سیلاب جان ۳ زن را در هرمزگان گرفت



سیل در هرمزگان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: سیلاب امروز در شهرستان بشاگرد منجر به مرگ سه زن عزادار حسینی در این شهرستان شد.

مختار سلحشور عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بانوان (اهل روستاهای گردیوالان و دگنویر در بخش گافر و پارامونت) که ساعت ۱۴ برای عزاداری از روستای خود به روستای دیگری رفته بودند هنگام بازگشت در ساعت ۱۶ در سیلاب گرفتار شده و جان‌شان از دست رفت.

 

وی ادامه داد: زمانی که این افراد برای عزاداری روستای خود را ترک کرده بودند سیلاب به اندازه‌ای نبوده که مشکلی برای آنان ایجاد کند اما در بازگشت شرایط تغییر کرده بوده و این افراد هنگامی که درحال عبور از رودخانه قرار گرفته در مسیر می‌کنند توسط سیلاب برده می‌شوند.

 

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این سه نفر، اضافه کرد: یکی از این‌ بانوان۷۵ ساله،‌ دیگری ۲۵ ساله بوده و نفر بعد سنی در حدود ۳۰ سال داشته است که اینگونه از دست رفتند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خاطرنشان کرد: بستر رودخانه‌ای که این افراد قصد عبور از آن برای رفتن به منزل‌شان داشته‌اند سنگلاخ بوده و در شرایط بارانی با توجه به بارش‌های بالادست و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و یا اضافه شدن آب از بالادست امکان عبور افراد پیاده را ندارد.

 

سلحشور اضافه کرد: همچنین عبور با خودروهای معمولی مخاطره آمیز بوده و نیاز به خودروهای قوی آن در شرایط مناسب دارد و بهترین کار در این مواقع عبور نکردن از چنین رودخانه‌هایی است چرا که عرض این رودخانه‌ها زیاد بوده و هر لحظه امکان اضافه شدن آب از بالادست وجود دارد.

 

وی یادآور شد: پیکر این سه بانو از دست رفته پیدا شده است و امیدواریم افراد با جدی گرفتن هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استانداری هرمزگان و اداره‌کل هواشناسی نکات ایمنی را در این شرایط آب و هوایی نامساعد رعایت کنند.

 

معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: بارندگی امروز از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ و ۱۵ دقیقه در بشاگرد ۱۹ و چهار دهم میلی‌متر بوده است و بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری ۱۲۹ و ۹ دهم میلی‌متر بوده است

 

کیانوش عارفی افزود: هشت میلی‌متر در خمینی‌شهر و  ۲۴ میلی‌متر در کرمستان بشاگرد امروز باران باریده است.

 

شهرستان بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق  بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------