندی ما شده‌اند. این مردم هستند که زجرها کشیده‌اند و مقاومت کرده‌اند. ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه این مردم هستند که ولی‌نعمت ما هستند. آنها صاحبان واقعی ما هستند و ما باید خود را خادم مردم بدانیم.

 

ظریف تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مردم ایران با ادیان‌ مختلف برابر متجاوزان ایستادند و اکنون نیز در راستای دفاع از منافع ملی و هویت‌شان در برابر زیاده‌خواهان ایستاده‌اند و در برابر متجاوزان می‌ایستند.

 

در این نشست با حضور ظریف از تمبر روز تهران با عنوان «تهران شهر درختان چنار» و کتاب تهران با عنوان «تهران، شهری که دوست دارم» رونمایی شد.

 

براساس این گزارش، در این نشست تعدادی از دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین شهردار تهران، اعضای شورای شهر، برخی از نمایندگان مجلس و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------