جان باختن ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی ۲ روز گذشته



تصادفات رانندگی  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در دو روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۷۱۷ نفر نیز مجروح شدند. 

به گزارش ایلنا: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در دو روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۷۱۷ نفر نیز مجروح شدند.

 

سردار «سید تیمور حسینی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ابتدا یادی می‌کنیم از همه کسانی که زحمت کشیدند و خشت روی خشت گذاشتند تا این مجموعه خدمتگزار در مجموعه انتظامی شکل بگیرد؛ سرداران حیدری، غفاری، انصاری، مومنی، رویانیان و دوست خوبم سردار هادیان فر عزیز که انصافا خدمات شایسته‌ای در پلیس راهور به مردم داشت.

 

وی افزود: حوزه ترافیک حوزه‌ای است که بدون هیچ ممیزی در زندگی همه مردم نقش دارد و کسی نیست که بر زندگی آن این موضوع تاثیر نداشته باشد.

 

سردار حسینی اضافه کرد: از همه کسانی که به پلیس خاصه پلیس راهور کمک می‌کنند تا اهداف خود را به پیش ببرد و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند از جمله دولت محترم، مجلس، قوه قضائیه، رسانه ملی و رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب نیز قدردانی ویژه دارم.

 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تعداد افراد دارای گواهینامه در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است، گفت: تردد‌های جاده‌ای ما نیز ۵.۱ درصد و تردد‌های شهری ۶.۲ افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه ۱۴۰۲ شاهد ۵۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل ۶.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در اثر تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست داده اند، گفت: ۴.۹ درصد افزایش جان‌باختگان در این زمینه داشتیم.

 

سردار حسینی گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم وعدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۳عامل اصلی تصادفات است که ۶۰ درصد از وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

وی درباره تفکیک جان‌باختگان نیز گفت: ۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بوده اند.

 

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲۶ درصد از کل تصادفات نیز به واژگونی منجر شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جان‌باختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جان باخته‌اند، گفت: ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند. این آمار نشان می‌دهد که ما باید دو موضوع را در اولویت قرار دهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سردار حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته، اما اگر بخواهیم آن را در مقایسه با تردد‌ها حساب کنیم، تنها دو درصد از تردد‌ها مشمول جریمه شده است.

 

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده است، گفت: حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز صادر گردیده است.

 

وی گفت: در طول سال جاری یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودروی نوشماره به شبکه حمل و نقلی کشور وارد شده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته و نقل و انتقال خودرو‌ها در مراکز تعویض پلاک هم حدود ۵ میلیون فقره بوده است.

 

سردار حسینی گفت: در سال جاری یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۲۱ جلد انواع گواهینامه جدیدالصدور صادر و در مجموع ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۲۳ جلد گواهینامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در طول سال گذشته ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار فقره تخلف حادثه‌ساز ثبت شد و در ۳ مرحله اگر راننده‌ای مرتکب چنین تخلفاتی شود و نمره منفی بگیرد بعد از بار سوم گواهینامه وی باطل می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد؛ امسال ۲۹ هزار و ۵۱۳ فقره گواهینامه به مرز ابطال رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۳ فقره ضبط و به الباقی هشدار داده شده است.

 

وی بیان کرد: در طول سال جاری برای ۲۸۶ هزار و ۵۸۵ دستگاه خودرو به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان شکایت ثبت شد و به مالک خودرو هم اطلاع‌رسانی گردید و همچنین بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار پیامک تخلف و ۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار پیامک اولیه ارسال شده است که البته بیشترین خلافی مربوط به یک دستگاه خودرو با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌باشد که توقیف شده است.

 

به گزارش پلیس، این مقام ارشد انتظامی افزود: ۷۵ هزار و ۸۸۴ دستگاه خودرو و ۳۶۸ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارند که این‌ها همان وسایل نقلیه رسوبی است که عمدتا پرونده قضائی مفتوح دارند و برخی دیگر تصادفات جرحی و فوتی داشتند و هنوز تعیین تکلیف نشدند.

 

سردار حسینی گفت: تهران، مازندران و البرز بیشتر تردد را در سال گذشته داشتند و فارس، کرمان و خراسان رضوی بیشترین فراوانی تصادفات را و خراسان رضوی، تهران و چهار محال و بختیاری بیشترین افزایش تصادفات را داشته‌اند.

 

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه تصادفاتی که بیش از ۳ جان باخته داشته باشند تصادفات مهم هستند، گفت: ۱۹۴ فقره تصادف مهم در سال ۱۴۰۲ باعث شد ۸۷۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست بدهند.

 

وی گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فوتی تصادفات را داشته‌اند و پراید، ساینا و سمند بیشترین تخلفات رانندگی را مرتکب شده‌اند.

 

سردار حسینی بیان داشت: ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۲۶ فقره انواع تصادفات در کشور در سال ۱۴۰۲ رخ داد که شدیدترین تصادف در تیرماه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ۶ نفر فوت کردند و ۲۲ نفر مصدوم شدند.

 

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه از پنجشنبه ۲۴ اسفندماه طرح نوروزی پلیس راهور آغاز شده گفت: بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در این طرح در آماده‌باش کامل هستند.

 

وی ادامه داد: در دو روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۷۱۷ نفر نیز مجروح شدند و همچنین در همین دو روز گذشته شاهد ۳ فقره تصادف مهم و شدید بودیم، اولین مورد در استان فارس بود که ۳ نفر فوت کردند و مورد بعدی محور خرمشهر به اهواز بود که باعث شد ۵ نفر جان خود را از دست بدهند و مورد بعدی هرمزگان بود که ۵ نفر از اعضای یک خانواده در تصادف جان باختند.

 

وی در ارتباط با سوالی در ارتباط با خستگی کارکنان پلیس راهور و گلایه مردم گفت: شخص من همواره معتقدم که پلیس خصوصا مجموعه راهور یکی از زحمتکش‌ترین افراد جامعه هستند که که به صورت ۲۴ساعته در حال انجام وظیفه‌اند و برنامه‌هایی برای سال آینده در این زمینه اندیشیده شده که یکی از آن‌ها بکارگیری بخش‌های خصوصی برای انجام ماموریت‌های پلیس راهور و… است.

 

سردار حسینی عنوان کرد: نباید تنها در رابطه با انجام وظیفه مردم صحبت کنیم وزارت صمت، وزارت نفت و همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم شهری امن و منضبط در کنار یکدیگر داشته باشیم.

 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که در نوروز هیچ خودرویی بابت داشتن خلافی توقیف نخواهد شد و بعد از ۱۴ فروردین، تمامی اعمال قوانین خودرویی صورت می‌گیرد و این هم به عنوان یک عیدی پلیس به شهروندان باشد، گفت: امسال در ۶ محور اصلی کشور از پهپاد استفاده خواهد شد و قطعا در سال آینده نیز جزو برنامه‌های ما تقویت پهپاد‌ها برای استفاده و بکارگیری در شدآمدی‌های سراسر کشور خواهد بود.

 

وی در خصوص برنامه‌های پلیس راهور گفت: سیا ساکتی به زودی مهمان خانه‌های مردم خواهد شد که به نوعی نوستالژی برای بسیاری از مردم است و نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از سوانح خواهد داشت.


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------