ماجرای‌تبهکاران‌گوشی‌قاپ



با دستگیری سرکرده باند تبهکاران گوشی قاپ در مشهد، تحقیقات گسترده پلیسی برای به دام انداختن اعضای دیگر این باند خشن وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خراسان، به دنبال افزایش گوشی قاپی از بانوان در برخی خیابان های خلوت شهر و با صدور دستوری از سوی سرهنگ آقابیگی (فرمانده انتظامی مشهد) بررسی های گسترده با تقویت نیروهای گشت غیرمحسوس در مناطق احتمالی تردد دزدان خشن آغاز شد. بررسی های پلیس بیانگر آن بود که هونداسواران تبهکار، به آرامی نزدیک طعمه های خود می روند و در یک لحظه به گوشی قاپی اقدام می کنند.

 

همچنین براساس ادعای برخی از شاکیان، سارقان مذکور که با یک دستگاه هوندای آبی رنگ اقدامات مجرمانه خود را انجام می دادند در صورت مقاومت طعمه ها که بیشتر آن ها بانوان بودند، به زور و تهدید متوسل می شدند. گزارش خراسان حاکی است: در همین زمینه گروه ویژه ای از نیروهای کلانتری شفای مشهد با فرماندهی سرهنگ نوروزی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به رصدهای اطلاعاتی پرداختند. در این اثنا بود که خبر گوشی قاپی از یک زن در حوزه استحفاظی کلانتری شفا، بلافاصله گروه تجسس را به محل وقوع جرم کشاند. اظهارات شاهدان حاکی از آن بود که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ، گوشی زن جوانی را که در حال هدایت کالسکه فرزندش بود، چنگ زده و از محل گریخته‌اند. در همین هنگام شهروندان با سروصدای مال باخته به کمک این زن شتافتند و به تعقیب دزدان موتورسوار پرداختند. از سوی دیگر نیز نیروهای گشت نامحسوس از راه رسیدند و ترک نشین موتورسیکلت را که در محاصره مردم و پلیس قرار گرفته بود به کلانتری انتقال دادند.

 

این نوجوان 17 ساله که با دستور قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، همدست فراری خود را نیز لو داد و بدین ترتیب نیروهای انتظامی، محل اختفای موتورسوار را در منطقه پنجتن مشهد شناسایی و موتورسیکلت مذکور را کشف کردند ولی متهم از آن جا گریخته بود. بنابراین گزارش درحالی تحقیقات ماموران تجسس کلانتری شفا برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد که «ع- ب» (متهم دستگیر شده) توسط تعداد زیادی از مال باختگان شناسایی شد و به 40 فقره زورگیری و گوشی قاپی با همدستی دوستانش اعتراف کرد. او گفت: هر گوشی سرقتی را بین 200 تا 300 هزار تومان می فروختیم.

 

سجادپور 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------