آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بنی گانتز: ایران در آستانه دستیابی به موفقیت هسته‌ای است | گروسی خواستار ملاقات با وزیر خارجه ایران شد



بنی گانتز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بیان ادعاهایی علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از وای نت نیوز، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: برنامه هسته‌ای ایران در آستانه دستیابی به موفقیت است.

 

گانتز در ادامه  گفت: "ما می‌بینیم که ایران به سمت سطحی از غنی‌سازی پیش می‌رود که به آن اجازه می‌دهد، در صورت تصمیم‌گیری به یک کشور هسته‌ای تبدیل شود."

 

وی افزود: "ما روی قابلیت‌های حمله و دفاع خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم، برتری تکنولوژیکی را بهبود می‌بخشیم و تلاش‌ها را تسریع می‌کنیم. اگرچه ایران یک چالش جهانی و منطقه‌ای است، اما اسرائیل همیشه توانایی دفاع از شهروندان خود را خواهد داشت."

 

مدیرکل آژانس خواستار ملاقات با وزیر خارجه ایران شد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار ملاقات با وزیر امور خارجه ایران شده است تا درباره موضوعات مربوط به فعالیت های هسته ای ایران با وی رایزنی کند.

 
به گزارش ایرنا، رافائل گروسی که به واشنگتن سفر کرده است در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز گفت: من به این تماس در سطح سیاسی نیاز دارم. این (درخواست) اجتناب ناپذیر است چون بدون آن نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

 

وی گفت که تاکنون قادر به گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نشده است. این درحالی است که گروسی ماه گذشته برای دیدار با مقامات ارشد ایران به تهران سفر کرد و امیرعبداللهیان هم اخیرا اعلام کرد که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا سفر مجدد مدیرکل آژانس به ایران را ترتیب دهد.

 

گروسی در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد که بعید می‌داند ایران به دنبال تولید سلاح اتمی باشد. وی با اشاره به افزایش غنی‌سازی اورانیوم و بهره برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران،‌ در عین حال ادعا کرد تنها چند ماه تا رسیدن به این مرحله باقی‌مانده است.

 

مدیرکل آژانس بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در تاسیسات اتمی ایران گفت که دوربین‌های نظارتی مجمتع تسای کرج باید دوباره نصب شود. وی بیان داشت که سرگرم کار روی مساله کرج است چراکه روند بازرسی‌ها از این مجتمع تحت شعاع قرار گرفته است.

 

گروسی پیشتر گزارش  داده است: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ الی ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است.

 

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین پیشتر گفته بود: هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------