۴۳۰ نفر جان خود را در تصادفات نوروزی از دست دادند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: نوروز امسال بیش از ۴۳۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و بیش از ۸ هزار نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا، سردار سید کمال هادیان فر در جریان سفر به اصفهان و بازدید میدانی از وضعیت ترافیک نصف جهان افزود: به طور میانگین در هر ساعت ۲ نفر تاکنون بر اثر حوادث ترافیکی جان داده‌اند.

 

وی سرعت غیرمجاز، سبقت در مناطق ممنوع، بی توجهی به جلو و صحبت با تلفن همراه را از مهمترین عوامل وقوع تصادفات نوروز امسال اعلام کرد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور واژگونی خودروها را عامل ۳۰ درصد تصادفات کشور بیان کرد و اظهارداشت: نداشتن توانایی در کنترل خودرو و خواب آلودگی سبب چنین اتفاقی می‌شود.

 

وی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و یادآورشد: خواب آلودگی با استراحت رفع و مانع از واژگونی و تصادفات و جانباختن هم‌وطنان خواهد شد.

 

سردار هادیان‌فر با اعلام اینکه ۶۰ درصد از تصادفات و واژگونی‌ها در آستانه ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: با انگیزه رسیدن به شهر با وجود خستگی نباید به رانندگی ادامه داد که این تهدیدی علیه زندگی خود و همراهان است.

 

وی بر همکاری همه با همدیگر برای کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: همیاران پلیس در کاهش ۱۸ درصدی تصادفات مشارکت داشته‌اند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور و نقص ایمنی در خودروها گفت: برای توسعه زیرساخت ها و بهبود کیفیت تولیدات خودرو سازی باید برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام شود.

 

سردار هادیان فر، رئیس پلیس کشور در راستای نظارت و بازدید و بازرسی از طرح‌های نوروزی و نشست با مسئولان استانی به اصفهان سفر کرده بود که پس از اجرای این برنامه‌ها این استان را برای بازدید دیگر نقاط کشور ترک کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------